Tohle je nejvíce ojetý VW Golf na prodej. A i letos jezdí jako o život

Jak dlouho budete jezdit jedním autem? 100 nebo 200 tisíc km? Tento majitel s ním vydržel mnohem déle, až z něj vykřesal nejojetější Golf k mání.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Tohle je nejvíce ojetý VW Golf na prodej. A i letos jezdí jako o život

27.8.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Tohle je nejvíce ojetý VW Golf na prodej. A i letos jezdí jako o život

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Jak dlouho budete jezdit jedním autem? 100 nebo 200 tisíc km? Tento majitel s ním vydržel mnohem déle, až z něj vykřesal nejojetější Golf k mání.

Mohli bychom říci, že jde o nejvíce ojetý VW Golf páté generace s motorem 1,9 TDI (jak jinak...), ale bylo by to zbytečné omezení. V tuto chvíli jde totiž o nejvíce ojetý Golf na prodej v Evropě bez ohledu na generaci a motorizaci, a to přesto, že není nijak zvlášť starý. Najel toho tolik, že se mu hned tak nevyrovná žádná ze starších ani novějších nabídek a bývá výjimečné narazit i na takto jetý Passat. A výjimečnost tohoto auta tím nekončí.

Nebudeme dlouho chodit kolem horké kaše, stříbrně lakovaný pětidvéřový hatchback má na tachometru neskutečných 755 926 km. Poprvé byl registrován v červnu roku 2004, takže nedávno mu bylo 12 let. To není zase tak moc a prostým způměrováním najetých km dojdeme k cifře přesahující 62 tisíc ujetých km za rok. Není to extrém, viděli jsme i vozy, které za rok ujely několikanásobek, obvykle jsou ale přesně takové - „dají ránu” a zmizí ze scény, tedy po pár stech tisících km jdou do rukou druhého či dalších majitelů, kteří s nimi jezdí třeba ještě dekádu a celkovou kilometráž dotáhnou k půlmilionu nebo i dál. Případ tohoto Golfu je jiný.

Je celou dobu v rukou jednoho majitele, který s ním najíždí velmi konzistentní porce kilometrů. Na fotografiích pořízených ve čtvrtek vidíme zmíněný 755 926 km na tachometru. Poslední servis vůz absolvoval letos v dubnu, kdy měl na tachometru 737 410 km. I letos, kdy vůz za svůj život pomalu 20krát objel zeměkouli, tedy jezdí přes 4,5 tisíce km měsíčně a to nevíme, kdy přesně se s ním majitel rozhodl přestat jezdit. Tohle auto zkrátka jezdí nějakých 5 tisíc km měsíc co měsíc celý život a majitel k jeho stavu lakonicky říká jen: „Jezdí perfektně, i motor a převodovka.”

Není to ale jediné, co říká. Dostávalo se mu vždy pravidelného servisu, byl vždy garážovaný a vyhýbaly se mu nehody, tedy až na drobný karambol, který lehce poškodil pravý zadní blatník (můžete vidět v detailu na fotkách níže). Říká také, že interiér je čistý a zachovalý, až na madlo dveří řidiče, který má být pro změnu odřené hlavně prstenem (ale nehtíky tu také udělaly své, to je vidět...) a též je v detailu nafocené níže.

Je to skutečně pozoruhodný exemplář se silnějším motorem 1,9 TDI, který se zkraje výroby do Golfu V zkraje výroby montoval. Dává tedy (či aspoň kdysi dával) výkon až 77 kW (105 koní) při 4 000 ot./min a nejvýše 250 Nm při 1 900 ot./min. To spolu s pětistupňovou manuální převodovkou a předním pohonem stačí na akceleraci na stovku za 11,1 sekundy a maximální rychlost 187 km/h. Kombinovaná spotřeba má činit 5,1 litru nafty na 100 km. Z výbavy tu nečekejte krom navigace a CD-měniče nic až tak zvláštního, věci jako automatická klimatizace, elektrická okna, ABS, ESP, palubní počítač a podobné, dnes už pomalu nezbytnosti tu jsou.

Člověk by vzhledem k najetým km čekal, že tohle auto bude levné, že to bude přinejmenším nejlevnější Golf V TDI, protože jinak najdete sotva z poloviny tak ojeté kusy. Jenže levný není a nejlevnější už vůbec ne - prodává jej Dán za 21 000 DKK nebo 2 999 EUR, což je jednou něco přes 76 a podruhé něco přes 81 tisíc Kč. Není to žádná drahota, i méně jetá auta ale vídáme prodávat za drobné a mezi Golfy V TDI lze narazit i na podobné kusy o desítky tisíc levnější, které mají na tachometrech i třetinu km.

Ale pochopitelně, kilometry nejsou vše a tohle auto možná už prokázalo, že ho nejde zabít. A majitel si ho zjevně váží, když s ním přes 10 let jezdí a jezdí a nemá s ním potíže. Kdybyste po něm chtěli tuhle štafetu převzít a dotáhnout tachometr třeba i k milionu, nabídka je zde.

Díky za tip, Míro!


Tohle je nejvíce ojetý VW Golf na prodej. A i letos jezdí jako o život - 1 - VW Golf V TDI 756 tkm prodej 01Tohle je nejvíce ojetý VW Golf na prodej. A i letos jezdí jako o život - 2 - VW Golf V TDI 756 tkm prodej 02Tohle je nejvíce ojetý VW Golf na prodej. A i letos jezdí jako o život - 3 - VW Golf V TDI 756 tkm prodej 03Tohle je nejvíce ojetý VW Golf na prodej. A i letos jezdí jako o život - 4 - VW Golf V TDI 756 tkm prodej 04Tohle je nejvíce ojetý VW Golf na prodej. A i letos jezdí jako o život - 5 - VW Golf V TDI 756 tkm prodej 05Tohle je nejvíce ojetý VW Golf na prodej. A i letos jezdí jako o život - 6 - VW Golf V TDI 756 tkm prodej 06Tohle je nejvíce ojetý VW Golf na prodej. A i letos jezdí jako o život - 7 - VW Golf V TDI 756 tkm prodej 07Tohle je nejvíce ojetý VW Golf na prodej. A i letos jezdí jako o život - 8 - VW Golf V TDI 756 tkm prodej 08Tohle je nejvíce ojetý VW Golf na prodej. A i letos jezdí jako o život - 9 - VW Golf V TDI 756 tkm prodej 09Tohle je nejvíce ojetý VW Golf na prodej. A i letos jezdí jako o život - 10 - VW Golf V TDI 756 tkm prodej 10Tohle je nejvíce ojetý VW Golf na prodej. A i letos jezdí jako o život - 11 - VW Golf V TDI 756 tkm prodej 11Tohle je nejvíce ojetý VW Golf na prodej. A i letos jezdí jako o život - 12 - VW Golf V TDI 756 tkm prodej 12Tohle je nejvíce ojetý VW Golf na prodej. A i letos jezdí jako o život - 13 - VW Golf V TDI 756 tkm prodej 13Tohle je nejvíce ojetý VW Golf na prodej. A i letos jezdí jako o život - 14 - VW Golf V TDI 756 tkm prodej 14Tohle je nejvíce ojetý VW Golf na prodej. A i letos jezdí jako o život - 15 - VW Golf V TDI 756 tkm prodej 15Tohle je nejvíce ojetý VW Golf na prodej. A i letos jezdí jako o život - 16 - VW Golf V TDI 756 tkm prodej 16
Takhle ojetý Golf už jsme dávno neviděli. Navíc aby takto „táhnul” celý život

Zdroje: Gulog Gratis, Hesham Samir

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše