Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tohle je poslední diesel svého druhu, žádný další už nevznikne
13.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
K poměrně radikálnímu řešení své naftové budoucnosti se odhodlala japonská Honda. I když loni přišla s novým motorem, letos už říká, že je její poslední. A nedopřeje ho ani novému CR-V.
V minulém roce Honda představila nové CR-V určené pro evropské trhy. Šlo sice o prototyp, to je ovšem u japonské automobilky pouze formální označení prakticky hotového auta. Produkční verze není jiná a momentálně konečně míří do prodeje. České ceny zatím k dispozici nemáme, místo toho si však můžeme potvrdit jednu pro leckoho překvapivou skutečnost - SUV skutečně dorazí na Starý kontinent bez dieselových motorů. To je v souvislosti s aktuálním vývojem v Německu pochopitelný, nicméně s ohledem na situaci v celé Evropě hodně odvážný krok.
Rozhodnutí Hondy je o to překvapivější, že před necelým rokem odhalila novou 1,6litrovou dieselovou jednotku. Ta v tu chvíli zamířila pod kapotu Hondy Civic, do žádného dalšího modelu už se ale nedostane. Japonci navíc potvrdili, že jde o poslední nový naftový motor, který kdy vyvinou - ten tedy dožije v aktuálním Civicu a poté se za motory i-DTEC nadobro zavře voda.
Je čeho litovat, neboť už předchozí Civic 1,6 i-DTEC měl co nabídnout. Novinka už byla testována podle nové měřicí procedury WLTP a vykázala spotřebu pouhých 3,7 litru nafty na sto kilometrů. Toto číslo můžeme navíc na rozdíl od měření dle předchozí normy brát jako reálně dosažitelný údaj. Pod kapotou CR-V by spotřeba byla jistě vyšší, nicméně pro zákazníky by stále šlo o přitažlivou nabídku.
Honda se ale rozhodla tak, jak se rozhodla a SUV tedy bude k mání pouze s 1,5litrovým přeplňovaným benzinovým čtyřválcem a hybridní jednotkou. Ta počítá s atmosférickou dvoulitrovou jednotkou, elektromotorem a separovaným elektromotorem/generátorem. Zatímco v prvním případě bude možné vybírat mezi šestistupňovým manuálem či převodovkou CVT, hybrid použije speciální jednostupňový automat, který Co slouží i pod kapotou benzin-elektrické Hondy Accord.
Pro nadšenější řidiče není tato nabídka zrovna lákavá, byť přeplňovaná jedna-pětka produkuje pod kapotou Civicu slušných 182 koní. S obdobným výkonem lze počítat také u SUV, s ohledem na vyšší hmotnost a horší aerodynamiku ale zrychlení z klidu na stovku naroste někam k 9 sekundám. Nic z toho nezní bůhvíjak oslnivě, CR-V je přitom pro Hondu stěžejní model. Aby tedy absence dieselu pod jeho kapotou ještě nelitovala...
Tento diesel, který Honda odhalila loni, je jejím úplně posledním novým naftovým motorem
Její odpor k tomuto druhu pohonu jde nyní až tak daleko, že nová generace modelu CR-V ani tento motor nedostane. Místo toho sází na hybridní ústrojí, jenž značka dopodrobna ukázala loni ve Frankfurtu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 5 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 7 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 8 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 10 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva