Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tohle auto za 52 milionů Kč dokazuje, že sběratelé s vidinou zisku vykoupí cokoli
8.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Není rychlejší ani hezčí než dárcovský vůz, stojí ale více jak desetkrát víc. Přesto je již vyprodané a Italdesign pracuje na jeho nástupci.
Karosárna Italdesign patří k těm nejslavnějším na celém světě, však její historie sahá až do 60. let minulého století. Od té doby se její designéři podepsali pod nespočet produkčních vozů i konceptů, přesto zejména poslední dekády ekonomicky strádala. V roce 2010 tak 90,1 % jejích akcií odkoupil skrze Lamborghini koncern VW a později firmu plně ovládl. A vypadá to, že pod jeho taktovkou se Italové naučili nejen tvořit, ale i vydělávat.
Svůj podíl na tom nese nová divize Automobili Speciali, která začala vyrábět exkluzivní vozy jen pro ty nejbohatší. První vlaštovka se v podobě supersportu postaveného na základě Lamborghini Huracán ukázala na autosalonu v Ženevě. Stejně jako dárcovský vůz jej pohání 5,2litrový atmosférický desetiválec s výkonem 610 koní a 560 Nm točivého momentu.
Huracán váží 1 575 kg, Italdesign stvořil novou karoserii, jejíž vzhled sice nemusí dostat každého do kolen, nicméně je vyrobena z karbonu a tím i lehčí. Současně vůz ale krapet i narostl, vůči Huracánu je novinka vyšší (1 204 vs 1 165 mm) i delší (4 847 vs 4 459). Jízdní dynamika tak zůstala stejná, sprint na stovku se odehraje za 3,2 sekundy, nejvyšší rychlost pak činí 330 km/h. Nic špatného, za tyto parametry je ale třeba zaplatit daleko více než u dárcovského vozu, který koupíte mezi 4 až 5 miliony Kč podle zvolené specifikace. V případě verze od Italdesignu ceny startují okolo 1,5 milionu Eur (cca 39,15 mil. Kč).
To je skoro desetkrát více než za dárcovský vůz, a tak bychom mohli čekat, že ani pouhých pět exemplářů, které firma oznámila vyrobit, nebude schopna prodat. Jenže opak je pravdou - nyní zveřejnila, že všech pět už má svého majitele. Italdesign navíc uvádí, že nabídl takovou míru personalizace, že ve skutečnosti žádné konkrétní prodané auto nevyjde na méně než 2 miliony Eur (52,2 mil. Kč) - to je už více než desetkrát tolik, co za špičkový Huracán. Bohatí sběratelé jistě čekají, že se výjimečnost tohoto auta časem postará jen o růst jeho ceny, jinak si opravdu nedovedeme představit důvod, proč by si raději nekoupili 10 Lamborghini...
Italdesign specifičnost svých strojů ukazuje s pomocí druhého vyrobeného kusu, který na rozdíl od prvotiny dostal červeně lakovanou karoserii a především jiné zadní křídlo. Právě tento prvek naznačuje, jak moc toho zákazníci mohou ovlivnit. Jsme zvědavi, čím se bude lišit zbývající trojice. Stejně tak nás zajímá, s čím se Italdesign blýskne do budoucna - vůz, na který se díváte a který byl v mezičase pojmenován Zerouno (tedy 01), je totiž jen počátkem. Následovat má daleko více zakázkových supersportů, vedle nich ovšem karosárna zvažuje i výrobu roadsteru.
Možnosti jsou v tomto ohledu nekonečné, zvláště pokud Italdesign má přístup k technice Lamborghini. Tu pak stačí jen osadit zakázkovou karoserií a účetní se mohou radovat. Otázkou však je, zda stejné nadšení budou následně cítit i zákazníci - i v případě výjimečnějších strojů od Lamborghini se stává, že je za ještě vyšší cenu nikdo nechce koupit.
Uvidíme tedy, zda bude Italdesign úspěšný i nadále. Ve výsledku to ale firmě přejeme, třebaže z její prvotiny zrovna jsme odvázaní nejsme. Aktuálně tak jen dodáme jednu perličku z minulosti - v roce 1972 jako učeň do karosárny nastoupil Ferdinand Piëch. Ukazuje se tedy, že zmiňovaná koupě Italdesignu možná nebyla žádným náhodným krokem, ale dekády plánovaným krokem...
Nové provedení Italdesign Zerouno ukazuje, co vše mohou zákazníci ovlivnit...
...první odhalený exemplář měl totiž nejen jinou barvu karoserie, ale také zcela jiné zadní křídlo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 11 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Neobyčejně levně je k mání světově unikátní BMW 3 legendární generace E46, ani toho moc nenajelo
24.3.2024 - „Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24.3.2024 - VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24.3.2024 - Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024 - Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 13:57 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 11:21 - Stepan
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova