Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tohle je nejdražší Škoda, kterou si můžete koupit. Stojí 4,7 milionu Kč
12.8.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Skoro 5 milionů Kč je na Škodu hodně peněz, toto ale není běžný model. Ikona jménem 706 RTO má 12litrový motor a je v dokonalém stavu.
Nejlevnější škodovky v prodeji svou cenou nedosáhnou ani na deset tisíc korun. Odhadli byste ale, který model, z jakých let a s jakou cenou je aktuálně nejdražší? Třeba „nabušený” nový Kodiaq? Některý z dochovaných slavných závoďáků? Nebo třeba původní kabriolet Felicia v dokonalém stavu? Ne, ne a zase ne, střílíte vedle, a to naprosto. Podobná auta nejsou levná, jejich ceny ale aktuálně nesahají ani k 1,5 milionu Kč.
Můžete přemýšlet dále, ale pokud jste nepomysleli na Škodu 706 RTO, slavný to autobus poloviny minulého století, netrefili jste. Jeden hezký, kompletně zrenovovaný kousek je totiž na prodej za 4 699 000 korun. Ano, téměř 4,7 milionu Kč. Nevidíme jej v prodeji poprvé, dosud ale nikdy se svou cenou nezamířil až tak vysoko.
Škoda 706 RTO vznikla ze spolupráce podniků Karosa Vysoké Mýto, LIAZ Rýnovice a SVA Holýšov a ukázala se světu už v roce 1956. Vpředu umístěný motor Škoda 706 OHV měl šest válců a 11,8 litru objemu. Spaloval pochopitelně naftu a byl schopen rozjet stroj na 65, 75 nebo 85 km/h v závislosti na použité převodovce. Motor dával původně 160 koní a 686 Nm a spotřeba paliva se pohybovala od 22 do 28 litrů na 100 km.
Tento konkrétní stroj na prodej nicméně tak starý není, byl vyroben roku 1972 a je výkon jeho motoru je prý 204 koní. I fotografie ukazují, že byl rozebrán do posledního šroubku a kompletně obnoven. Červené koženkové sedačky jako by vypadly z filmu, podobně jako potah krytu motorového prostoru po řidičově pravé ruce.
Označení RTO pramenilo ze slov Rámový, Trambusový a Osobní, karoserie dlouhá 10 870 mm a široká 2 500 mm tedy měla základ v rámu, řidič seděl před přední nápravou a uvnitř jezdily osoby, ne náklad. Existovalo několik variant, například MTZ pro městskou hromadnou dopravu, KAR pro meziměstský linkový provoz nebo LUX pro dálkové jízdy. Právě tyto autobusy byly nejrychlejší, zvládaly oněch 85 km/h a měly nejnižší spotřebu paliva.
Nebyly výjimkou také přívěsy, avšak nikoliv na zavazadla, nýbrž se sedačkami pro cestující. Nejpoužívanější byly kousky polské značky Jelcz. Spousta autobusů byla také určena pro export, vyvážely se zejména na Kubu, do Rumunska či do dalších zemí spřátelených se Sovětským svazem. A dodnes má Škoda 706 RTO řadu příznivců, jak ukazuje kromě srazů také někdejší návrh nástupce této ikony, Škoda RTO 707 Dumpling. Ten by mohl být moderní inkarnací luxusního autobusu pro dálkové cesty s retro-designem. Tedy, pokud někdy vstoupí do výroby.
Autobusy Škoda 706 RTO se vyráběly až do roku 1974 a za tu dobu jich vzniklo údajně několik desítek tisíc. Poslední kusy ale jezdily ještě v roce 1986. Nejde tedy na první pohled o žádnou raritu, do dnešních dnů se jich ale zachovalo jen málo a v dobrém stavu ještě méně. Pokud máte vy zájem vstoupit mezi majitele 706 RTO, je tu šance za skoro 5 milionů. Vstupní investice je tedy v případě tohoto zrenovovaného RTO dost velká, ale zase budete lepší kousek na prodej za nižší cenu hledat asi dost těžko. A bude to také asi jediná škodovka, ve které zaručeně najdete více místa pro posádku i zavazadla než v jakémkoli moderním voze nesoucím stejnou značku...
Tenhle konkrétní kus prošel renovací a je na prodej
Nezřídka je 706 RTO k vidění v rámci výstav, srazů či historických jízd
Úspěch tohoto autobusu byl mezinárodní, třebaže částečně daný komunistickým centrálním plánováním
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva