Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tohle je jediné auto, které v Šanghaji ohromilo i šéfy Porsche
21.4.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Lidé od Porsche nemají ve zvyku ohromeně zírat na jiné vozy, obvykle dělají to nejlepší v rámci svých tříd. Zotye SR9 ale umí vzít dech i jim.
Občas se může zdát, že se celý automobilový svět točí kolem Stuttgartu. Právě v tomto městě sídlí automobilky Porsche i Mercedes-Benz a často jsou to ony, které přichází do tohoto oboru s něčím převratným či jednoduše nejlepším. Zvlášť Porsche sebevědomím jen hýří, a tak není zvykem vídat jeho manažery na autosalonech ohromeně zírat na cokoli, neboť obvykle dělají něco lepšího, nebo to nedělají vůbec. V Šanghaji je ale zkrátka všechno trochu jinak.
Byli jsme svědky toho, jak se lidé od Porsche v houfech chodili dívat na vůz, který si můžete do detailu prohlédnout níže. A výraz v jejich tvářích nelze nazvat jinak než úžasem. Obdivovali tedy své vlastní auto? Ani omylem, byli spíše zděšeni z toho, co je dnes v Číně možné. Však se podívejte se pořádně, toto není Porsche Macan, to je jeho čínský klon od Zotye. A od svého zrodu v loňském roce ušel pořádný kus cesty.
Tehdy jsme se - a Porsche jistě s námi - mohli ještě pousmát nad tím, jak marně se někdo pokouší Macan kopírovat. Z výsledku čišela nekvalita a neschopnost reálně napodobit to, co dělá pravé Porsche. Tím Zotye SR9 jistě není ani dnes, slovo „nekvalita” je ale to poslední, co vás při jeho zkoumání napadne. Vypadá dobře, vypadá propracovaně, nezapáchá, je to legitimně vyhlížející, konkurenceschopné auto. A zřejmě to jsou okolnosti, které lidem od Porsche dělají vrásky na hlavě. Že Zotye SR9 existuje, museli vědět. Že vypadá takhle dobře, nemohli ani tušit.
Můžete si stokrát říci, že takový vůz není pro automobilku problémem, však kdo chce Porsche, koupí si Porsche, nejde se ani podívat na Vietnamskou tržnici. Jenže není to tak jednoduché, ze Zotye se dá Porsche udělat a rozdíl v ceně je tak ohromný, že při čínské nátuře nebudou mít někteří lidé problém si pořídit raději levnější „alternativu”.
Zájmy Porsche to tedy poškozuje zcela nepochybně, neřekne ale ani popel. A když se na to zástupců automobilky zeptáte, jen pokrčí rameny. Stěžovat si by totiž nejspíše nebylo k ničemu a automobilku by to stavělo do špatného světla před tamními úřady, které vládnou všemu. A to si dnes netroufne riskovat téměř nikdo. Podobně jako v případě evropské závislosti prestižních automobilek na naftě je tu pro většinu výrobců ještě jiná krutá diagnóza: závislost na Číně. Pro Škodu je dnes největším odbytištěm Čína. Pro celý VW je dnes největším odbytištěm Čína. Pro Mercedes je dnes největším odbytištěm Čína. A pro Porsche je dnes největším odbytištěm... Uhádli jste správně, Čína - loni tam tam prodalo přes 65 tisíc aut, skoro třetinu své produkce.
Přijít o byť jen část nejdůležitějšího trhu nechce nikdo, a tak i lidé od Porsche jen zírají. A mlčí. Nad čím, se podívejte sami - není to dokonalý Macan, zkopírování některých detailu je ale přesto ohromující, stejně jako stále lepšící se kvalita jejich provedení...
Zotye SR9 2017 na autosalonu v Šanghaji 2017
Kvalita provedení tohoto klonu je skutečně pozoruhodná...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 10 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 11 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch