Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toto byl vrchol německého luxusu v roce 1991. Může být váš, v perfektním stavu
3.9.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Není vysloveně levný, stojí ale zlomek toho, co kdysi stál. Dokáže uhranou noblesou, výbavou, obřím motorem V12 i vším, co přes 26 léty nabízel.
Občas píšeme o autech, která jsou luxusní, relativně moderní a která vás nebudou stát zas tak moc peněz. Tedy, na pořízení - údržba je už úplně něco jiného. Dnes tu ovšem máme auto, které by za to opravdu mohlo stát víc než co jiného. Nebudete v něm vypadat jako boháči, na to je přeci jen příliš staré, ale znalci vás jistě pozdraví palcem nahoru.
Řeč je o legendárním „Mamutu” v absolutně nejvyšší specifikaci, Mercedesu 600 SE W140. Verzí 600 S a 600 SE vzniklo jen 3 399 kusů, tvořily prý jen méně než 1 % vyrobených kusů W140. Pod kapotou je šestilitrová V12 o 408 koních výkonu a tenhle kousek navíc prošel kúrou u AMG. Hlavně ale je ve stavu tak dobrém, že nás pohled na tachometr ukazující 153 936 km opravdu překvapil, čekali bychom tak čtvrtinové číslo.
Návštěva u AMG v tomto případě znamená dvoudílná kola, lepší tlumiče, kratší pružiny, upravené nárazníky a speciální prahy. Tenhle kousek je špičkově vybaven - cokoliv, o čem jste v roce 1991 za volantem Favoritu snili, tady je, a ještě něco navíc. Vyhřívání předních i vnějších zadních sedadel je samozřejmostí, stejně jako elektrické ovládání; vzadu je lavice, která má ovládací panel na obou dveřích. A obě přední sedadla mají tři předvolby pro paměť. Věci jako dvouzónovou automatickou klimatizaci či nezávislé topení snad ani zmiňovat nemusíme.
Zkrátka, vrchol německého luxusu přelomu 80. a 90. let nabídne všechno, co dnešní auta stejné kategorie - snad až na navigaci, ventilované sedačky a pak ryze moderní detaily jako infračervené noční vidění, head-up displej nebo různé jízdní hlídače, o kterých se v roce 1991 sotva přemýšlelo.
Tenhle konkrétní vůz pochází ze Švýcarska, odkud putoval do Polska v březnu letošního roku s kompletně zdokumentovanou historií, bez koroze a ve stavu, který si můžete prohlédnout na fotkách. Jistě, pečlivé čištění udělá i z vraku leštěnku, ale poškození sedaček by zdůraznil - a tady není vidět ani opotřebení, natož poškození.
Podle dostupných informací se vozu dostávala pečlivá údržba, nedávno byl přetěsněn motor, vyměněny silentbloky, alternátor a zapalovací cívky. Byl také proveden servis klimatizace, vyměněny klínové řemeny, kompletní kabelový svazek motoru, termostat s čerpadlem chladicí kapaliny, hromada podvozkových dílů, všechny provozní kapaliny včetně filtrů a byly obuty nové pneumatiky - na jedné z fotek vidíme rok výroby 2017.
Tenhle krasavec, jednou jistě ceněný veterán a mnohem dřív perla srazů youngtimerů, může být váš za 97 500 zlotých, tedy asi 599 tisíc korun. Octavia bude mít za nižší cenu Android Auto, ale nebude mít atmosférickou V12, mimo jiné...
Takhle krásnou W140, ještě s dvanáctiválcem, aby jeden pohledal
Zdroj: Gielda Klasyków
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před hodinou - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 2 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 4 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 5 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch