Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tohle je první i poslední ruský supersport. Vzácný stroj zaniklé značky je na prodej
13.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Je výjimečné tento vůz byť jen spatřit, v prodeji se nevídá vůbec. Podle nabídky vzniklo pouhých deset kusů Marussie B1 a právě jedna z nich je na prodej.
Pokud už se v Rusku vyrábí nějaké auto, obvykle se nevyznačuje nějakou pokročilou technikou nebo vysokým výkonem. Jenže ještě před pár lety se Rusové mohli chlubit i značkou produkující supersporty. Řeč je o společnosti Marussia Motors, která byla založena v roce 2007 a již o rok později vyrukovala se svou prvotinou zvanou B1.
Pod tímto názvem bylo světu představeno supersportovní kupé osazené hliníkovým monokokem a šestiválcovou pohonnou jednotkou, pod kterou byl podepsán britský Cosworth. Na výběr přitom byla atmosférická 3,5litrová varianta, která dávala k dobru 300 koní. Mimo to ovšem zákazníci mohli sáhnout rovněž po přeplňovaném provedení, jehož 2,8litrový motor mohl být naladěn na 360 nebo 420 koní. V závislosti na tom se pak lišila i jízdní dynamika.
Výkon ani jednoho z modelů nebyl závratný, při zemi ale zůstala i hmotnost aut, která se pohybovala kolem 1 100 kilogramů. Není ted ypřekvapivé, že Marussia zvládla držet krok s řadou sportovních vozů zavedenějších značek. Atmosférická verze podle výrobce dala stovku za 5 sekund a rozjede se na 250 km/h, zatímco u výkonnějšího turba je sprint 3,2sekundový (či 3,8sekundový, údaje se různí) a maximálka 305 km/h.
Ony nejasnosti v odstavci výše jsou opodstatněné, neboť Marussia zveřejnila několik sad technických údajů. Tvrdila, že modelu B1 vznikne 2 999 exemplářů, extravagantněji navržené verze B2 osazené stejnou technikou pak dalších 500. Nicméně v roce 2012 Marussia převzala tým Formule 1 Virgin a investovala nemalé peníze do motorsportu. O dvě léta později ale značce došly peníze, zbankrotovala a některá její auta se pak válela i po lesích.
Aktuálně tak není vůbec jisté, kolik exemplářů bylo vyrobeno. Pokud se ovšem pokusíte ve vyhledávači najít nějaké fotografie Marussie B1 z ulice, nedočkáte se zrovna mnoha výstupů. A v prodeji jsme dosud nikdy žádný neviděli. Na produkci 3 500 exemplářů to tedy nevypadá, spíše se vyrobené kusy budou počítat na jednotky. Maximálně na desítky, to je ale více než optimistický odhad, spatřeno bylo opravdu jen pár aut, a to především v Monaku.
Jedním z nich je i exemplář s karoserií lakovanou červenobílou barvou, který se nyní zcela výjimečně objevil v prodeji. Nabízejí ho německá společnost s tím, že jej má na sklade a požaduje za něj 249 000 Eur (cca 5,3 milionu korun). Vyroben měl být v roce 2007 a jde o tedy jeden z prvních vzniklých exemplářů.
Kromě toho zde máme zmínku o 3,5litrovém motoru, jde tedy o nejslabší verzi. Ta přitom původně měla stát 120 000 Eur, tedy polovinu aktuálně požadované sumy. Toto zhodnocení má ale své odůvodnění, podle prodejce totiž bylo vyrobeno jen asi deset exemplářů. Pokud se tedy rozpočítají veškeré náklady na vývoj, pak každý kus vyšel automobilku na zhruba 15 milionů dolarů (321 milionů korun).
Těmto informacím samozřejmě nemusíte věřit. Jisté ovšem je, že jedna z vyrobených Marussií je skutečně v Německu na prodej, a to je velmi vzácná příležitost. I když z fotografií je zjevné, že stav vozu není zrovna prvotřídní...
Červenobíle lakovaná Marussia B1 je možná vůbec prvním vyrobeným exemplářem dnes již neexistující značky. Pohání ji 300 atmosférických koní od Cosworthu, bratříčků mnoho nedostala
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 3 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 4 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 6 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva