Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tohle je nejlevnější ojetá Tesla Model S na světě. Co všechno se na ní za 172 000 km pokazilo?
31.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ani ne 200 tisíc km není na moderní auta bůhvíjaký nájezd, pro jednu z raných Tesel Model S to ale byl očividně pořádný zápřah.
Tesla Model 3 sice není nejlevnějším elektromobilem na světě, nicméně za avizovaných 35 tisíc dolarů (cca 764 700 Kč) by toho mohla nabídnout docela dost. Za jejím volantem byste měli zvládnout sprint z klidu na stovku pod 6 sekund, ujet až 354 kilometrů na nabití a přijít k autu s image, pro který by leckterý konkurent zabíjela. Jenže takové auto se pořád nedá koupit.
Základní Model 3 zkrátka není v nabídce a velmi pravděpodobně ještě dlouho nebude. Šéf automobilky Elon Musk uvedl, že pokud by jej nyní pustil do výroby, Tesla by zkrachovala. Finance totiž nejsou silnou stránkou kalifornské automobilky a s těmi firmě nepomůže ani tak základní varianta, jako spíše vrcholné provedení Model 3 Performance, jež by za cenu okolo 78 000 USD (1 704 200 Kč) mělo zamířit do prodeje ještě letos.
Pokud tedy toužíte po relativně levném povozu odkazujícím na geniálního chorvatského vynálezce, musíte ještě tak dva nebo možná i tři roky počkat. Nebo případně sáhnout po ojetině. Jak totiž dokazuje nám už dobře známý kupec všeho nejlevnějšího na čtyřech kolech, Tyler Hoover. Ten dokázal Model S sehnat za 32 500 USD (710 100 Kč), tedy ještě levněji než chystanou novinku. Vůči ní ovšem dostáváte ještě o pořádný kus větší auto, byť samozřejmě jeté.
Vůz pochází z roku 2012, jde tedy o jeden z vůbec prvních exemplářů, jaké se dostaly na trh. S tím ostatně souvisí i osoba prvního majitele, jehož jméno není ani tak důležité, jakožto spíše skutečnost, že je otcem technického ředitele Tesly. Nebylo proto vlastně překvapivé, že jeden z prvních kusů skončil v jeho rukou. Mnohem zajímavější ovšem bylo, že muž záhy podnikl výlet, kdy během dvou týdnů zvládl okolo 6 500 kilometrů.
Takový počin by i dnes byl působivý, nicméně v roce 2012 šlo o něco neskutečného - Tesla v té době ještě neměla vybudovanou dnes již vcelku rozsáhlou síť dobíjecích stanic. Dokazuje to tedy, že i s elektromobilem lze cestovat, což onen první majitel zjevně činil pravidelně - za šest let totiž Model S najel 107 tisíc mil, tedy 172 200 km. Rozhodně se tak ovšem nestalo bez problémů, a to zdaleka.
Pokud pomineme oděrky a škrábance, pak tu máme spoustu pozoruhodných nedostatků. Tím nejviditelnějším jsou haprující kliky dveří, které se při příchodu majitele vysouvají. Tři z nich ovšem již musely být nahrazeny, obávat se lze tak oné zbývající, která z Hooverovy kapsy může vytáhnout tisíc dolarů (21 850 Kč). Další 4 000 USD (87 400 Kč) pak stojí rozměrný dotykový displeje, který též musel být nahrazen.
Chrastění v interiéru Tesla vyřešila lepidlem, přičemž tento úkon je dokonce zapsán i v servisní historii. Stejně jako dvojí výměna elektromotoru. První se odporoučel v rané fázi vlastnictví, druhý zhruba před rokem, přičemž od té doby najel méně než 16 tisíc kilometrů. Jeho dalšího selhání by se tedy Hoover v nejbližší době bát nemusel, ale kdo ví. Tesla o svých elektromotorech ráda hovoří jako o skoro bezúdržbových, jak je ale vidno, věčné rozhodně nejsou.
Naopak v překvapivě dobrém stavu je stále původní akumulátor. Po šesti letech zbývá z původních 85 kWh přibližně 90 procent kapacity. Stále tedy zaručuje nemalý dojezd, navíc díky koupi rozšířeného záruky ji Tesla musí ještě po dva roky v případě jiného problému než postupné degradace vyměnit, a to bez ohledu na nájezd kilometrů.
Suma sumárum, ojetá Tesla Model S se může stát dost problematickou koupí, pokud se s věcmi jako je výměna všech klik, displeje palubního systému či opakované výměny motoru budete muset potýkat sami. Za běžné to jistě označit nelze, ostatně jak by se vám líbilo, kdyby třeba takovému Mercedesu třídy E musel Stuttgartu dvakrát za šest let vyměnit motor?
Také ale nemusí být špatnou koupí, pokud zvolíte kus po řadě podobných výměn a s příplatkovou rozšířenou zárukou až na 8 let. Tyler (pochopitelně) pořídil nejlevnější Teslu v celé Americe a tedy i a celém světě a budeme sledovat, co co ho s autem dále potká. Při svých nejlevnějších koupích měl většinou štěstí, také se ale už jednou pořádně spálil. Na levném ojetém Bentley, které se záhy ukázalo být prakticky neopravitelné, prodělal statisíce...
Tyler Hoover koupil nejlevnější Teslu Model S v Americe. Na nájezd 172 tisíc km toho má za sebou opravdu hodně
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Čeští dealeři VW mají dál na skladech extrémní množství elektromobilů, slevy až 585 tisíc Kč se týkají i nového ID.7
27.2.2024 - Autem roku 2024 v Evropě je tuctové elektrické ex-MPV, které za 1,1 milionu a víc osloví jen hrstku lidí
27.2.2024 - Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva