Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tohle je nejlepší cesta k poslední „čisté” M5, k mání je dodnes zánovní vůz
13.5.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
BMW M5 E39 bylo tím posledním, co bylo všem k dispozici s atmosférickým motorem a manuálním řazením. Toto je krásné, dlouho jsme takové neviděli.
Samozřejmě si můžete koupit poslední BMW M5, ale to nenabídne ani manuální převodovku, ani atmosféricky plněný motor. A to nové na tom nebude jinak, dokonce půjde o čtyřkolku s automatem s hydrodynamickým měničem. Poslední generace M5, která nabídla jak motor bez přeplňování, tak manuální řazení, byla E39. A protože puristé nic jiného do auta pro zábavu nechtějí, poptávka roste a kousky v dobrém stavu mizí. Pokud vám ten poslední někdo vyfoukl, zde je nová příležitost. A je dost možná lepší, než co jste měli vyhlídnuto posledně - je to nejlepší kus, který jsme viděli za posledních několik let.
Na prodej je M5 E39 z roku 2002, takže jde o už faceliftovanou verzi se svítícími „obroučkami” předních světel, které BMW používá s různými modifikacemi dodnes. Co je ještě podstatnější, vůz má za sebou za celých 15 let pouhých 28 885 km. Podle toho také vypadá, jak se můžete přesvědčit na poměrně obsáhlé fotosadě. Samozřejmě, hodně udělalo dokonalé vyčistění před pořízením fotek, ale pokud by tu bylo nějaké výrazné opotřebení, bylo by vidět o to více. A opravdu žádné nevidíme.
Marně hledáme i šrámy z provozu. Fotky nejsou zas tak velké, ale vidíme jen nějakou nedokonalost laku nad levou ledvinkou a sem tam vlasový škrábanec z mytí, jinak není co vytknout. Takhle krásné auto může po 15 letech být jen tehdy, pokud se o něj majitel pečlivě stará, pokud ho parkuje v garáži - a pokud s ním moc nejezdí.
Škoda pro dosavadního majitele, který jen zřídka okusil největší lákadla tohoto vozu - pětilitrový motor V8 s výkonem až 294 kW (400 koní), který přes šestistupňovou manuální převodovku a samosvorný diferenciál putoval na kola zadní nápravy. Auto to nikdy nebylo lehké, vážilo přes 1 700 kg, přesto dokázalo zrychlovat na stovku za 5,3 sekundy a na 250 km/h ho zastavil jen omezovač. 70litrová nádrž pak stačila na dojezd přes 400 km tempem adekvátním povaze vozu.
K autu je kompletní servisní historie a známe i jeho cenu - 54 950 Eur, tedy asi 1,47 milionu korun. Není to málo peněz, ale na dodnes zánovní M5 to není ani extrémní suma. S ohledem na aktuální situaci na trhu může hodnota tohoto exempláře dále růst, jen s ním bohužel nemůžete jezdit vysoké desetitisíce kilometrů ročně...
Tahle M5 je opravdu krásná a může fungovat i jako investice
Zdroj: DL Automotive
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 22 minutami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před hodinou - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry