Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tohle Ferrari utrpělo totální škodu. I když mu není skoro nic a ujelo jen 431 km
7.4.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Pod pojmem „totální škoda” si běžně představíme auto s četnými poškozeními za hranicí opravitelnosti. Svět superaut je ale trochu jiný.
Totálně zničené auto je z pohledu běžného smrtelníka vůz těžce poškozený při nehodě, který už se ani nedá opravit. Pro likvidátora pojišťovny jde ale o auto, které utrpělo škodu za hranicí ekonomického smyslu její opravitelnosti. Dost často se tyto dva pohledy překrývají, neboť právě vážné a obtížně opravitelné poškození bývá drahé, nemusí tomu tak ale být.
I když selský rozum velí, že z hlediska pojišťovny má smysl opravovat jakoukoli škodu až do výše aktuální hodnoty vozu, protože tu případně bude muset pojištěnému uhradit, není to tak úplně pravda. Pojišťovna jednak prodá použitelné zbytky vozu, což mohou být dost drahé díly, navíc předem nikdo není schopen dokonale odhadnout, kolik bude oprava stát - v jejím průběhu se mohou objevit další vážná poškození a účet ze servisu může přijít pojišťovnu dráže než auto prostě odepsat.
Tyto instituce tak v posledních letech volí raději bezpečnější postup a auto označují za totálně zničené, i když je celkem snadno opravitelné - stačí škoda na úrovni 50 % procent vozu nebo i nižší. To ale pořád znamená dost vážnou nehodu; u auta, které vám ukážeme dnes, stačila banalita.
Šedé Ferrari 488 GTB na snímích dostalo ránu hned po ujetí 431 kilometrů. Po zhlédnutí přední části automobilu následky autonehody nevypadají zle, ale takové pocity vyvolal i třícentimetrový šrám na Corvette Grand Sport, kdy auto též skončilo na odpis.
Něco podobného se muselo stát i s tímto Ferrari. Na první pohled něco pocuchalo jen přední nárazník, jinak se auto zdá být v pořádku. Jen palubní systém indikuje poruchu systému airbagů, ale jinak opravdu není vidět nic a kompletní zbytek auta stále září novotou, zbylé díly včetně interiéru jsou v pořádku.
Neznáme veškeré detaily, víme ale, že auto přejelo nějaký předmět na silnici, což poškodilo i spodní partie vozu. Podobně jako u oné Corvette to muselo způsobit zásah do strukturálních částí, což by znamenalo náročnou opravu nosných částí karoserie. U normálního auta by to pojišťovnu neodradilo, ale tady jsme u Ferrari, kde by statisíce stála už výměna onoho poškozeného nárazníku. A cokoli náročnějšího snadno může jít do milionů.
Odhadovat přesné náklady na opravu se tak pojišťovně zdálo být příliš riskantní a vše označila za totální škodu. Zbytky tohoto 488 GTB teď prodává v aukci, což může a nemusí znamenat výhodnou koupi - následné opravy se mohou a nemusí ukázat být tak komplikovanými. Cena nového vozu činila 348 896 dolarů (7,2 milionu korun), cenu „vraku” určí aukce. Kompletní riziko bude na kupujícím, pojišťovna v kolonce Primární poškození vozu uvádí: „Všechno.“ Inu, je to přece totální škoda, však se podívejte...
Nové Ferrari z roku 2018 daleko nedojelo, po 431 kilometrech mělo relativně lehkou nehodu, která ale způsobila více škody, než se může zdát
Zdroj: Copart
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 2 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejčtenější články
- Ford dál mění své nesmyslné elektrické plány, odpískal další model, který u lidí nemohl obstát
21.3.2024 - Dnes už neprodávaná vlajková loď Fordu v bazarech láká cenami, jsou až směšně nízké
21.3.2024 - Expert na BMW se pustil do záchrany padlého Maserati s 302 tisíci km. Možná tak úplně nechápe, co je to „olítaný Ital”
21.3.2024 - Nový VW Passat dostal nový základní diesel, cena „jen” kolem 1 milionu Kč je jistotou
22.3.2024 - Konec Seatu byl odvolán, Španělé místo toho chystají modernizaci skoro všech svých modelů
22.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 08:59 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda