Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tohle je daleko nejdražší Lada v prodeji. Stojí 3,5 milionu Kč a není to omyl
9.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Je to stále ten starý „žigulík“, o němž v časech komunistické ČSSR snil nejeden řidič. V útrobách ale skrývá techniku, za kterou by se nemusel stydět ani špičkový supersport.
Pokud se podíváte po aktuálních nabídce ojetých aut, zjistíte, že Lady mezi nimi patří k těm úplně nejlevnějším. Třeba provozuschopná Kalina, tedy už relativně moderní model, startuje na 10 000 Kč. A podobně je to s dalšími, klidně i novějšími modely - budete muset zamířit mezi zánovní vozy, abyste našli auto za alespoň několik set tisíc. Pokud ale hledání hned nevzdáte, na samotném konci cenové nabídky najdete něco opravdu zajímavého.
Nejde přitom o nic jako jako prodlouženou Vestu pro papaláše za pár set tisíc. Tím úplně nejdražším strojem je vůz u nás známý pod označením VAZ-2105, tedy jedna z posledních evolucí proslulého „žigulíku“, který se vyráběl v letech 1980 až 2010. Rusové pod jeho kapotu dávali maximálně 1,6litrový čtyřválec, u luxusní verze 2107 pak dokonce v několika případech sáhli po Wankelu.
Vůz, o kterém dnes mluvíme, ale disponuje třílitrovým šestiválcem z Toyoty Supra. Tedy vskutku objemným a v podstatě exotickým motorem, který navíc profituje z přeplňovaní. Nepřekvapí proto výkon 610 koní a točivý moment 800 Nm, jenž posílá na zadní 17palcová kola pětistupňová převodovka ZF. Zrychlení z klidu na stovku tak zabere pouhých 5 sekund, jízda v přímém směru ale doménou této Lady rozhodně není.
Jak můžete vidět ve fotogalerii, jde o driftovací speciál, jehož přestavba začala před dlouhými deseti lety. Jeho majitel Fedor Vorobyov, který je zároveň i profesionálním závodníkem, ovšem projekt dotáhl do absolutního konce až letos. Je proto možná překvapivé, že ihned začal přestavěnou Ladu nabízet k prodeji. Z levného kraje ale rozhodně není, neboť za „Žigucara“ požaduje 10 milionů rublů, tedy dle aktuálního kurzu přes 3,5 milionu korun.
Ano, čtete správně, tento vůz z roku 1999 je skutečně dražší než lecjaké nové Porsche. Lze to ovšem tak trochu pochopit, neboť Vorobyov v podstatě ponechal původní pouze karoserii a rám. Ačkoliv vlastně obojí se ještě razantně upravovalo, z originálu tedy nejspíše nezůstal ani šroubek. Místo toho tu máme třeba palivové pumpy od Bosche, brzdy z Nissanu GT-R či zadní pomocný rám z Nissanu Silvia S14.
Ve vykuchaném interiéru, jehož palubní desku pokrývá Alcantara, lze pro změnu počítat se závodními sedadly a pásy Sparco. Jiný je volant a vlastně i kompletní sloupek řízení, v podstatě se tak vysvětluje, proč přestavba zabrala tak dlouhý čas. Otázkou nyní je, jak dlouho bude vůz hledat nového majitele. Tipovali bychom, že to hned tak nebude, ale třeba osloví právě vás...
Toto je nejdražší Lada, která je aktuálně na prodej. Jelikož o originálu nezůstal v podstatě ani šroubek, nepřekvapí, že stojí miliony korun
Zdroj: Fresh Auto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB