Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tohle je nejvíce ojetý VW Golf na prodej. A i letos jezdí jako o život
27.8.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Jak dlouho budete jezdit jedním autem? 100 nebo 200 tisíc km? Tento majitel s ním vydržel mnohem déle, až z něj vykřesal nejojetější Golf k mání.
Mohli bychom říci, že jde o nejvíce ojetý VW Golf páté generace s motorem 1,9 TDI (jak jinak...), ale bylo by to zbytečné omezení. V tuto chvíli jde totiž o nejvíce ojetý Golf na prodej v Evropě bez ohledu na generaci a motorizaci, a to přesto, že není nijak zvlášť starý. Najel toho tolik, že se mu hned tak nevyrovná žádná ze starších ani novějších nabídek a bývá výjimečné narazit i na takto jetý Passat. A výjimečnost tohoto auta tím nekončí.
Nebudeme dlouho chodit kolem horké kaše, stříbrně lakovaný pětidvéřový hatchback má na tachometru neskutečných 755 926 km. Poprvé byl registrován v červnu roku 2004, takže nedávno mu bylo 12 let. To není zase tak moc a prostým způměrováním najetých km dojdeme k cifře přesahující 62 tisíc ujetých km za rok. Není to extrém, viděli jsme i vozy, které za rok ujely několikanásobek, obvykle jsou ale přesně takové - „dají ránu” a zmizí ze scény, tedy po pár stech tisících km jdou do rukou druhého či dalších majitelů, kteří s nimi jezdí třeba ještě dekádu a celkovou kilometráž dotáhnou k půlmilionu nebo i dál. Případ tohoto Golfu je jiný.
Je celou dobu v rukou jednoho majitele, který s ním najíždí velmi konzistentní porce kilometrů. Na fotografiích pořízených ve čtvrtek vidíme zmíněný 755 926 km na tachometru. Poslední servis vůz absolvoval letos v dubnu, kdy měl na tachometru 737 410 km. I letos, kdy vůz za svůj život pomalu 20krát objel zeměkouli, tedy jezdí přes 4,5 tisíce km měsíčně a to nevíme, kdy přesně se s ním majitel rozhodl přestat jezdit. Tohle auto zkrátka jezdí nějakých 5 tisíc km měsíc co měsíc celý život a majitel k jeho stavu lakonicky říká jen: „Jezdí perfektně, i motor a převodovka.”
Není to ale jediné, co říká. Dostávalo se mu vždy pravidelného servisu, byl vždy garážovaný a vyhýbaly se mu nehody, tedy až na drobný karambol, který lehce poškodil pravý zadní blatník (můžete vidět v detailu na fotkách níže). Říká také, že interiér je čistý a zachovalý, až na madlo dveří řidiče, který má být pro změnu odřené hlavně prstenem (ale nehtíky tu také udělaly své, to je vidět...) a též je v detailu nafocené níže.
Je to skutečně pozoruhodný exemplář se silnějším motorem 1,9 TDI, který se zkraje výroby do Golfu V zkraje výroby montoval. Dává tedy (či aspoň kdysi dával) výkon až 77 kW (105 koní) při 4 000 ot./min a nejvýše 250 Nm při 1 900 ot./min. To spolu s pětistupňovou manuální převodovkou a předním pohonem stačí na akceleraci na stovku za 11,1 sekundy a maximální rychlost 187 km/h. Kombinovaná spotřeba má činit 5,1 litru nafty na 100 km. Z výbavy tu nečekejte krom navigace a CD-měniče nic až tak zvláštního, věci jako automatická klimatizace, elektrická okna, ABS, ESP, palubní počítač a podobné, dnes už pomalu nezbytnosti tu jsou.
Člověk by vzhledem k najetým km čekal, že tohle auto bude levné, že to bude přinejmenším nejlevnější Golf V TDI, protože jinak najdete sotva z poloviny tak ojeté kusy. Jenže levný není a nejlevnější už vůbec ne - prodává jej Dán za 21 000 DKK nebo 2 999 EUR, což je jednou něco přes 76 a podruhé něco přes 81 tisíc Kč. Není to žádná drahota, i méně jetá auta ale vídáme prodávat za drobné a mezi Golfy V TDI lze narazit i na podobné kusy o desítky tisíc levnější, které mají na tachometrech i třetinu km.
Ale pochopitelně, kilometry nejsou vše a tohle auto možná už prokázalo, že ho nejde zabít. A majitel si ho zjevně váží, když s ním přes 10 let jezdí a jezdí a nemá s ním potíže. Kdybyste po něm chtěli tuhle štafetu převzít a dotáhnout tachometr třeba i k milionu, nabídka je zde.
Díky za tip, Míro!
Takhle ojetý Golf už jsme dávno neviděli. Navíc aby takto „táhnul” celý život
Zdroje: Gulog Gratis, Hesham Samir
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch