Tohle Ferrari Testarossa nemá V12, nesmí ani na silnice. Na ceně to ale nepoznáte

Vypadá trochu komicky, při pohledu na cenu vám ale nejspíše ztuhne úsměv na rtech. Tento stroj je výjimečnější než Testarossa sama. A podle toho stojí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Tohle Ferrari Testarossa nemá V12, nesmí ani na silnice. Na ceně to ale nepoznáte

17.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Tohle Ferrari Testarossa nemá V12, nesmí ani na silnice. Na ceně to ale nepoznáte

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vypadá trochu komicky, při pohledu na cenu vám ale nejspíše ztuhne úsměv na rtech. Tento stroj je výjimečnější než Testarossa sama. A podle toho stojí.

Na extra drahé hračky a zmenšené modely prestižních značek jsme narazili v minulosti již mnohokrát. Dnes jim ovšem nasadíme korunu, neboť do centra naší pozornosti se dostalo Ferrari Testarossa. Ovšem nikoliv reálný vůz, jakým je třeba někdejší kupé režiséra Michaela Manna, nýbrž jeho zmenšené provedení. To je určeno dětem, které povozí maximálně 40kilometrovým tempem. Místo dvanáctiválce jej pohání motor ze sekačky na trávu, na ceně to ovšem poznat není.

Než se ovšem dostaneme ke konkrétní částce, musíme nahlédnout do historie. Konkrétně do roku 1987, kdy bylo zmenšené Ferrari Testarossa vyrobeno v pouhých třech exemplářích pro obchodní dům Harrods. „Jako nové stálo nechutnou sumu peněz - 35 000 GBP/1,01 mil. Kč - a bylo určené pro pěti- až devítileté děti. Klasifikováno možná je jako hračka, ale pozornost detailům je mimořádná.“

„Je to skutečná klasika, jen v malém měřítku, unikátní vůz s neskutečnou historií - jeho tvůrci museli dokonce požádat o svolení Ferrari, než mohli začít s prací,“ popisuje model Testarossa vyrobený v měřítku 1:2 Howard Watts. Ten je šéfem společnosti Riddelsdell‘s Brother's Garage, která leží v britském Suffolku a prodej hračky má na starosti. Za mini Ferrari přitom požaduje 75 000 GBP (2 167 000 Kč).

Za více než dvojnásobným zvýšením ceny stojí dle Wattse náročná renovace. „Vozítko bylo ve zbědovaném stavu, zabralo to skoro rok, než jsme sehnali veškeré komponenty potřebné pro renovaci, abychom mu mohli vrátit zpět jeho zašlou slávu.“ Zajímalo by nás přitom, kdo si mini-Ferrari tak nevážil, když tak drahou hračku dovedl do špatné kondice, to se ale už nejspíše nedozvíme.

Je pak samozřejmě otázkou, zda se prodejce pochlubí i realizovaným obchodem, či zda si nový majitel bude přát zůstat v anonymitě. Jisté ovšem je, že někoho čekají opravdu hezké chvilky strávené za volantem - i když jen v rámci soukromého panství, na veřejné silnice totiž vozítko nesmí, ačkoliv stojí tolik, kolik byste dali za devět exemplářů Škody Fabia s litrovým motorem a základní výbavou Active.

Jen u srovnávání s českým hatchbackem ale nemusíme zůstávat, nabízí se nám i porovnání s reálným Ferrari Testarossa. To je sice dražší než zmenšený model - ovšem jen o chlup. Nejlevnější dnes dostupný exemplář z roku 1988 přijde na něco málo přes 2,2 milionu Kč. Za tuto cenu přitom dostanete místo motoru ze sekačky výjimečný dvanáctiválcový „neboxer”. A celý zbytek skutečné, 390koňové legendy, pochopitelně...


Tohle Ferrari Testarossa nemá V12, nesmí ani na silnice. Na ceně to ale nepoznáte - 1 - Ferrari Testarossa 1987 zmenseny model na prodej 01Tohle Ferrari Testarossa nemá V12, nesmí ani na silnice. Na ceně to ale nepoznáte - 2 - Ferrari Testarossa 1987 zmenseny model na prodej 02Tohle Ferrari Testarossa nemá V12, nesmí ani na silnice. Na ceně to ale nepoznáte - 3 - Ferrari Testarossa 1987 zmenseny model na prodej 03Tohle Ferrari Testarossa nemá V12, nesmí ani na silnice. Na ceně to ale nepoznáte - 4 - Ferrari Testarossa 1987 zmenseny model na prodej 04Tohle Ferrari Testarossa nemá V12, nesmí ani na silnice. Na ceně to ale nepoznáte - 5 - Ferrari Testarossa 1987 zmenseny model na prodej 05
Za tohle Ferrari Testarossa v měřítku 1:2 musíte dát 2,167 milionu korun. Svým ratolestem ale pořídíte skoro unikát, který vznikl ve třech kusech a je reálnému originálu mimořádně věrný

Zdroj: East Anglian Daily Times

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše