Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tohle je jediné auto, které v Šanghaji ohromilo i šéfy Porsche
21.4.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Lidé od Porsche nemají ve zvyku ohromeně zírat na jiné vozy, obvykle dělají to nejlepší v rámci svých tříd. Zotye SR9 ale umí vzít dech i jim.
Občas se může zdát, že se celý automobilový svět točí kolem Stuttgartu. Právě v tomto městě sídlí automobilky Porsche i Mercedes-Benz a často jsou to ony, které přichází do tohoto oboru s něčím převratným či jednoduše nejlepším. Zvlášť Porsche sebevědomím jen hýří, a tak není zvykem vídat jeho manažery na autosalonech ohromeně zírat na cokoli, neboť obvykle dělají něco lepšího, nebo to nedělají vůbec. V Šanghaji je ale zkrátka všechno trochu jinak.
Byli jsme svědky toho, jak se lidé od Porsche v houfech chodili dívat na vůz, který si můžete do detailu prohlédnout níže. A výraz v jejich tvářích nelze nazvat jinak než úžasem. Obdivovali tedy své vlastní auto? Ani omylem, byli spíše zděšeni z toho, co je dnes v Číně možné. Však se podívejte se pořádně, toto není Porsche Macan, to je jeho čínský klon od Zotye. A od svého zrodu v loňském roce ušel pořádný kus cesty.
Tehdy jsme se - a Porsche jistě s námi - mohli ještě pousmát nad tím, jak marně se někdo pokouší Macan kopírovat. Z výsledku čišela nekvalita a neschopnost reálně napodobit to, co dělá pravé Porsche. Tím Zotye SR9 jistě není ani dnes, slovo „nekvalita” je ale to poslední, co vás při jeho zkoumání napadne. Vypadá dobře, vypadá propracovaně, nezapáchá, je to legitimně vyhlížející, konkurenceschopné auto. A zřejmě to jsou okolnosti, které lidem od Porsche dělají vrásky na hlavě. Že Zotye SR9 existuje, museli vědět. Že vypadá takhle dobře, nemohli ani tušit.
Můžete si stokrát říci, že takový vůz není pro automobilku problémem, však kdo chce Porsche, koupí si Porsche, nejde se ani podívat na Vietnamskou tržnici. Jenže není to tak jednoduché, ze Zotye se dá Porsche udělat a rozdíl v ceně je tak ohromný, že při čínské nátuře nebudou mít někteří lidé problém si pořídit raději levnější „alternativu”.
Zájmy Porsche to tedy poškozuje zcela nepochybně, neřekne ale ani popel. A když se na to zástupců automobilky zeptáte, jen pokrčí rameny. Stěžovat si by totiž nejspíše nebylo k ničemu a automobilku by to stavělo do špatného světla před tamními úřady, které vládnou všemu. A to si dnes netroufne riskovat téměř nikdo. Podobně jako v případě evropské závislosti prestižních automobilek na naftě je tu pro většinu výrobců ještě jiná krutá diagnóza: závislost na Číně. Pro Škodu je dnes největším odbytištěm Čína. Pro celý VW je dnes největším odbytištěm Čína. Pro Mercedes je dnes největším odbytištěm Čína. A pro Porsche je dnes největším odbytištěm... Uhádli jste správně, Čína - loni tam tam prodalo přes 65 tisíc aut, skoro třetinu své produkce.
Přijít o byť jen část nejdůležitějšího trhu nechce nikdo, a tak i lidé od Porsche jen zírají. A mlčí. Nad čím, se podívejte sami - není to dokonalý Macan, zkopírování některých detailu je ale přesto ohromující, stejně jako stále lepšící se kvalita jejich provedení...
Zotye SR9 2017 na autosalonu v Šanghaji 2017
Kvalita provedení tohoto klonu je skutečně pozoruhodná...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před hodinou - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 3 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 4 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 13:29 - Předseda
- BMW Divize 04.19. 13:03 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan