Toto auto bylo před pár léty obrovský průšvih. Teď je z něj rarita, míří do dražby

Byl to takový propadák, že z plánované edice 100 prodaných kusů zamířila za zákazníky jen čtyři auta. Okolnosti ale způsobily, že už teď jde o ceněnou věc.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Toto auto bylo před pár léty obrovský průšvih. Teď je z něj rarita, míří do dražby

18.10.2017 | Robert Malík | Přidat příspěvek

Toto auto bylo před pár léty obrovský průšvih. Teď je z něj rarita, míří do dražby

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Byl to takový propadák, že z plánované edice 100 prodaných kusů zamířila za zákazníky jen čtyři auta. Okolnosti ale způsobily, že už teď jde o ceněnou věc.

Zájem o jednotlivá auta ovlivňuje mnoho faktorů a ten správný čas určitého modelu přijde někdy až později či dokonce po ukončení výroby. Známe z historie případy, kdy se z až nechtěného modelu stalo postupem času velmi žádané zboží. Několikrát jsme se vraceli k tomu, že BMW Z3 M Coupe zdaleka nenaplnilo očekávání prodejců. A ani na pozdější Z4 M Coupe se u dealerů nestály fronty. V obou případech ale jde dnes o velmi ceněná auta a hodnota zachovalých kousku se neustále zvyšuje, v případě Z3 až do extrémních výšin.

Důvodů je více, tím nejpodstatnějším je zde ale změna zacílení samotného BMW. Kdyby dnes v Mnichově vyráběli něco podobného, po starším provedení téhož velká sháňka nebude. Jenže to se neděje. Zrovna tyto modely nemají přímého nástupce vůbec a třeba i v případě takové M3 E92, která nástupce dostala, míří ceny nahoru. Mimo jiné proto, že M3 F80 má přeplňovaný motor odvozený od běžně vyráběného šestiválce.

Důvodů uznání starších aut ale může být více a ne vždy je je rozhodující jeho schopnost vtáhnout řidiče do děje či cokoli podobného. Fanoušek aut - nebo investor - může uspokojit své potřeby i koupí čehokoli výjimečného, co se běžně nevidí nebo co jednou může mít vyšší cenu. Také zde se stávají terčem zájmu vozy svého času nechtěné a klidně i řidičsky nezajímavé, však nedávno jsme probírali svérázný osud Astonu Martin Cygnet. A dnes tu máme další bizarní případ.

Na svědomí ho má obchodní dům Neiman Marcus. Tato texaská společnost již déle než století nabízí vánoční katalog, ve kterém najdete exkluzivní nabídku neobvyklého zboží. Auta v něm bývají nezřídka a obvykle se po nich jen zapráší. V roce 2015 ale vánoční katalog nabízel Ford Mustang GT Convertible 2016 v limitované edici Neiman Marcus, který měl být v upravené podobě s výkonem 700 koní prodán v celkem sto kusech po 95 000 dolarech (2,31 milionu korun kurzem z října 2015) bez daně a jakýchkoliv poplatků. Jenže to skončilo fiaskem.

Psali jsme o něm před pár měsíci, když se provalilo, jak to s těmito auty dopadlo. Prodaly se pouhé čtyři exempláře, obchodní dům ale naštěstí pro sebe neudělal tu chybu, že by všechny nechal rovnou upravit - provedl to jen u pár vozů s plánem upravit ty zbylé v případě, že se prodají. Základ všech vozů ale u Fordu koupil hned a desítky z nich jsou dodnes v prodeji u dealera Fordu do Michiganu...

Ty nás ale dnes nezajímají, neboť do prodeje se dostal jeden z oněch čtyřech finalizovaných exemplářů. A i když právě o ten teprve dva roky zpátky skoro nikdo nestál, nyní se očekává, že se o něj v aukci firmy Barett-Jackson strhne boj sběratelů, kteří si do svých garáží rádi zařadí velmi exkluzivní věc, o které se psalo letos na jaře skoro po celém světě. Sice v negativních konotacích, ale... co už? Z onoho Astonu Cygnet se v průběhu let také nestalo nic ani trochu lepšího, jen se stal vzácným.

Nabízený vůz je prakticky nový, najeto má jen 118 km a byť pochopitelně nemůžeme vědět, za kolik se prodá (může to být klidně 1 dolar, nabízen je bez rezervní ceny), očekává se, že výsledná cena přesáhne všechny ty, za které byly dosud „Naimanovy Mustangy” nabízeny. Protože před pár léty to byl „předražený tuning” a letos už je to sběratelská rarita. Uvidíme na aukci v Las Vegas, zda opravdu pouhé dva roky stačily k tomu, aby se vnímání stejného vozu až tak změnilo. Že to bude cenná rarita, pozoruhodná hříčka historie za 10 nebo 20 let ale nepochybujeme ani v nejmenším. I takové jsou osudy kdysi nechtěných aut...


Toto auto bylo před pár léty obrovský průšvih. Teď je z něj rarita, míří do dražby - 1 - Ford Mustang GT Convertible 2016 Neiman Marcus prodej 01Toto auto bylo před pár léty obrovský průšvih. Teď je z něj rarita, míří do dražby - 2 - Ford Mustang GT Convertible 2016 Neiman Marcus prodej 02Toto auto bylo před pár léty obrovský průšvih. Teď je z něj rarita, míří do dražby - 3 - Ford Mustang GT Convertible 2016 Neiman Marcus prodej 03Toto auto bylo před pár léty obrovský průšvih. Teď je z něj rarita, míří do dražby - 4 - Ford Mustang GT Convertible 2016 Neiman Marcus prodej 04Toto auto bylo před pár léty obrovský průšvih. Teď je z něj rarita, míří do dražby - 5 - Ford Mustang GT Convertible 2016 Neiman Marcus prodej 05Toto auto bylo před pár léty obrovský průšvih. Teď je z něj rarita, míří do dražby - 6 - Ford Mustang GT Convertible 2016 Neiman Marcus prodej 06Toto auto bylo před pár léty obrovský průšvih. Teď je z něj rarita, míří do dražby - 7 - Ford Mustang GT Convertible 2016 Neiman Marcus prodej 07
Tento, očividně čtvrtý a poslední finalizovaný kus bude za pár týdnů na prodej v Las Vegas

Toto auto bylo před pár léty obrovský průšvih. Teď je z něj rarita, míří do dražby - 8 - neiman marcus ford mustang gt seriovy u dealeraToto auto bylo před pár léty obrovský průšvih. Teď je z něj rarita, míří do dražby - 9 - neiman marcus ford mustang gt logo
Záplava nedokončených Mustangů GT Neiman Marcus skončila v prodeji dealera

Toto auto bylo před pár léty obrovský průšvih. Teď je z něj rarita, míří do dražby - 10 - neiman marcus ford mustang gt 01Toto auto bylo před pár léty obrovský průšvih. Teď je z něj rarita, míří do dražby - 11 - neiman marcus ford mustang gt 02Toto auto bylo před pár léty obrovský průšvih. Teď je z něj rarita, míří do dražby - 12 - neiman marcus ford mustang gt 03Toto auto bylo před pár léty obrovský průšvih. Teď je z něj rarita, míří do dražby - 13 - neiman marcus ford mustang gt 04Toto auto bylo před pár léty obrovský průšvih. Teď je z něj rarita, míří do dražby - 14 - neiman marcus ford mustang gt 05Toto auto bylo před pár léty obrovský průšvih. Teď je z něj rarita, míří do dražby - 15 - neiman marcus ford mustang gt 06Toto auto bylo před pár léty obrovský průšvih. Teď je z něj rarita, míří do dražby - 16 - neiman marcus ford mustang gt 07Toto auto bylo před pár léty obrovský průšvih. Teď je z něj rarita, míří do dražby - 17 - neiman marcus ford mustang gt 08Toto auto bylo před pár léty obrovský průšvih. Teď je z něj rarita, míří do dražby - 18 - neiman marcus ford mustang gt 09Toto auto bylo před pár léty obrovský průšvih. Teď je z něj rarita, míří do dražby - 19 - neiman marcus ford mustang gt 10Toto auto bylo před pár léty obrovský průšvih. Teď je z něj rarita, míří do dražby - 20 - neiman marcus ford mustang gt 11Toto auto bylo před pár léty obrovský průšvih. Teď je z něj rarita, míří do dražby - 21 - neiman marcus ford mustang gt 12Toto auto bylo před pár léty obrovský průšvih. Teď je z něj rarita, míří do dražby - 22 - neiman marcus ford mustang gt 13Toto auto bylo před pár léty obrovský průšvih. Teď je z něj rarita, míří do dražby - 23 - neiman marcus ford mustang gt 14Toto auto bylo před pár léty obrovský průšvih. Teď je z něj rarita, míří do dražby - 24 - neiman marcus ford mustang gt 15Toto auto bylo před pár léty obrovský průšvih. Teď je z něj rarita, míří do dražby - 25 - neiman marcus ford mustang gt 16Toto auto bylo před pár léty obrovský průšvih. Teď je z něj rarita, míří do dražby - 26 - neiman marcus ford mustang gt 17Toto auto bylo před pár léty obrovský průšvih. Teď je z něj rarita, míří do dražby - 27 - neiman marcus ford mustang gt 18Toto auto bylo před pár léty obrovský průšvih. Teď je z něj rarita, míří do dražby - 28 - neiman marcus ford mustang gt 19Toto auto bylo před pár léty obrovský průšvih. Teď je z něj rarita, míří do dražby - 29 - neiman marcus ford mustang gt 20
Pro změnu první vyrobený kus byl dříve též na prodej. Tehdy ho nikdo nechtěl ani za 50 tisíc dolarů, časy se ale mění..

Zdroj: Barret-Jackson

Robert Malík

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.