Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tohle je nejdražší Škoda, kterou si můžete koupit. Stojí 4,7 milionu Kč
12.8.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Skoro 5 milionů Kč je na Škodu hodně peněz, toto ale není běžný model. Ikona jménem 706 RTO má 12litrový motor a je v dokonalém stavu.
Nejlevnější škodovky v prodeji svou cenou nedosáhnou ani na deset tisíc korun. Odhadli byste ale, který model, z jakých let a s jakou cenou je aktuálně nejdražší? Třeba „nabušený” nový Kodiaq? Některý z dochovaných slavných závoďáků? Nebo třeba původní kabriolet Felicia v dokonalém stavu? Ne, ne a zase ne, střílíte vedle, a to naprosto. Podobná auta nejsou levná, jejich ceny ale aktuálně nesahají ani k 1,5 milionu Kč.
Můžete přemýšlet dále, ale pokud jste nepomysleli na Škodu 706 RTO, slavný to autobus poloviny minulého století, netrefili jste. Jeden hezký, kompletně zrenovovaný kousek je totiž na prodej za 4 699 000 korun. Ano, téměř 4,7 milionu Kč. Nevidíme jej v prodeji poprvé, dosud ale nikdy se svou cenou nezamířil až tak vysoko.
Škoda 706 RTO vznikla ze spolupráce podniků Karosa Vysoké Mýto, LIAZ Rýnovice a SVA Holýšov a ukázala se světu už v roce 1956. Vpředu umístěný motor Škoda 706 OHV měl šest válců a 11,8 litru objemu. Spaloval pochopitelně naftu a byl schopen rozjet stroj na 65, 75 nebo 85 km/h v závislosti na použité převodovce. Motor dával původně 160 koní a 686 Nm a spotřeba paliva se pohybovala od 22 do 28 litrů na 100 km.
Tento konkrétní stroj na prodej nicméně tak starý není, byl vyroben roku 1972 a je výkon jeho motoru je prý 204 koní. I fotografie ukazují, že byl rozebrán do posledního šroubku a kompletně obnoven. Červené koženkové sedačky jako by vypadly z filmu, podobně jako potah krytu motorového prostoru po řidičově pravé ruce.
Označení RTO pramenilo ze slov Rámový, Trambusový a Osobní, karoserie dlouhá 10 870 mm a široká 2 500 mm tedy měla základ v rámu, řidič seděl před přední nápravou a uvnitř jezdily osoby, ne náklad. Existovalo několik variant, například MTZ pro městskou hromadnou dopravu, KAR pro meziměstský linkový provoz nebo LUX pro dálkové jízdy. Právě tyto autobusy byly nejrychlejší, zvládaly oněch 85 km/h a měly nejnižší spotřebu paliva.
Nebyly výjimkou také přívěsy, avšak nikoliv na zavazadla, nýbrž se sedačkami pro cestující. Nejpoužívanější byly kousky polské značky Jelcz. Spousta autobusů byla také určena pro export, vyvážely se zejména na Kubu, do Rumunska či do dalších zemí spřátelených se Sovětským svazem. A dodnes má Škoda 706 RTO řadu příznivců, jak ukazuje kromě srazů také někdejší návrh nástupce této ikony, Škoda RTO 707 Dumpling. Ten by mohl být moderní inkarnací luxusního autobusu pro dálkové cesty s retro-designem. Tedy, pokud někdy vstoupí do výroby.
Autobusy Škoda 706 RTO se vyráběly až do roku 1974 a za tu dobu jich vzniklo údajně několik desítek tisíc. Poslední kusy ale jezdily ještě v roce 1986. Nejde tedy na první pohled o žádnou raritu, do dnešních dnů se jich ale zachovalo jen málo a v dobrém stavu ještě méně. Pokud máte vy zájem vstoupit mezi majitele 706 RTO, je tu šance za skoro 5 milionů. Vstupní investice je tedy v případě tohoto zrenovovaného RTO dost velká, ale zase budete lepší kousek na prodej za nižší cenu hledat asi dost těžko. A bude to také asi jediná škodovka, ve které zaručeně najdete více místa pro posádku i zavazadla než v jakémkoli moderním voze nesoucím stejnou značku...
Tenhle konkrétní kus prošel renovací a je na prodej
Nezřídka je 706 RTO k vidění v rámci výstav, srazů či historických jízd
Úspěch tohoto autobusu byl mezinárodní, třebaže částečně daný komunistickým centrálním plánováním
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 5 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před hodinou - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 2 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 4 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 5 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 16:26 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 14:21 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda