Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tohle auto najelo za 27 let 247 tisíc km. Přesto se prodává za 2,5 milionu korun
6.10.2018 | Petr Prokopec
Kdo říká, že musíte zavřít zánovní auto do garáže, abyste na něm o mnoho let později vydělali? Tohle jezdilo a nevypadá zrovna jako zánovní vůz, přesto se prodává draho.
Ceny klasických vozů v poslední době šplhají strmě nahoru. Na aukcích padají absolutní rekordy, mimo dražební síně se prodávají auta skoro i za dvě miliardy korun. A jakkoliv se ještě pár let zpět spekulovalo o tom, že jsme dosáhli stropu a nyní dojde ke kýženému obratu, realitou se stal pravý opak. Z postarších aut se jednoduše stalo investiční zboží a to již z podstaty věci soustavně získává na hodnotě.
Důkazem nade vše může být toto BMW M3 Sport Evolution generace E30 z roku 1991, které jde za dva týdny do aukce. Síň Silverstone Auctions odhaduje, že majitele by vůz mohl změnit až za 90 tisíc liber (cca 2,57 milionu korun). To sice vedle výše zmíněných miliard není až tak drastický zásah do peněženky, nicméně na druhou stranu je třeba počítat se vskutku enormním nájezdem 247 tisíc kilometrů.
Z této porce přitom více než polovinu najel jistý Charlie Whiting. Či spíše ten Charlie Whiting, známý ředitel závodů Formule 1. Vůz převzal na počátku roku 1991, kdy na tachometru svítilo pouhých 115 kilometrů. Když M3 o pět let později měnilo majitele, jeho nájezd již činil 126 tisíc km. Za tu dobu pravidelně dvakrát ročně mířilo k technikům do autorizovaného servisu.
Zajímavé přitom je, že když vůz v roce 1999 měnil vlastníka znovu, měl najeto již 195 405 km. Rozhodně tedy nešlo o častého návštěvníka garáží, místo toho bylo kupé konstantně využíváno. Ani tehdy z toho ale nebyl problém, který by nějak výrazně ovlivnil cenu - ta totiž činila 11 495 liber, což by dle míry inflace dnes v přepočtu činilo nějakých 570 tisíc korun. Nešlo tedy o nic zanedbatelného.
Zatímco však nájezd od té doby vzrostl o pouhou čtvrtinu, hodnota vozu se navýšila takřka devítinásobně. Stojí za tím i skutečnost, že v roce 2014 došlo na velký servis, jenž se týkal hlavně antikorozní ochrany. Loni pak dorazil nový výfuk, nového majitele tedy nemají čekat žádné investice. A dle prodávajícího je tento exemplář asi jediným, který skutečně slouží záměru svých tvůrců.
Tím bylo postavení naprostého evolučního vrcholu generace E30. M3 Sport proto vzniklo pouze v 600 exemplářích, což má právě na současnou hodnotu velký vliv. Majitelé přitom původně mohli volit pouze mezi černou a červenou barvou, jež doplnily specifické přední i zadní brzdy nebo pětistupňová manuální převodovka Getrag se samosvorným diferenciálem.
Oproti základnímu BMW M3 provedla automobilka také zásahy pod kapotou, kde sice i nadále trůnil řadový čtyřválec, jeho objem však vzrostl z 2,3 na 2,5 litru. Na zadní kola tedy mířilo 238 koní, díky čemuž bylo možné počítat se zrychlením na stovku za 6,1 sekundy a nejvyšší rychlostí 249 km/h. To je přitom jízdní dynamika, s jakou dokážete vyškolit i řadu mnohem modernějších hot hatchů.
Pokud tedy máte k dispozici potřebnou sumu, koupi zvažte. I když je vůz nabízený ve Velké Británii, volant je vlevo, jako u všech Sport Evolutionů. Prodělat tady skoro nelze - je velmi pravděpodobné, že i když budete s tímto BMW jezdit den co den, jeho hodnota nadále rychle poroste. Jen se musíte připravit také na nemalé provozní náklady, třeba jen onen výfuk totiž vyšel na 3 000 GBP (85 800 Kč)...
Tohle je asi nejvíce jeté BMW M3 Sport Evolution E30 na světě, levné přesto zdaleka není
Zdroj: Silverstone Auctions
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 54 minutami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 2 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 3 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 5 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva