Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Daleko nejdražší ojetá Škoda v prodeji dnes stojí přes 6 milionů, není to překlep
8.11.2020 | Petr Miler
Škodovka dávno nedělá jen levná auta, ovšem ani s novým elektrickým Enyaqem se s cenou nedostanete přes 2 miliony Kč. Tohle auto stojí ještě více než třikrát tolik.
Nejlevnější ojeté Škody v prodeji svou cenou nepřesáhnou ani deset tisíc korun, ale které ojeté auto této značky je aktuálně tím nejdražším? Pancéřovaný Superb? Některý z výjimečných závoďáků? Nebo třeba na míru postavené unikáty? Ne, ne a zase ne, to všechno je střelba vedle. Podobná auta nejsou levná, jejich ceny ale nepřesahují 3 miliony Kč.
Můžete přemýšlet dále, ale pokud jste nepomysleli na Škodu 706 RTO, slavný to autobus druhé poloviny minulého století, netrefili jste. Jeden velmi hezký kousek je totiž aktuálně na prodej za 232 000 euro. To je více než 6 milionů korun a není to ani překlep, ani nesmyslně ambiciózní požadavek, tato auta se za multimilionové sumy prodávají už nějaký ten pátek a obvykle žádné není k mání.
Škoda 706 RTO vznikla ze spolupráce podniků Karosa Vysoké Mýto, LIAZ Rýnovice a SVA Holýšov a ukázala se světu už v roce 1956. Vpředu umístěný motor Škoda 706 OHV měl šest válců a 11,8 litru objemu. Spaloval pochopitelně naftu a byl schopen rozjet se na 65, 75 nebo 85 km/h v závislosti na použité převodovce. Motor dával původně 160 koní a 686 Nm a spotřeba paliva se pohybovala od 22 do 28 litrů na 100 km. Konkrétní stroj na prodej, který můžete vidět na zdrojovém odkazu, není tak starý, byl vyroben v roce 1969, 160koňový motor ale používá. A je zjevně v perfektním stavu.
Označení RTO pramenilo ze slov Rámový, Trambusový a Osobní (i když Wikipedia tvrdí něco jiného), karoserie dlouhá 10 870 mm a široká 2 500 mm tedy měla základ v rámu, řidič seděl před přední nápravou a standardně převážel lidi, třebaže vznikly i jinak koncipované experimentální verze. Vzniklo několik variant, například MTZ pro městskou hromadnou dopravu, KAR pro meziměstský linkový provoz nebo LUX pro dálkové jízdy. Poslední zmiňované byly nejrychlejší, zvládaly oněch 85 km/h a měly nejnižší spotřebu paliva. Právě jeden z nich je k mání a dobové fotky ukazují, jak luxusně vybavený vůz to na svou dobu byl.
Výjimkou v dobách největší slávy RTO nebylo ani používání přívěsů, tehdy však nikoliv na zavazadla, nýbrž se sedačkami pro cestující. Nejpoužívanější byly kousky polské značky Jelcz. Spousta autobusů byla také určena pro export, vyvážely se zejména na Kubu, do Rumunska či do dalších zemí spřátelených se Sovětským svazem. A dodnes má Škoda 706 RTO řadu příznivců, jak ukazuje kromě srazů také někdejší virtuální návrh nástupce této ikony, Škoda RTO 707 Dumpling.
Autobusy Škoda 706 RTO se vyráběly až do roku 1974 a za tu dobu jich vzniklo údajně několik desítek tisíc. Poslední kusy ale jezdily ještě v roce 1986. Nejde tedy na první pohled o žádnou raritu, do dnešních dnů se jich ale zachovalo jen málo a v dobrém stavu ještě méně. Pokud máte zájem zařadit se mezi majitele 706 RTO, vstupní investice je v případě tohoto zrenovovaného RTO hodně velká, ale lepší kousek na prodej budete hledat těžko. A bude to také asi jediná škodovka, ve které zaručeně najdete více místa pro posádku i zavazadla než v Superbu Combi, Kodiaqu, vlastně všech modelech dohromady...
Škoda 706 RTO je legenda, zvlášť ve vyobrazené verzi Lux. Úspěch tohoto autobusu byl mezinárodní, třebaže částečně daný komunistickým centrálním plánováním, a podle toho dnes stojí. Hezký kus za 6 milionů je fakt. Foto: Karosa Vysoké Mýto
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024 - A hned je bezpečno: Nový skrytý radar „vydělal” během prvních 11 dnů provozu přes 2,5 milionu Kč
28.2.2024 - Britové vyzkoušeli inovovaný Ford Puma ST, který přišel o motor i převodovku. Selhává přesně tam, kde měl excelovat
28.2.2024 - Číňané chystají nový kombík pro Evropu, v poměru dynamiky, prostornosti a ceny by mohl být bezkonkurenční nabídkou
28.2.2024 - Audi se chytilo do pasti svých elektrických plánů, cokoli s některými modely teď udělá, bude to špatně
29.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva