Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tohle auto najelo za 27 let 247 tisíc km. Přesto se prodává za 2,5 milionu korun
6.10.2018 | Petr Prokopec
Kdo říká, že musíte zavřít zánovní auto do garáže, abyste na něm o mnoho let později vydělali? Tohle jezdilo a nevypadá zrovna jako zánovní vůz, přesto se prodává draho.
Ceny klasických vozů v poslední době šplhají strmě nahoru. Na aukcích padají absolutní rekordy, mimo dražební síně se prodávají auta skoro i za dvě miliardy korun. A jakkoliv se ještě pár let zpět spekulovalo o tom, že jsme dosáhli stropu a nyní dojde ke kýženému obratu, realitou se stal pravý opak. Z postarších aut se jednoduše stalo investiční zboží a to již z podstaty věci soustavně získává na hodnotě.
Důkazem nade vše může být toto BMW M3 Sport Evolution generace E30 z roku 1991, které jde za dva týdny do aukce. Síň Silverstone Auctions odhaduje, že majitele by vůz mohl změnit až za 90 tisíc liber (cca 2,57 milionu korun). To sice vedle výše zmíněných miliard není až tak drastický zásah do peněženky, nicméně na druhou stranu je třeba počítat se vskutku enormním nájezdem 247 tisíc kilometrů.
Z této porce přitom více než polovinu najel jistý Charlie Whiting. Či spíše ten Charlie Whiting, známý ředitel závodů Formule 1. Vůz převzal na počátku roku 1991, kdy na tachometru svítilo pouhých 115 kilometrů. Když M3 o pět let později měnilo majitele, jeho nájezd již činil 126 tisíc km. Za tu dobu pravidelně dvakrát ročně mířilo k technikům do autorizovaného servisu.
Zajímavé přitom je, že když vůz v roce 1999 měnil vlastníka znovu, měl najeto již 195 405 km. Rozhodně tedy nešlo o častého návštěvníka garáží, místo toho bylo kupé konstantně využíváno. Ani tehdy z toho ale nebyl problém, který by nějak výrazně ovlivnil cenu - ta totiž činila 11 495 liber, což by dle míry inflace dnes v přepočtu činilo nějakých 570 tisíc korun. Nešlo tedy o nic zanedbatelného.
Zatímco však nájezd od té doby vzrostl o pouhou čtvrtinu, hodnota vozu se navýšila takřka devítinásobně. Stojí za tím i skutečnost, že v roce 2014 došlo na velký servis, jenž se týkal hlavně antikorozní ochrany. Loni pak dorazil nový výfuk, nového majitele tedy nemají čekat žádné investice. A dle prodávajícího je tento exemplář asi jediným, který skutečně slouží záměru svých tvůrců.
Tím bylo postavení naprostého evolučního vrcholu generace E30. M3 Sport proto vzniklo pouze v 600 exemplářích, což má právě na současnou hodnotu velký vliv. Majitelé přitom původně mohli volit pouze mezi černou a červenou barvou, jež doplnily specifické přední i zadní brzdy nebo pětistupňová manuální převodovka Getrag se samosvorným diferenciálem.
Oproti základnímu BMW M3 provedla automobilka také zásahy pod kapotou, kde sice i nadále trůnil řadový čtyřválec, jeho objem však vzrostl z 2,3 na 2,5 litru. Na zadní kola tedy mířilo 238 koní, díky čemuž bylo možné počítat se zrychlením na stovku za 6,1 sekundy a nejvyšší rychlostí 249 km/h. To je přitom jízdní dynamika, s jakou dokážete vyškolit i řadu mnohem modernějších hot hatchů.
Pokud tedy máte k dispozici potřebnou sumu, koupi zvažte. I když je vůz nabízený ve Velké Británii, volant je vlevo, jako u všech Sport Evolutionů. Prodělat tady skoro nelze - je velmi pravděpodobné, že i když budete s tímto BMW jezdit den co den, jeho hodnota nadále rychle poroste. Jen se musíte připravit také na nemalé provozní náklady, třeba jen onen výfuk totiž vyšel na 3 000 GBP (85 800 Kč)...
Tohle je asi nejvíce jeté BMW M3 Sport Evolution E30 na světě, levné přesto zdaleka není
Zdroj: Silverstone Auctions
Bleskovky
- V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024 - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
19.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Elon Musk propustil celý reklamní tým značky pár měsíců poté, co ho stvořil, nesahal mu ani po kotníky
před hodinou - Už 9 let v garáži zavřenou, dodnes novou špičkovou Škodu Superb dál nikdo nechce, majitel to odmítá vzdát
před 11 hodinami - Ford se nepoučil, brutální vrcholný Mustang navzdory jeho ceně prodává stejně teatrálně jako kdysi GT
včera - Stále více dieselů nezvládá projít už svou první STK, za opravu majitelé platí až 75 tisíc Kč
včera - Mercedes elektrifikoval další sporťák. Je znovu tak těžký, že o jeho hmotnosti vůbec nechce mluvit
včera
Živá témata na fóru
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 05:20 - janom
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.22. 12:29 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.22. 10:30 - honziss
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova
- BMW omezuje pro ČR asistenční systém X5 04.21. 16:41 - Ivan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.21. 11:00 - rutak11