Daleko nejdražší ojetá Škoda v prodeji dnes stojí přes 6 milionů, není to překlep

Škodovka dávno nedělá jen levná auta, ovšem ani s novým elektrickým Enyaqem se s cenou nedostanete přes 2 miliony Kč. Tohle auto stojí ještě více než třikrát tolik.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Fascinace a historie

Daleko nejdražší ojetá Škoda v prodeji dnes stojí přes 6 milionů, není to překlep

8.11.2020 | Petr Miler

Daleko nejdražší ojetá Škoda v prodeji dnes stojí přes 6 milionů, není to překlep

/

Foto: Karosa Vysoké Mýto

Škodovka dávno nedělá jen levná auta, ovšem ani s novým elektrickým Enyaqem se s cenou nedostanete přes 2 miliony Kč. Tohle auto stojí ještě více než třikrát tolik.

Nejlevnější ojeté Škody v prodeji svou cenou nepřesáhnou ani deset tisíc korun, ale které ojeté auto této značky je aktuálně tím nejdražším? Pancéřovaný Superb? Některý z výjimečných závoďáků? Nebo třeba na míru postavené unikáty? Ne, ne a zase ne, to všechno je střelba vedle. Podobná auta nejsou levná, jejich ceny ale nepřesahují 3 miliony Kč.

Můžete přemýšlet dále, ale pokud jste nepomysleli na Škodu 706 RTO, slavný to autobus druhé poloviny minulého století, netrefili jste. Jeden velmi hezký kousek je totiž aktuálně na prodej za 232 000 euro. To je více než 6 milionů korun a není to ani překlep, ani nesmyslně ambiciózní požadavek, tato auta se za multimilionové sumy prodávají už nějaký ten pátek a obvykle žádné není k mání.

Škoda 706 RTO vznikla ze spolupráce podniků Karosa Vysoké Mýto, LIAZ Rýnovice a SVA Holýšov a ukázala se světu už v roce 1956. Vpředu umístěný motor Škoda 706 OHV měl šest válců a 11,8 litru objemu. Spaloval pochopitelně naftu a byl schopen rozjet se na 65, 75 nebo 85 km/h v závislosti na použité převodovce. Motor dával původně 160 koní a 686 Nm a spotřeba paliva se pohybovala od 22 do 28 litrů na 100 km. Konkrétní stroj na prodej, který můžete vidět na zdrojovém odkazu, není tak starý, byl vyroben v roce 1969, 160koňový motor ale používá. A je zjevně v perfektním stavu.

Označení RTO pramenilo ze slov Rámový, Trambusový a Osobní (i když Wikipedia tvrdí něco jiného), karoserie dlouhá 10 870 mm a široká 2 500 mm tedy měla základ v rámu, řidič seděl před přední nápravou a standardně převážel lidi, třebaže vznikly i jinak koncipované experimentální verze. Vzniklo několik variant, například MTZ pro městskou hromadnou dopravu, KAR pro meziměstský linkový provoz nebo LUX pro dálkové jízdy. Poslední zmiňované byly nejrychlejší, zvládaly oněch 85 km/h a měly nejnižší spotřebu paliva. Právě jeden z nich je k mání a dobové fotky ukazují, jak luxusně vybavený vůz to na svou dobu byl.

Výjimkou v dobách největší slávy RTO nebylo ani používání přívěsů, tehdy však nikoliv na zavazadla, nýbrž se sedačkami pro cestující. Nejpoužívanější byly kousky polské značky Jelcz. Spousta autobusů byla také určena pro export, vyvážely se zejména na Kubu, do Rumunska či do dalších zemí spřátelených se Sovětským svazem. A dodnes má Škoda 706 RTO řadu příznivců, jak ukazuje kromě srazů také někdejší virtuální návrh nástupce této ikony, Škoda RTO 707 Dumpling.

Autobusy Škoda 706 RTO se vyráběly až do roku 1974 a za tu dobu jich vzniklo údajně několik desítek tisíc. Poslední kusy ale jezdily ještě v roce 1986. Nejde tedy na první pohled o žádnou raritu, do dnešních dnů se jich ale zachovalo jen málo a v dobrém stavu ještě méně. Pokud máte zájem zařadit se mezi majitele 706 RTO, vstupní investice je v případě tohoto zrenovovaného RTO hodně velká, ale lepší kousek na prodej budete hledat těžko. A bude to také asi jediná škodovka, ve které zaručeně najdete více místa pro posádku i zavazadla než v Superbu Combi, Kodiaqu, vlastně všech modelech dohromady...


Daleko nejdražší ojetá Škoda v prodeji dnes stojí přes 6 milionů, není to překlep - 1 - Skoda 760 RTO 1969 prodej ilu 02Daleko nejdražší ojetá Škoda v prodeji dnes stojí přes 6 milionů, není to překlep - 2 - Skoda 760 RTO 1969 prodej ilu 03Daleko nejdražší ojetá Škoda v prodeji dnes stojí přes 6 milionů, není to překlep - 3 - Skoda 760 RTO 1969 prodej ilu 05Daleko nejdražší ojetá Škoda v prodeji dnes stojí přes 6 milionů, není to překlep - 4 - Skoda 760 RTO 1969 prodej ilu 06Daleko nejdražší ojetá Škoda v prodeji dnes stojí přes 6 milionů, není to překlep - 5 - Skoda 760 RTO 1969 prodej ilu 07Daleko nejdražší ojetá Škoda v prodeji dnes stojí přes 6 milionů, není to překlep - 6 - Skoda 760 RTO 1969 prodej ilu 08Daleko nejdražší ojetá Škoda v prodeji dnes stojí přes 6 milionů, není to překlep - 7 - Skoda 760 RTO 1969 prodej ilu 09Daleko nejdražší ojetá Škoda v prodeji dnes stojí přes 6 milionů, není to překlep - 8 - Skoda 760 RTO 1969 prodej ilu 10Daleko nejdražší ojetá Škoda v prodeji dnes stojí přes 6 milionů, není to překlep - 9 - Skoda 760 RTO 1969 prodej ilu 11Daleko nejdražší ojetá Škoda v prodeji dnes stojí přes 6 milionů, není to překlep - 10 - Skoda 760 RTO 1969 prodej ilu 12Daleko nejdražší ojetá Škoda v prodeji dnes stojí přes 6 milionů, není to překlep - 11 - Skoda 760 RTO 1969 prodej ilu 13Daleko nejdražší ojetá Škoda v prodeji dnes stojí přes 6 milionů, není to překlep - 12 - Skoda 760 RTO 1969 prodej ilu 14Daleko nejdražší ojetá Škoda v prodeji dnes stojí přes 6 milionů, není to překlep - 13 - Skoda 760 RTO 1969 prodej ilu 15Daleko nejdražší ojetá Škoda v prodeji dnes stojí přes 6 milionů, není to překlep - 14 - Skoda 760 RTO 1969 prodej ilu 16Daleko nejdražší ojetá Škoda v prodeji dnes stojí přes 6 milionů, není to překlep - 15 - Skoda 760 RTO 1969 prodej ilu 17Daleko nejdražší ojetá Škoda v prodeji dnes stojí přes 6 milionů, není to překlep - 16 - Skoda 760 RTO 1969 prodej ilu 18Daleko nejdražší ojetá Škoda v prodeji dnes stojí přes 6 milionů, není to překlep - 17 - Skoda 760 RTO 1969 prodej ilu 19
Škoda 706 RTO je legenda, zvlášť ve vyobrazené verzi Lux. Úspěch tohoto autobusu byl mezinárodní, třebaže částečně daný komunistickým centrálním plánováním, a podle toho dnes stojí. Hezký kus za 6 milionů je fakt. Foto: Karosa Vysoké Mýto

Zdroj: Mobile.de

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.