Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tohle je asi nejzachovalejší Passat W8 v prodeji. Nebude drahý, má ale jednu vadu
24.4.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
U Volkswagenu si dnes nekoupíte do Passatu větší motor než dvoulitr, ještě v minulé dekádě to mohl být i čtyřlitr, s osmi válci. V dobrém stavu jich nepřežilo mnoho, tento ano.
Volkswagen Passat verze B5.5 se přestal vyrábět v roce 2005, přesto do dnešních dnů leží v hlavě mnohým motoristům. Dobrou pověst vybudovalo kvalitní zpracování s odolnou technikou. Více než desetiletí po skončení výroby Passat stále je výborným prodejním artiklem autobazarů, hlavně s dieselem pod kapotou.
Vedle dnes legendárního 1,9 TDI se ale pod kapotou objevovaly zajímavější, dnes skoro neuvěřitelně velké motory - pětiválce, šestiválce a dokonce i jeden osmiválec. Výjimečné provedení s čtyřilitrovým W8 mělo svého času zastávat roli vlajkové lodi automobilky do příchodu modelu Phaeton a činilo to s hrdostí, alespoň pokud vezmeme v potaz tehdejší cenu. Těchto aut se právě kvůli přemrštěné cenovce moc neprodalo a ještě méně jich přežilo do dnešních dnů v zachovaném stavu s malým kilometrovým nájezdem.
Loni jsme vám ukazovali tehdy nejzachovalejší kus v prodeji. Byl krásný, na tachometru ale měl 94 tisíci km, což není úplně málo. Dnes tu máme ještě „libovější” exemplář, který by se navíc měl prodat za podstatně nižší cenu. Černy exemplář draží společnost H&H Classics a s odhadovanou výslednou cenou mezi 5 500 a 6 500 liber (159 až 180 tisíc korun českých), což je skoro směsně málo. Sedan původně prodaný v Japonsku má totiž najeto jen 60 000 kilometrů a kompletní servisní historii. Důkladná prohlídka aukční firmy neobjevila žádné vady, auto je prý ve stavu nového vozu, jakkoliv takové označení zlidovělo.
Světlý kožený interiér s dřevěným dekorem byl vrchol nabídky VW. Dřevěný volant dnes působí kýčovitě, ale toho času měla barevná kombinace vyzařovat vyšší společenské postavení majitele. Čalounění kdysi japonského kusu není nijak poškozené, ošoupané nebo prosezené. Proti kondici vnitřního prostoru nemůže říct nikdo ani slovo, je to opravdu kousek, který se nevidí.
Tak nízká prodejní cena se očekává proto, že je prodáván na Britských ostrovech, kde ojetiny stojí podstatně méně než v Česku. A jeho vadou je, že má jakožto japonský exemplář volant vpravo. Tuzemští zájemci o výhodné nákupy aut z druhé ruky ale nemusí hned házet flintu do žita, za Lamanšským průlivem lze ušetřit hodně peněz. Volant vpravo sám o sobě není překážkou - podle Evropského soudního dvoru může být umístěný na pravé i levé straně, tuzemské zákony musí toto rozhodnutí respektovat. A pokud by vám to vadilo z uživatelského hlediska, předělat pravostranné řízení na levostranné obvykle nebývá komplikované - samy automobilky jej činí co nejjednodušším už samotnou konstrukcí vozu, aby při výrobě musely používat jen minimum specifických komponentů. Podívejte se například na umístění spínací skříňky - je vždy na jednom místě, ať je volant kdekoli.
Udělat z tohoto vozu kus s levostranným řízením bude rozhodně levnější než koupit takový u nás - nemluvě o tom, že i v Německu bývá takový na prodej jednou za rok za dvoj- až tronásobně vyšší cenu. Je to zkrátka lákavá cesta ke kusu historie svého druhu. Osmiválcový motor s objemem čtyř litrů a 202 kW (275 koní) posílanými na všechna čtyři kola dnes ve střední třídě opravdu nedostanete. Natož pak za cenu, která se neblíží ani nejlevnější Dacii na trhu...
Passatů W8 je jako šafránu, jako nových dokonce ještě méně. Tento je téměř dokonalý, až na řízení „na špatné straně”
Zdroj: H&H Classics
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 7 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
19.3.2024 - Nová „ruská” auta od Solarisu jsou jen virtuální realita, k dealerům dorazila s logy Hyundai přelepenými páskou
19.3.2024 - Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva