Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tohle auto najelo za 27 let 247 tisíc km. Přesto se prodává za 2,5 milionu korun
6.10.2018 | Petr Prokopec
Kdo říká, že musíte zavřít zánovní auto do garáže, abyste na něm o mnoho let později vydělali? Tohle jezdilo a nevypadá zrovna jako zánovní vůz, přesto se prodává draho.
Ceny klasických vozů v poslední době šplhají strmě nahoru. Na aukcích padají absolutní rekordy, mimo dražební síně se prodávají auta skoro i za dvě miliardy korun. A jakkoliv se ještě pár let zpět spekulovalo o tom, že jsme dosáhli stropu a nyní dojde ke kýženému obratu, realitou se stal pravý opak. Z postarších aut se jednoduše stalo investiční zboží a to již z podstaty věci soustavně získává na hodnotě.
Důkazem nade vše může být toto BMW M3 Sport Evolution generace E30 z roku 1991, které jde za dva týdny do aukce. Síň Silverstone Auctions odhaduje, že majitele by vůz mohl změnit až za 90 tisíc liber (cca 2,57 milionu korun). To sice vedle výše zmíněných miliard není až tak drastický zásah do peněženky, nicméně na druhou stranu je třeba počítat se vskutku enormním nájezdem 247 tisíc kilometrů.
Z této porce přitom více než polovinu najel jistý Charlie Whiting. Či spíše ten Charlie Whiting, známý ředitel závodů Formule 1. Vůz převzal na počátku roku 1991, kdy na tachometru svítilo pouhých 115 kilometrů. Když M3 o pět let později měnilo majitele, jeho nájezd již činil 126 tisíc km. Za tu dobu pravidelně dvakrát ročně mířilo k technikům do autorizovaného servisu.
Zajímavé přitom je, že když vůz v roce 1999 měnil vlastníka znovu, měl najeto již 195 405 km. Rozhodně tedy nešlo o častého návštěvníka garáží, místo toho bylo kupé konstantně využíváno. Ani tehdy z toho ale nebyl problém, který by nějak výrazně ovlivnil cenu - ta totiž činila 11 495 liber, což by dle míry inflace dnes v přepočtu činilo nějakých 570 tisíc korun. Nešlo tedy o nic zanedbatelného.
Zatímco však nájezd od té doby vzrostl o pouhou čtvrtinu, hodnota vozu se navýšila takřka devítinásobně. Stojí za tím i skutečnost, že v roce 2014 došlo na velký servis, jenž se týkal hlavně antikorozní ochrany. Loni pak dorazil nový výfuk, nového majitele tedy nemají čekat žádné investice. A dle prodávajícího je tento exemplář asi jediným, který skutečně slouží záměru svých tvůrců.
Tím bylo postavení naprostého evolučního vrcholu generace E30. M3 Sport proto vzniklo pouze v 600 exemplářích, což má právě na současnou hodnotu velký vliv. Majitelé přitom původně mohli volit pouze mezi černou a červenou barvou, jež doplnily specifické přední i zadní brzdy nebo pětistupňová manuální převodovka Getrag se samosvorným diferenciálem.
Oproti základnímu BMW M3 provedla automobilka také zásahy pod kapotou, kde sice i nadále trůnil řadový čtyřválec, jeho objem však vzrostl z 2,3 na 2,5 litru. Na zadní kola tedy mířilo 238 koní, díky čemuž bylo možné počítat se zrychlením na stovku za 6,1 sekundy a nejvyšší rychlostí 249 km/h. To je přitom jízdní dynamika, s jakou dokážete vyškolit i řadu mnohem modernějších hot hatchů.
Pokud tedy máte k dispozici potřebnou sumu, koupi zvažte. I když je vůz nabízený ve Velké Británii, volant je vlevo, jako u všech Sport Evolutionů. Prodělat tady skoro nelze - je velmi pravděpodobné, že i když budete s tímto BMW jezdit den co den, jeho hodnota nadále rychle poroste. Jen se musíte připravit také na nemalé provozní náklady, třeba jen onen výfuk totiž vyšel na 3 000 GBP (85 800 Kč)...
Tohle je asi nejvíce jeté BMW M3 Sport Evolution E30 na světě, levné přesto zdaleka není
Zdroj: Silverstone Auctions
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 11 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda