Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Test dieselů reálném v provozu ukázal, jak nesmyslné je německé tažení proti nim
21.2.2019 | Petr Prokopec
Kroky Němců naznačují, že by diesely nejraději odstranili z povrchu Země, a to i ty nové. Důvodem mají být emise NOx, jenže mnohým ve skutečnosti z výfuků nelítá prakticky nic.
V posledních měsících se dokola probírá dieselové téma. Dříve byla Evropa baštou těchto pohonných jednotek, teď se k nim obrací zády. Nejvíce leží v žaludku Němcům, kteří sice na jejich výrobě po dlouhá léta bohatli, nyní je však označují za největší strůjce znečištění ovzduší. Organizace Deutsche Umwelthilfe z toho důvodu začala podávat jednu žalobu za druhou, jež ústily v zákaz vjezdu postarších dieselů do center měst.
Toto opatření se dosud týkalo maximálně vozů plnících normu Euro 5, nicméně organizace DUH uvedla, že pokud nedojde na zlepšení ovzduší, bude třeba zákaz rozšířit i na auta novější plnící normu Euro 6. Kvůli tomu se mezi lidmi začala šířit značná nejistota, kvůli které o oblibu přišly nejen postarší diesely, ale i ty úplně nové.
Nový test autoklubu ADAC ale všem příznivcům dieselů vlévá novou krev do žil. A organizaci DUH hází takový klacek pod nohy, že jeho překročení bude stěží reálné. Němecý autoklub totiž vyzkoušel šestadvacet aut homologovaných dle procedury WLTP, jejichž emise navíc neměřil v laboratořích, ale rovnou na silnici. Předpokládalo se proto, že u většiny vozů dojde k překročení stanovených limitů, jež u dieselových motorů činí v reálném prostředí v rámci přechodného období (trvajícího od roku 2017 do letoška) 168 mg NOx na kilometr.
Této výše však nedosáhl ani jeden vůz, ba co více, ani jeden se nedostal přes limit 114 mg/km, jenž bude platit od letoška. A snad ještě působivější je skutečnost, že pouze Honda Civic 1,6 i-DTEC přesáhla metu 80 miligramů, jež platí v laboratorním prostředí. Stále se však pohybuje v legálních mezích, ani nad tímto vozem tedy nelze pozdvihnout obočí. Panenky se vám ale zcela jistě rozšíří při pohledu na výsledky BMW 520d, Mercedesu C220d a Opelu Astra 1,6 D.
Jak vozu z Mnichova, tak i tomu z Rüsselsheimu byl naměřen pouze jediný miligram emisí NOx na kilometr, třícípá hvězda pak dokonce dosáhla pouhé nuly. Rázem je z ní tak absolutní vítěz testu, který dokonce překonal i benzinové vozy. Hyundai i20 1,0 T-GDI, Suzuki Ignis 1,2 či Volkswagen Golf 1,5 TSI nepřesáhly svou produkcí 4 mg/km, dieselový Mercedes je přesto lepší.
Kompletní výsledky všech 13 dieselových a 13 benzinových vozů najdete níže v přiložené tabulce, včetně limitů pro benzínové motory. Pro DUH tyhle výsledky představují útes posílající ke dnu její snahy o zákaz i nejnovějších dieselů a ukazuje, jak nesmyslné je současné německé tažení proti nim. Pokud bylo prokázáno, že nové diesely neprodukují již žádné emise, pak je jisté, že ke zlepšení ovzduší nedojde jejich zákazem. Místo toho musí přijít smysluplnější kroky.
Německý autoklub ADAC otestoval moderní benziny a diesely
Přitom zjistil, kterak jsou diesely neskutečně čisté, takový Mercedes C220d totiž neprodukuje žádné emise NOx, a to nikoliv v laboratořích, ale dokonce přímo na silnicích
Zdroj: ADAC
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 4 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 6 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 7 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 9 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami