Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tohle je poslední diesel svého druhu, žádný další už nevznikne
13.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
K poměrně radikálnímu řešení své naftové budoucnosti se odhodlala japonská Honda. I když loni přišla s novým motorem, letos už říká, že je její poslední. A nedopřeje ho ani novému CR-V.
V minulém roce Honda představila nové CR-V určené pro evropské trhy. Šlo sice o prototyp, to je ovšem u japonské automobilky pouze formální označení prakticky hotového auta. Produkční verze není jiná a momentálně konečně míří do prodeje. České ceny zatím k dispozici nemáme, místo toho si však můžeme potvrdit jednu pro leckoho překvapivou skutečnost - SUV skutečně dorazí na Starý kontinent bez dieselových motorů. To je v souvislosti s aktuálním vývojem v Německu pochopitelný, nicméně s ohledem na situaci v celé Evropě hodně odvážný krok.
Rozhodnutí Hondy je o to překvapivější, že před necelým rokem odhalila novou 1,6litrovou dieselovou jednotku. Ta v tu chvíli zamířila pod kapotu Hondy Civic, do žádného dalšího modelu už se ale nedostane. Japonci navíc potvrdili, že jde o poslední nový naftový motor, který kdy vyvinou - ten tedy dožije v aktuálním Civicu a poté se za motory i-DTEC nadobro zavře voda.
Je čeho litovat, neboť už předchozí Civic 1,6 i-DTEC měl co nabídnout. Novinka už byla testována podle nové měřicí procedury WLTP a vykázala spotřebu pouhých 3,7 litru nafty na sto kilometrů. Toto číslo můžeme navíc na rozdíl od měření dle předchozí normy brát jako reálně dosažitelný údaj. Pod kapotou CR-V by spotřeba byla jistě vyšší, nicméně pro zákazníky by stále šlo o přitažlivou nabídku.
Honda se ale rozhodla tak, jak se rozhodla a SUV tedy bude k mání pouze s 1,5litrovým přeplňovaným benzinovým čtyřválcem a hybridní jednotkou. Ta počítá s atmosférickou dvoulitrovou jednotkou, elektromotorem a separovaným elektromotorem/generátorem. Zatímco v prvním případě bude možné vybírat mezi šestistupňovým manuálem či převodovkou CVT, hybrid použije speciální jednostupňový automat, který Co slouží i pod kapotou benzin-elektrické Hondy Accord.
Pro nadšenější řidiče není tato nabídka zrovna lákavá, byť přeplňovaná jedna-pětka produkuje pod kapotou Civicu slušných 182 koní. S obdobným výkonem lze počítat také u SUV, s ohledem na vyšší hmotnost a horší aerodynamiku ale zrychlení z klidu na stovku naroste někam k 9 sekundám. Nic z toho nezní bůhvíjak oslnivě, CR-V je přitom pro Hondu stěžejní model. Aby tedy absence dieselu pod jeho kapotou ještě nelitovala...
Tento diesel, který Honda odhalila loni, je jejím úplně posledním novým naftovým motorem
Její odpor k tomuto druhu pohonu jde nyní až tak daleko, že nová generace modelu CR-V ani tento motor nedostane. Místo toho sází na hybridní ústrojí, jenž značka dopodrobna ukázala loni ve Frankfurtu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejčtenější články
- Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch