Tohle je nejprodávanější Volkswagen. Není to auto a jako „náhradní díl” se jen tváří

Jedna z největších automobilek světa logicky vyrábí spoustu aut, žádné - a dokonce ani všechny Volkswageny dohromady - ale nejsou tak prodávané jako toto.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Tohle je nejprodávanější Volkswagen. Není to auto a jako „náhradní díl” se jen tváří

15.5.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek

Tohle je nejprodávanější Volkswagen. Není to auto a jako „náhradní díl” se jen tváří

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Jedna z největších automobilek světa logicky vyrábí spoustu aut, žádné - a dokonce ani všechny Volkswageny dohromady - ale nejsou tak prodávané jako toto.

Konglomerát s logem VW se za poslední dekády rychle rozrostl do jedné z největších automobilek světa. Ale německá mašinérie neovládá jen motorismus. Osobní vozy a nákladní auta totiž nejsou jediným produktem a nejsou ani tou nejprodávanější věcí s logem VW. Toto výsostné postavení patří klobáse či specifickému párku, chcete-li.

Ano, currywurst jako specialita německého občerstvení je hlavní trhák Volkswagenu. Klobása opečená na grilu posypaná kari kořením a přelitá kečupem nemá konkurenci. Denně vzniknou desítky tisíc kusů uzeniny, jen za loňský rok jich společnost vyrobila 6,8 milionu, což překonává počet nových automobilů se znakem VW.

První potraviny s logem VW vznikly z mletého masa v roce 1973, zpočátku jen pro pracovníky v továrnách firmy. Zájem se ale postupně zvýšil do té míry, že vedení kývlo k expanzi za zdi továrny a po 45 letech se klobásy prodávají po celé zemi v obchodech s potravinami. Na svačinu zaměstnanci spořádají 4,8 milionu currywurstů ročně. Automobiloví prodejci po úspěšné transakci dokonce občas přihodí pár balení jako pozornost podniku. Nevšední výrobek má dokonce své katalogové číslo 199 398 500 A v nabídce originálního příslušenství.

Chuťově sladké a pikantní klobásy jsou vyráběny převážně z vepřového masa, které zemědělci dodávají třikrát týdně. „Náš currywurst má obsah tuku jen 20 procent, obvyklejší je ale zhruba třetinatuku,“ říká ředitel řeznictví Franco Lo Presti, který dohlíží na proces od roku 1979. Novinkou jsou vegetariánské varianty. Přizpůsobovat se musí také chuti zaoceánským pracovníkům, kteří nemají rádi německé vepřové.

Meziročně vyrobené množství masitých nožiček kleslo, v roce 2014 počet dosahoval 7,8 milionu kusů, loni vzniklo pod rukama řezníků o jeden milion méně. Zarputilí obdivovatelé německého hospodářství mohou během návštěvy fast foodu doladit porci také kečupem Volkswagen, který vzniká v objemu stovek tun ročně. Německá megalomanie někdy nabírá docela komických podob. Až si říkáme, kdy si VW otevře vlastní chov prasat, pochopitelně s vlastním logem - mohla by to být největší farma světa...


Tohle je nejprodávanější Volkswagen. Není to auto a jako „náhradní díl” se jen tváří - 1 - Volkswagen proda nejvice klobas ne aut 01Tohle je nejprodávanější Volkswagen. Není to auto a jako „náhradní díl” se jen tváří - 2 - Volkswagen proda nejvice klobas ne aut 02Tohle je nejprodávanější Volkswagen. Není to auto a jako „náhradní díl” se jen tváří - 3 - Volkswagen proda nejvice klobas ne aut 03Tohle je nejprodávanější Volkswagen. Není to auto a jako „náhradní díl” se jen tváří - 4 - Volkswagen proda nejvice klobas ne aut 04Tohle je nejprodávanější Volkswagen. Není to auto a jako „náhradní díl” se jen tváří - 5 - Volkswagen proda nejvice klobas ne aut 05Tohle je nejprodávanější Volkswagen. Není to auto a jako „náhradní díl” se jen tváří - 6 - Volkswagen proda nejvice klobas ne aut 06Tohle je nejprodávanější Volkswagen. Není to auto a jako „náhradní díl” se jen tváří - 7 - Volkswagen proda nejvice klobas ne aut 07Tohle je nejprodávanější Volkswagen. Není to auto a jako „náhradní díl” se jen tváří - 8 - Volkswagen proda nejvice klobas ne aut 08Tohle je nejprodávanější Volkswagen. Není to auto a jako „náhradní díl” se jen tváří - 9 - Volkswagen proda nejvice klobas ne aut 09Tohle je nejprodávanější Volkswagen. Není to auto a jako „náhradní díl” se jen tváří - 10 - Volkswagen proda nejvice klobas ne aut 10
U VW mají jasno, že láska ke značce prochází žaludkem

Mirek Mazal

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše