Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tohle zbylo z nejlevnější Tesly Model S na světě, stála jen 142 tisíc Kč. Co se stalo?
9.9.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
To není žert, majitele tento plně funkční exemplář přišel na takto malé peníze. Dlouho mezi živými nevydržel, ale nemuselo to tak být.
Napadlo by vás něco spravovat na autě, když do něj tankujete benzín? Většinou asi ne, protože natankováno je za pár minut. A co když nabíjíte baterie elektromobilu a potřebujete přišroubovat kousek plastu? Proč ne, říkáte? Po pravdě, máme úplně stejný názor. Jenže to očividně není tak jednoduché.
Člověk říkající si na Youtube Car Guru si před několika měsíci koupil Teslu Model S za 14 tisíc dolarů, dnešním kurzem asi 305 tisíc korun. Byla tak levná, protože byla poškozená povodní; Car Guru se rozhodl, že ji opraví. K tomu koupil druhé, bourané auto, a z těchto dvou kusů postupně sestavil jeden.
Prodal, co nepotřeboval a co nebylo zničené, a protože díly na Tesly jsou vážně drahé, byl schopen zaplavené auto zaplatit téměř celé a to druhé z podstatné části za statisíce koronu. Ve výsledku tak měl po půl roce funkční, pojízdnou Teslu Model S za 6 500 dolarů, tedy asi 142 tisíc korun. Nikde nám nechybí nula, tohle byla prý nejlevnější Tesla Model S na světě a není důvod tomu nevěřit.
Ale strávil na ní stovky hodin práce, říkáte si možná. Samozřejmě, s tím cílem původní černé auto kupoval - jako nejednoho fandu, i tohoto muže baví se hrabat v autech, je to jeho koníček, takže celá stavba pro něj byla v podstatě zábavou. Tím spíš, že má ještě jedno auto, které je plně funkční, a s Teslami si tedy mohl hrát, nemusel je nutně opravit, aby mohl jezdit do práce.
Tohle všechno vysvětluje na prvním videu níže. Na druhém říká, že své auto - pojmenované Dolores - zrovna nabíjí a že se rozhodl využít tento čas k tomu, aby přimontoval kryt přední části podvozku. Ten má chránit jednotku ABS, kompresor a „rozdělovač” vzduchového podvozku i pár dalších součástek před nečistotami ze silnice.
Najel s autem na nájezdy, aby se pod něj dostal, zajistil zadní kola a přepnul vzduchový podvozek do režimu „Zvedák” - to aby se podvozek nesnažil vyrovnávat světlou výšku, aby se nehýbal, když je každý roh auta jinak vysoko nad zemí. Pak se pustil do montáže krytu.
Pak už slyšíme jen nadávky a vidíme hromadu bílého kouře vycházejícího zpod přední kapoty Dolores. Guru duchapřítomně posouvá svůj bílý pick-up, aby se mu nic nestalo, a běží do domu - možná pro hasicí přístroj. Pak už vidíme jen záblesky fotek ohořelého auta a video končí.
Víme tedy, že auto bylo poničeno ohněm, nedozvídáme se ale, proč začalo hořet. Nejsme si jisti, jakou má souvislost nabíjení baterie a přišroubování jednoho kousku plastu na podvozek auta. Mohlo se něco stát s chlazením baterií při nabíjení? Zastavil režim „Zvedák” chlazení baterií, ale nikoliv dobíjení? Nebo byl problémem jen fakt, že vůz nestál rovně, že byla příď výš než záď?
Na tyto otázky svět zatím nezná odpověď, druhé video níže, to s přišroubováváním krytu, je teprve dva dny staré. Car Guru píše, že neměl pracovat na autě, když se zrovna nabíjelo, neudává ale konkrétní důvod, proč začalo hořet. Prý se ho dozvíme v příštím videu, takže, jak by řekli v Americe, „stay tuned”, zůstaňte naladěni na naši frekvenci. I my vám přesný důvod povíme...
Postavit jednu Teslu ze dvou poškozených trvalo dlouho, ale stálo to za to...
...dokud při banálním servisním úkonu nezačala hořet
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB