Tohle je poslední diesel svého druhu, žádný další už nevznikne

K poměrně radikálnímu řešení své naftové budoucnosti se odhodlala japonská Honda. I když loni přišla s novým motorem, letos už říká, že je její poslední. A nedopřeje ho ani novému CR-V.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Tohle je poslední diesel svého druhu, žádný další už nevznikne

13.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Tohle je poslední diesel svého druhu, žádný další už nevznikne

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

K poměrně radikálnímu řešení své naftové budoucnosti se odhodlala japonská Honda. I když loni přišla s novým motorem, letos už říká, že je její poslední. A nedopřeje ho ani novému CR-V.

V minulém roce Honda představila nové CR-V určené pro evropské trhy. Šlo sice o prototyp, to je ovšem u japonské automobilky pouze formální označení prakticky hotového auta. Produkční verze není jiná a momentálně konečně míří do prodeje. České ceny zatím k dispozici nemáme, místo toho si však můžeme potvrdit jednu pro leckoho překvapivou skutečnost - SUV skutečně dorazí na Starý kontinent bez dieselových motorů. To je v souvislosti s aktuálním vývojem v Německu pochopitelný, nicméně s ohledem na situaci v celé Evropě hodně odvážný krok.

Rozhodnutí Hondy je o to překvapivější, že před necelým rokem odhalila novou 1,6litrovou dieselovou jednotku. Ta v tu chvíli zamířila pod kapotu Hondy Civic, do žádného dalšího modelu už se ale nedostane. Japonci navíc potvrdili, že jde o poslední nový naftový motor, který kdy vyvinou - ten tedy dožije v aktuálním Civicu a poté se za motory i-DTEC nadobro zavře voda.

Je čeho litovat, neboť už předchozí Civic 1,6 i-DTEC měl co nabídnout. Novinka už byla testována podle nové měřicí procedury WLTP a vykázala spotřebu pouhých 3,7 litru nafty na sto kilometrů. Toto číslo můžeme navíc na rozdíl od měření dle předchozí normy brát jako reálně dosažitelný údaj. Pod kapotou CR-V by spotřeba byla jistě vyšší, nicméně pro zákazníky by stále šlo o přitažlivou nabídku.

Honda se ale rozhodla tak, jak se rozhodla a SUV tedy bude k mání pouze s 1,5litrovým přeplňovaným benzinovým čtyřválcem a hybridní jednotkou. Ta počítá s atmosférickou dvoulitrovou jednotkou, elektromotorem a separovaným elektromotorem/generátorem. Zatímco v prvním případě bude možné vybírat mezi šestistupňovým manuálem či převodovkou CVT, hybrid použije speciální jednostupňový automat, který Co slouží i pod kapotou benzin-elektrické Hondy Accord.

Pro nadšenější řidiče není tato nabídka zrovna lákavá, byť přeplňovaná jedna-pětka produkuje pod kapotou Civicu slušných 182 koní. S obdobným výkonem lze počítat také u SUV, s ohledem na vyšší hmotnost a horší aerodynamiku ale zrychlení z klidu na stovku naroste někam k 9 sekundám. Nic z toho nezní bůhvíjak oslnivě, CR-V je přitom pro Hondu stěžejní model. Aby tedy absence dieselu pod jeho kapotou ještě nelitovala...


Tohle je poslední diesel svého druhu, žádný další už nevznikne - 1 - Honda Civic 1.6 i-DTEC 2018 prvni foto 07
Tento diesel, který Honda odhalila loni, je jejím úplně posledním novým naftovým motorem

Tohle je poslední diesel svého druhu, žádný další už nevznikne - 2 - Honda CR-V 2018 EU prototyp IAA 2017 zive 01Tohle je poslední diesel svého druhu, žádný další už nevznikne - 3 - Honda CR-V 2018 EU prototyp IAA 2017 zive 02Tohle je poslední diesel svého druhu, žádný další už nevznikne - 4 - Honda CR-V 2018 EU prototyp IAA 2017 zive 03Tohle je poslední diesel svého druhu, žádný další už nevznikne - 5 - Honda CR-V 2018 EU prototyp IAA 2017 zive 04Tohle je poslední diesel svého druhu, žádný další už nevznikne - 6 - Honda CR-V 2018 EU prototyp IAA 2017 zive 05Tohle je poslední diesel svého druhu, žádný další už nevznikne - 7 - Honda CR-V 2018 EU prototyp IAA 2017 zive 06Tohle je poslední diesel svého druhu, žádný další už nevznikne - 8 - Honda CR-V 2018 EU prototyp IAA 2017 zive 07Tohle je poslední diesel svého druhu, žádný další už nevznikne - 9 - Honda CR-V 2018 EU prototyp IAA 2017 zive 08Tohle je poslední diesel svého druhu, žádný další už nevznikne - 10 - Honda CR-V 2018 EU prototyp IAA 2017 zive 09Tohle je poslední diesel svého druhu, žádný další už nevznikne - 11 - Honda CR-V 2018 EU prototyp IAA 2017 zive 10Tohle je poslední diesel svého druhu, žádný další už nevznikne - 12 - Honda CR-V 2018 EU prototyp IAA 2017 zive 11Tohle je poslední diesel svého druhu, žádný další už nevznikne - 13 - Honda CR-V 2018 EU prototyp IAA 2017 zive 12
Její odpor k tomuto druhu pohonu jde nyní až tak daleko, že nová generace modelu CR-V ani tento motor nedostane. Místo toho sází na hybridní ústrojí, jenž značka dopodrobna ukázala loni ve Frankfurtu

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.