Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tohle je nejprodávanější Volkswagen. Není to auto a jako „náhradní díl” se jen tváří
15.5.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Jedna z největších automobilek světa logicky vyrábí spoustu aut, žádné - a dokonce ani všechny Volkswageny dohromady - ale nejsou tak prodávané jako toto.
Konglomerát s logem VW se za poslední dekády rychle rozrostl do jedné z největších automobilek světa. Ale německá mašinérie neovládá jen motorismus. Osobní vozy a nákladní auta totiž nejsou jediným produktem a nejsou ani tou nejprodávanější věcí s logem VW. Toto výsostné postavení patří klobáse či specifickému párku, chcete-li.
Ano, currywurst jako specialita německého občerstvení je hlavní trhák Volkswagenu. Klobása opečená na grilu posypaná kari kořením a přelitá kečupem nemá konkurenci. Denně vzniknou desítky tisíc kusů uzeniny, jen za loňský rok jich společnost vyrobila 6,8 milionu, což překonává počet nových automobilů se znakem VW.
První potraviny s logem VW vznikly z mletého masa v roce 1973, zpočátku jen pro pracovníky v továrnách firmy. Zájem se ale postupně zvýšil do té míry, že vedení kývlo k expanzi za zdi továrny a po 45 letech se klobásy prodávají po celé zemi v obchodech s potravinami. Na svačinu zaměstnanci spořádají 4,8 milionu currywurstů ročně. Automobiloví prodejci po úspěšné transakci dokonce občas přihodí pár balení jako pozornost podniku. Nevšední výrobek má dokonce své katalogové číslo 199 398 500 A v nabídce originálního příslušenství.
Chuťově sladké a pikantní klobásy jsou vyráběny převážně z vepřového masa, které zemědělci dodávají třikrát týdně. „Náš currywurst má obsah tuku jen 20 procent, obvyklejší je ale zhruba třetinatuku,“ říká ředitel řeznictví Franco Lo Presti, který dohlíží na proces od roku 1979. Novinkou jsou vegetariánské varianty. Přizpůsobovat se musí také chuti zaoceánským pracovníkům, kteří nemají rádi německé vepřové.
Meziročně vyrobené množství masitých nožiček kleslo, v roce 2014 počet dosahoval 7,8 milionu kusů, loni vzniklo pod rukama řezníků o jeden milion méně. Zarputilí obdivovatelé německého hospodářství mohou během návštěvy fast foodu doladit porci také kečupem Volkswagen, který vzniká v objemu stovek tun ročně. Německá megalomanie někdy nabírá docela komických podob. Až si říkáme, kdy si VW otevře vlastní chov prasat, pochopitelně s vlastním logem - mohla by to být největší farma světa...
U VW mají jasno, že láska ke značce prochází žaludkem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nejnovější články
- Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před 2 hodinami - Systém stop-stop? Víc jak 457 tisícům Fordů selhává start-stop, motory jim na křižovatkách znovu nenaskočí
před 3 hodinami - Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
včera - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
včera - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva