Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Top Gear s novými moderátory měl být propadák, ale není, chválí ho tisk i diváci
18.6.2019 | Petr Prokopec
Už volba nových moderátorů vzedmula vlnu negativních ohlasů a Top Gearu rázem začali mnozí předpovídat rychlý konec. Na ten to ale nyní nevypadá, první epizodě 27. série je vyčítána nanejvýš neoriginalita.
Přeobsazování rolí není v showbyznysu nic nového. Ostatně stačí vzpomenout, kolik různých agentů 007 už jsme tu měli. Jen u Jamese Bonda však setrvávat nemusíme, posvítit si můžete třeba i na populární komiksy. Také Batmana již hrálo několik herců, stejně jako Hulka. Prakticky pokaždé byl výběr nového představitele kritizován, v případě netopýřího muže Bena Afflecka byly dokonce sepisovány petice za jeho odvolání. Studio ale vydrželo a ve výsledku byl Affleckův výkon jedním z největších kladů snímků Batman vs. Superman.
Proč o tom ale vůbec mluvíme? Jak nejspíše již tušíte, důvodem je sedmadvacátá série Top Gearu, která se představila v novém složení. Respektive ve staronovém, neboť s Chrisem Harrisem se v nejznámějším motoristickém pořadu na světě již nějaký ten pátek setkáváme. Paddy McGuinness a Andrew „Freddie“ Flintoff jsou ovšem nováčky. Navíc takovými, kteří velké nadšení nevzbuzovali - jeden je komediantem, druhý bývalým hráčem kriketu. S auty pak sice do styku dříve přišli, automobiloví žurnalisté to ovšem zdaleka nejsou.
Od návratu Top Gearu tedy vlastně nikdo moc neočekával, každý víceméně jen počítal s tím, že koukne na první epizodu, která jen potvrdí, jak moc je vše špatné, a tím za pořadem udělá definitivní tlustou čáru. Nicméně realita nemůže být odlišnější, média i diskuzní fóra tak již hezkých pár hodin zaplavují pouze pozitivní recenze. „Překvapení: Nové složení moderátorů Top Gearu funguke velmi dobře,” píší například britský Car Throttle a lidé v reakci na to téměř bezvýhradně přikyvují. Další, nejen britská média se přidávají, narazit na ryze negativní komentář je obtížné.
Chválena je hlavně chemie mezi třemi moderátory, která prakticky ihned po pár minutách dá dokonce zapomenout na ty nejlepší momenty s Harrisem a Mattem LeBlancem. Samozřejmě, na úrovni Jeremyho Clarksona, Richarda Hammonda a Jamese Maye nová trojice není. To ale ve výsledku nemusí být něco špatného. Původní parta se sbližovala několik let a zafixované máme její interakce až z posledních sérií, kdy již Top Gear byl globálním fenoménem. Pokud si ale pustíte první série, do značné míry budete zděšeni. Nejen daleko horší kvalitou obrazu, ale především tím, kterak mnohé vtípky mezi protagonisty nefungují.
Je však otázkou, zda nová trojice vůbec může vrátit Top Gear na vrchol. Díky omlazení moderátorského tria bezesporu dojde k oslovení nového publika, to staré by pak nemuselo úplně vymizet. Problémem však je, že je tu The Grand Tour a bezpočet dalších motoristických pořadů, na které dnes můžete koukat kdykoliv a kdekoliv. Konkurence je tak větší než kdy předtím, stejně jako předsudky, jež lidé vůči McGuinnessovi a Flintoffovi mají.
Na další vývoj jsme tedy opravdu zvědavi, stejně jako na čísla spojená se sledovaností. Co se obsahu týče, v rámci první epizody došlo na návrat ke kořenům. Moderátoři dostali každý čtyři tisíce liber (cca 114 850 Kč), za které si měl pořídit auto co nejbližší svému prvnímu vozu. McGuinness tak skončil ve Fordu Escort druhé generace, Harris v původním Mini a Flintoff v Porsche Boxster.
Trojice se pak se svými vozy vypravila do Etiopie, což sice není příliš originální, nicméně epických výletů do Afriky není nikdy dost. Zvláště když jsou takto zábavné. Je tedy nutné uznat, že Top Gear se staronovým složením vykročil pravou nohou. Ostatně první epizodu můžete shlédnout a přesvědčit se o tom sami. Jen se připravte na to, že angličtina McGuinnesse a Flintoffa je typicky britská - někteří to ocení, jiní méně...
Staronové složení Top Gearu se vypravilo se svými prvními vozy do Etiopie...
...kromě toho došlo i na rozstřel Ferrari 488 Pista a McLarenu 600LT
Zdroje: Car Throttle, britský tisk
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před hodinou - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
včera - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva