Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toto BMW 7 stálo 4,5 procenta své původní ceny. Co všechno je na něm špatně?
11.8.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Občas vám ukazujeme auta nejvyšší třídy, která jsou už relativně mladá k mání za zlomek své původní ceny. Toto je jedno z nich, v jakém je stavu?
Snad neexistuje člověk, který by se alespoň trochu zajímal o BMW a neznal jméno Chrise Bangla, šéfdesignéra značky z první dekády 21. století. Změna designu BMW za jeho vedení byla ohromující a kontroverzní jako máloco jiného. Pokud je vám víc než dvacet, jistě si pamatujete řadu 7 E65 a řadu 5 E60 a rozruch, které jejich design způsobil.
Řada 7 E65 byla první a kromě ohromné změny designu symbolizovala ještě jeden přerod, který jí fanoušci zazlívali snad ještě víc. Do té doby byla BMW auty pro řidiče a zbytek byly jen věci kolem. V případě řady 7 možná luxusní, ale nikdy tu nebylo víc technologie než řidičského potěšení. E65 byla prvním BMW, kde to bylo naopak.
Můžeme zmínit nahrazení klasického klíče přístupovým modulem, který bylo potřeba strčit do slotu a pak nastartovat tlačítkem vedle, nebo volič převodovky, který byl pod volantem, ale vypadal jako páčka stěračů spíš než jako mužná páka starých amerik. Totiž, za pořádnou páku voliče převodovky pod volantem berete, jako byste zvedali činku, tenhle volič se ale ovládá prsty, stejně jako páčka stěračů.
Příkladem za všechny ale je iDrive. Systém, se kterým se svět postupně naučil žít, ale který byl ve svých začátcích složitý, neintuitivní a otravný, zejména ve srovnání s obyčejným rádiem s tlačítky. Jen změna stanice rádia vyžaduje poměrně hodně pozornosti, jak se můžete přesvědčit na videu níže, které má na svědomí Tyler Hoover.
Tohoto nadšence s oblibou v co největších potenciálních „pastech” - běžně kupuje stará luxusní auta pro zábavu a sledovali jsme mimo jiné příběh jeho extrémně ojetého Porsche 911. Nyní máme před sebou jeho nový projekt - BMW 745i E65, které koupil opravdu za pakatel.
Vůz je ročníku 2005 a jako nový stál něco přes 75 tisíc dolarů. Po třech vlastnících a 216 tisících najetých kilometrech ho Hoover koupil v aukci za 3 400 dolarů (cca 75 600 Kč). To není překlep, nechybí tu žádné číslo, opravdu za necelých 80 tisíc, tedy asi 4,5 % původní hodnoty. Námi nedávno korunovaný král ztráty hodnoty má vyzyvatele.
Zrovna tahle varianta ale má dobrý důvod pro tak nízkou cenu. Jednak to jsou složité technologie, ale jednak, a spíše, to jsou dvě vestavěné časované bomby pod kapotou. Osmiválec verze 745i E65 pro americký trh má dva velké a dobře známé problémy. Jednak to je těsnění ventilových dříků, které propouští do spalovací komory olej z ventilového ústrojí, a jednak napínací kladky rozvodového řetězu, které časem ztratí svou napínací schopnost, řetěz může přeskočit o pár zubů, motor se „potká” - písty narazí do otevřených ventilů - a je po něm.
Oba problémy ale jdou odhalit - jeden podle modrého kouře z výfuku, druhý podle chrastění z oblasti rozvodů. Zejména ten druhý je potřeba záhy řešit, pokud se s ním potkáte, a pochopitelně jsou obě dvě tyto věci na opravu velmi drahé. Hooverův exemplář prý ani jedním z těchto problémů netrpí.
Bez závad ale není, ani zdaleka. Je tu spousta nepříjemných „drobností”. Měnič CD si remixuje skladby, jak se mu chce, místo aby je přehrával normálně, auto hlásí chybu zadržovacího systému spolujezdce, která může být způsobena kde čím od airbagu po předpínač bezpečnostních pásů, vůz si stěžuje na ušlou pneumatiku, i když je v pořádku... Na přístrojovém štítu či na obrazovce informačního systému svítí opravdu dost různých chyb.
Ty byly jistě důvodem tak nízké ceny resp. nezájmu jiných kupujících, podle Hoovera však jsou způsobeny jen šotky v elektronice, nikoliv skutečnými závadami. Je to optimistický předpoklad, faktem ale je, že jeho sedmička je mechanicky bezproblémová a jezdí, jak má. A i uvnitř většina věcí funguje.
Je brzy na definitivní závěry, potenciálních problémů je tu dost. Ale to jen pokud očekáváte dokonalé auto, což při ceně necelých 80 tisíc Kč dost dobře čekat nelze. A mít za tyto peníze mechanicky „nerozpadající se” vůz této třídy? To nezní vůbec špatně. Uvidíme, co se z oněch hlášení chyb vyklube , zatím je ale zjevné, že problémů není vzhledem k ceně zdaleka tolik, kolik by člověk čekal...
Hooverovo BMW je mechanicky v dobrém stavu. Po stránce elektroinstalace už to tak slavné nebude
Zdroj: Hoovies Garage@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Vsadil na elektromobily a končí. Šéf Hertzu se po 30 letech ve vysokém byznysu chytil do pasti elektrických snů
19.3.2024 - Audi končí s nesmyslným označením motorizací svých aut. Firmě trvalo 7 let, než pochopila
19.3.2024 - Představa o vzdání se ropy je z říše fantazie, říká šéf těžebního gigantu. Odklon nenastane ani za 20 let, natož pak za 6
19.3.2024 - Ford pořád umí udělat lákavé spalovací auto, nově nabízí 811koňový vůz s tovární zárukou za cenu Superbu TDI
19.3.2024 - Češi ve velkém odmítají tankovat benzin s vyšším podílem etanolu, raději si připlatí za ten bez něj
19.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva