Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tohle Ferrari utrpělo totální škodu. I když mu není skoro nic a ujelo jen 431 km
7.4.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Pod pojmem „totální škoda” si běžně představíme auto s četnými poškozeními za hranicí opravitelnosti. Svět superaut je ale trochu jiný.
Totálně zničené auto je z pohledu běžného smrtelníka vůz těžce poškozený při nehodě, který už se ani nedá opravit. Pro likvidátora pojišťovny jde ale o auto, které utrpělo škodu za hranicí ekonomického smyslu její opravitelnosti. Dost často se tyto dva pohledy překrývají, neboť právě vážné a obtížně opravitelné poškození bývá drahé, nemusí tomu tak ale být.
I když selský rozum velí, že z hlediska pojišťovny má smysl opravovat jakoukoli škodu až do výše aktuální hodnoty vozu, protože tu případně bude muset pojištěnému uhradit, není to tak úplně pravda. Pojišťovna jednak prodá použitelné zbytky vozu, což mohou být dost drahé díly, navíc předem nikdo není schopen dokonale odhadnout, kolik bude oprava stát - v jejím průběhu se mohou objevit další vážná poškození a účet ze servisu může přijít pojišťovnu dráže než auto prostě odepsat.
Tyto instituce tak v posledních letech volí raději bezpečnější postup a auto označují za totálně zničené, i když je celkem snadno opravitelné - stačí škoda na úrovni 50 % procent vozu nebo i nižší. To ale pořád znamená dost vážnou nehodu; u auta, které vám ukážeme dnes, stačila banalita.
Šedé Ferrari 488 GTB na snímích dostalo ránu hned po ujetí 431 kilometrů. Po zhlédnutí přední části automobilu následky autonehody nevypadají zle, ale takové pocity vyvolal i třícentimetrový šrám na Corvette Grand Sport, kdy auto též skončilo na odpis.
Něco podobného se muselo stát i s tímto Ferrari. Na první pohled něco pocuchalo jen přední nárazník, jinak se auto zdá být v pořádku. Jen palubní systém indikuje poruchu systému airbagů, ale jinak opravdu není vidět nic a kompletní zbytek auta stále září novotou, zbylé díly včetně interiéru jsou v pořádku.
Neznáme veškeré detaily, víme ale, že auto přejelo nějaký předmět na silnici, což poškodilo i spodní partie vozu. Podobně jako u oné Corvette to muselo způsobit zásah do strukturálních částí, což by znamenalo náročnou opravu nosných částí karoserie. U normálního auta by to pojišťovnu neodradilo, ale tady jsme u Ferrari, kde by statisíce stála už výměna onoho poškozeného nárazníku. A cokoli náročnějšího snadno může jít do milionů.
Odhadovat přesné náklady na opravu se tak pojišťovně zdálo být příliš riskantní a vše označila za totální škodu. Zbytky tohoto 488 GTB teď prodává v aukci, což může a nemusí znamenat výhodnou koupi - následné opravy se mohou a nemusí ukázat být tak komplikovanými. Cena nového vozu činila 348 896 dolarů (7,2 milionu korun), cenu „vraku” určí aukce. Kompletní riziko bude na kupujícím, pojišťovna v kolonce Primární poškození vozu uvádí: „Všechno.“ Inu, je to přece totální škoda, však se podívejte...
Nové Ferrari z roku 2018 daleko nedojelo, po 431 kilometrech mělo relativně lehkou nehodu, která ale způsobila více škody, než se může zdát
Zdroj: Copart
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 4 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před 2 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 3 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 4 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 5 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva