Tohle auto najelo za 27 let 247 tisíc km. Přesto se prodává za 2,5 milionu korun

Kdo říká, že musíte zavřít zánovní auto do garáže, abyste na něm o mnoho let později vydělali? Tohle jezdilo a nevypadá zrovna jako zánovní vůz, přesto se prodává draho.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Tohle auto najelo za 27 let 247 tisíc km. Přesto se prodává za 2,5 milionu korun

6.10.2018 | Petr Prokopec

Tohle auto najelo za 27 let 247 tisíc km. Přesto se prodává za 2,5 milionu korun

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kdo říká, že musíte zavřít zánovní auto do garáže, abyste na něm o mnoho let později vydělali? Tohle jezdilo a nevypadá zrovna jako zánovní vůz, přesto se prodává draho.

Ceny klasických vozů v poslední době šplhají strmě nahoru. Na aukcích padají absolutní rekordy, mimo dražební síně se prodávají auta skoro i za dvě miliardy korun. A jakkoliv se ještě pár let zpět spekulovalo o tom, že jsme dosáhli stropu a nyní dojde ke kýženému obratu, realitou se stal pravý opak. Z postarších aut se jednoduše stalo investiční zboží a to již z podstaty věci soustavně získává na hodnotě.

Důkazem nade vše může být toto BMW M3 Sport Evolution generace E30 z roku 1991, které jde za dva týdny do aukce. Síň Silverstone Auctions odhaduje, že majitele by vůz mohl změnit až za 90 tisíc liber (cca 2,57 milionu korun). To sice vedle výše zmíněných miliard není až tak drastický zásah do peněženky, nicméně na druhou stranu je třeba počítat se vskutku enormním nájezdem 247 tisíc kilometrů.

Z této porce přitom více než polovinu najel jistý Charlie Whiting. Či spíše ten Charlie Whiting, známý ředitel závodů Formule 1. Vůz převzal na počátku roku 1991, kdy na tachometru svítilo pouhých 115 kilometrů. Když M3 o pět let později měnilo majitele, jeho nájezd již činil 126 tisíc km. Za tu dobu pravidelně dvakrát ročně mířilo k technikům do autorizovaného servisu.

Zajímavé přitom je, že když vůz v roce 1999 měnil vlastníka znovu, měl najeto již 195 405 km. Rozhodně tedy nešlo o častého návštěvníka garáží, místo toho bylo kupé konstantně využíváno. Ani tehdy z toho ale nebyl problém, který by nějak výrazně ovlivnil cenu - ta totiž činila 11 495 liber, což by dle míry inflace dnes v přepočtu činilo nějakých 570 tisíc korun. Nešlo tedy o nic zanedbatelného.

Zatímco však nájezd od té doby vzrostl o pouhou čtvrtinu, hodnota vozu se navýšila takřka devítinásobně. Stojí za tím i skutečnost, že v roce 2014 došlo na velký servis, jenž se týkal hlavně antikorozní ochrany. Loni pak dorazil nový výfuk, nového majitele tedy nemají čekat žádné investice. A dle prodávajícího je tento exemplář asi jediným, který skutečně slouží záměru svých tvůrců.

Tím bylo postavení naprostého evolučního vrcholu generace E30. M3 Sport proto vzniklo pouze v 600 exemplářích, což má právě na současnou hodnotu velký vliv. Majitelé přitom původně mohli volit pouze mezi černou a červenou barvou, jež doplnily specifické přední i zadní brzdy nebo pětistupňová manuální převodovka Getrag se samosvorným diferenciálem.

Oproti základnímu BMW M3 provedla automobilka také zásahy pod kapotou, kde sice i nadále trůnil řadový čtyřválec, jeho objem však vzrostl z 2,3 na 2,5 litru. Na zadní kola tedy mířilo 238 koní, díky čemuž bylo možné počítat se zrychlením na stovku za 6,1 sekundy a nejvyšší rychlostí 249 km/h. To je přitom jízdní dynamika, s jakou dokážete vyškolit i řadu mnohem modernějších hot hatchů.

Pokud tedy máte k dispozici potřebnou sumu, koupi zvažte. I když je vůz nabízený ve Velké Británii, volant je vlevo, jako u všech Sport Evolutionů. Prodělat tady skoro nelze - je velmi pravděpodobné, že i když budete s tímto BMW jezdit den co den, jeho hodnota nadále rychle poroste. Jen se musíte připravit také na nemalé provozní náklady, třeba jen onen výfuk totiž vyšel na 3 000 GBP (85 800 Kč)...


Tohle auto najelo za 27 let 247 tisíc km. Přesto se prodává za 2,5 milionu korun - 1 - BMW M3 Sport Evolution E30 1991 na prodej 01Tohle auto najelo za 27 let 247 tisíc km. Přesto se prodává za 2,5 milionu korun - 2 - BMW M3 Sport Evolution E30 1991 na prodej 02Tohle auto najelo za 27 let 247 tisíc km. Přesto se prodává za 2,5 milionu korun - 3 - BMW M3 Sport Evolution E30 1991 na prodej 03Tohle auto najelo za 27 let 247 tisíc km. Přesto se prodává za 2,5 milionu korun - 4 - BMW M3 Sport Evolution E30 1991 na prodej 04Tohle auto najelo za 27 let 247 tisíc km. Přesto se prodává za 2,5 milionu korun - 5 - BMW M3 Sport Evolution E30 1991 na prodej 05Tohle auto najelo za 27 let 247 tisíc km. Přesto se prodává za 2,5 milionu korun - 6 - BMW M3 Sport Evolution E30 1991 na prodej 06Tohle auto najelo za 27 let 247 tisíc km. Přesto se prodává za 2,5 milionu korun - 7 - BMW M3 Sport Evolution E30 1991 na prodej 07Tohle auto najelo za 27 let 247 tisíc km. Přesto se prodává za 2,5 milionu korun - 8 - BMW M3 Sport Evolution E30 1991 na prodej 08Tohle auto najelo za 27 let 247 tisíc km. Přesto se prodává za 2,5 milionu korun - 9 - BMW M3 Sport Evolution E30 1991 na prodej 09Tohle auto najelo za 27 let 247 tisíc km. Přesto se prodává za 2,5 milionu korun - 10 - BMW M3 Sport Evolution E30 1991 na prodej 10Tohle auto najelo za 27 let 247 tisíc km. Přesto se prodává za 2,5 milionu korun - 11 - BMW M3 Sport Evolution E30 1991 na prodej 11Tohle auto najelo za 27 let 247 tisíc km. Přesto se prodává za 2,5 milionu korun - 12 - BMW M3 Sport Evolution E30 1991 na prodej 12Tohle auto najelo za 27 let 247 tisíc km. Přesto se prodává za 2,5 milionu korun - 13 - BMW M3 Sport Evolution E30 1991 na prodej 13Tohle auto najelo za 27 let 247 tisíc km. Přesto se prodává za 2,5 milionu korun - 14 - BMW M3 Sport Evolution E30 1991 na prodej 14Tohle auto najelo za 27 let 247 tisíc km. Přesto se prodává za 2,5 milionu korun - 15 - BMW M3 Sport Evolution E30 1991 na prodej 15
Tohle je asi nejvíce jeté BMW M3 Sport Evolution E30 na světě, levné přesto zdaleka není

Zdroj: Silverstone Auctions

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.