Top Gear se vrátil na televizní obrazovky a recenze jej zrovna nechválí. Právem?

Měl by ještě někoho zajímat Top Gear bez Clarksona a spol.? Soudě dle prvních recenzí nové série ani ne, ale možná jsou až příliš příkré.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

1.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

/

V neděli večer se na televizní obrazovky vrátil Top Gear. Svého času to byla nejpopulárnější motoristická show světa, která se ovšem již potřetí bude muset obejít bez Jeremy Clarksona, Richarda Hammonda a Jamese Maye. Tato trojice po aféře „Steak-gate“ opustila (v případě Jezzy pak byla nucena opustit) televizní stanici BBC a zakotvila u Amazonu, pod jehož hlavičkou chystá již třetí sérii The Grand Tour.

Jak nejspíše již sami velmi dobře víte, s novými moderátory zažil Top Gear velmi rychlý ústup ze slávy. Zejména první „poclarksonovská“ sezóna byla vyloženým propadákem, přičemž kritika fanoušků mířila hlavně na Chrise Evanse. Ten se proto záhy po jejím skončení z pořadu stáhl a vůdčí roli předal „Joeymu” z televizního seriálu Přátelé neboli Mattovi LeBlancovi, na jehož hlavu naopak padala chvála.

Společně s LeBlancem se vrátil také Chris Harris a Rory Reid, přičemž tato trojice zůstává u vesla i v rámci 25. série. Její první epizoda je za námi, a jak se asi dalo očekávat, názory na ni jsou poměrně rozpolcené. Většina recenzí ale pořad kritizuje jako nenápaditý a nezábavný. Kupříkladu Jason Reed na webu DriveTribe mluví o naprosté absenci chemie mezi moderátory, stejně jako shledává problematickým lpěním BBC na původním formátu pořadu.

V druhém zmiňovaném ohledu přitom nelze s Reedem nesouhlasit, minimálně tedy v rámci oné první epizody. Ta totiž začíná naprosto stejně jako klasické road tripy, jichž se účastnila původní trojice. Máme tu tedy dostaveníčko tří aut někde na odlehlém místě, po němž následuje série úkolů, nějaká ta zrychlení a několika koleček na závodním okruhu. Vše je proloženo návraty do studia.

V tom prvním je ale Reed až příliš příkrý. Clarkson s Hammondem a Mayem spolu pracují od roku 2002, navíc Jezza s Jamesem se znali již od 90. let. A s producentem pořadu Andy Wilmanem je Jeremy kamarád již od dětství. Něco takového tedy nelze dotáhnout ihned, pokud vůbec.

Nám se navíc zdá, že oproti 23. sérii, kdy se LeBlanc, Harris a Reid potkali poprvé, mezi nimi již vzniklo určité pouto. Očividnější je přitom v samotných filmech, při pohledu na záběry ze studia se zdá, že ani jeden ze zúčastněných není zcela ve své kůži. Nicméně i zde je patrný posun k lepšímu, hlavně u LeBlanca, který evidentně již zvládá i něco více než jen hrát dle scénáře.

Vše nicméně závisí na úhlu pohledu. Pokud původní trojici považujete za krále tohoto druhu zábavy, nejspíše vás nový Top Gear neosloví. Z jistého úhlu pohledu ale nabízí i více než The Grand Tour. Řeč je o automobilech, kterým se Top Gear věnuje daleko více. První epizoda má totiž 65minutovou stopáž, z ní ovšem jen nějakých 9 minut připadá na rozhovor s hostem Robem Brydonem. Zbytek se věnuje Fordu Mustang GT350 v úpravě Hennessey, Jaguaru F-Type SVR a McLarenu 570GT, jež jsou mimo jiné naháněny Kenem Blockem či změří své síly s původním Fordem GT.

Dá se předpokládat, že v dalších epizodách bude poměr mezi filmy a studiovými záběry o trochu jiný, nicméně oproti The Grand Tour, kde si trojice povídá klidně i 30 minut v kuse bez jediného záběru na automobil, stejně půjde o minimum stopáže.

Znovu tedy dodáme, že výsledné hodnocení té či oné show závisí vždy hlavně na osobním přístupu. Pokud nemáte rádi Clarksona, nejspíše vám více po chuti bude Američan v hlavní roli britského motoristického pořadu. Pokud ale na Jezzu nedáte dopustit, užijete si spíše jeho nekorektní glosy zaplacené americkými penězi. Zbytek publika si pak nejspíše užije obojí...

Top Gear se vrátil na televizní obrazovky a recenze jej zrovna nechválí. Právem? - 1 - Top Gear S25E01 01Top Gear se vrátil na televizní obrazovky a recenze jej zrovna nechválí. Právem? - 2 - Top Gear S25E01 02Top Gear se vrátil na televizní obrazovky a recenze jej zrovna nechválí. Právem? - 3 - Top Gear S25E01 03Top Gear se vrátil na televizní obrazovky a recenze jej zrovna nechválí. Právem? - 4 - Top Gear S25E01 04Top Gear se vrátil na televizní obrazovky a recenze jej zrovna nechválí. Právem? - 5 - Top Gear S25E01 05Top Gear se vrátil na televizní obrazovky a recenze jej zrovna nechválí. Právem? - 6 - Top Gear S25E01 06Top Gear se vrátil na televizní obrazovky a recenze jej zrovna nechválí. Právem? - 7 - Top Gear S25E01 07Top Gear se vrátil na televizní obrazovky a recenze jej zrovna nechválí. Právem? - 8 - Top Gear S25E01 08
První epizoda 25. série Top Gearu se z našeho úhlu pohledu povedla. Zejména fanoušci Jeremy Clarksona ale nejspíše s tímto hodnocením nebudou souhlasit

Petr Prokopec