Reklama

Toto je důvod, proč si nezasloužíme skutečně zajímavá auta

Mnozí si stěžují, že automobilky dnes přichází se stále tuctovějšími modely a doby skutečně zajímavých aut jsou dávno pryč. Když pak ale onen vytoužený model přijde, stejně ho nekupují.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Toto je důvod, proč si nezasloužíme skutečně zajímavá auta

9.10.2018 | Petr Prokopec

Mnozí si stěžují, že automobilky dnes přichází se stále tuctovějšími modely a doby skutečně zajímavých aut jsou dávno pryč. Když pak ale onen vytoužený model přijde, stejně ho nekupují.

Od svého příchodu na trh je Kia Stinger chválena odbornou i laickou veřejností. A na českém trhu se neprodává úplně špatně. Od počátku roku bylo prodáno již 40 exemplářů, tedy jen o chlup menší množství než Alfy Romeo Giulia. Italská značka má přitom mnohem lepší zvuk, a tak by se dalo čekat, že si povede mezi dražšími modely střední třídy citelně lépe.

Jenže to je Česká republika, která má na světovém trhu prémiových aut váhu asi jako Monako v případě těžby uhlí. Když se podíváme na celou Evropu, je Stinger mimořádně okrajovou záležitostí - loni oslovil v druhé polovině roku jen 1 143 lidí a letošních 2 742 prodaných exemplářů velkou díru do světa též nepředstavuje. V USA jsou prodejní čísla vyšší, vzhledem k velikosti tohoto trhu a tamnímu významu Kie je ale 11 624 prodaných vozů pořád jen kapkou v moři. Například konkurenčního BMW 3 se jen v Evropě i na sklonku jeho životního cyklu prodává až přes 10 tisíc kusů za měsíc.

Není tedy divu, že Kia v tuto chvíli varuje, že první generace Stingeru může být zároveň tou poslední, o nástupci stále není rozhodnuto. Na autosalonu v Paříži o tom promluvil designér značky Gregory Guilliame: „Je ještě příliš brzy na to, abychom mluvili o příchodu nástupce. Jakkoliv naše společnost chápe, že jde o objekt budující image značky, tento vůz stále musí být ekonomický úspěšný. Prorazit však s takovým autem v Evropě je velmi obtížné. Lidé z marketingu o tom vědí již od počátku, přesto do marketingu pumpují další peníze. Uvidíme tedy časem, zatím je moc brzy, ale Amerika potřebuje objem. Tam musí tohle auto prodávat,“ uvedl Guilliame.

Designér korejské automobilky přitom dodává, že právě ve francouzské metropoli se během jízdy v modelu Stinger dočkal nadmíru pozitivních reakcí hlavně od dětí. To je dle něj hodně důležité, neboť v podstatě jde o potenciální budoucí zákazníky značky, které by ono setkání mohlo při jejich budoucím rozhodování ovlivnit. „Pro Kiu tedy bylo to nejlepší, co mohla udělat, že Stinger pustila do produkce.“

Nicméně ani tyto pozitivní reakce zjevně nestačí a jelikož lidé začínají auta tradičních tříd kupovat stále méně na úkor a SUV a odvozených crossoverů, začíná být pravděpodobné, že Stinger ve druhé generaci již nedorazí. Pokud se tak skutečně stane, bude jasným důkazem, že si zajímavá auta prostě nezasloužíme.

Při příští prezentaci nového modelu té či oné značky s nudným designem, tří- nebo čtyřválcovým motorem a pohonem předních kol budou mnozí žbrblat, že by to měla být atraktivní zadokolka s šestiválcem. Kia takové auto nabízí, 2 742 prodaných aut v letošním roce ale jasně ukazuje, že jej v Evropě skoro nikdo nekupuje. A to jsou v prodejních číslech i skromnější varianty včetně těch dieselových, které by mohly okouzlit i mnohem širší publikum, bohužel...

Toto je důvod, proč si nezasloužíme skutečně zajímavá auta - 1 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 14Toto je důvod, proč si nezasloužíme skutečně zajímavá auta - 2 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi dopl 01Toto je důvod, proč si nezasloužíme skutečně zajímavá auta - 3 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 15Toto je důvod, proč si nezasloužíme skutečně zajímavá auta - 4 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 16Toto je důvod, proč si nezasloužíme skutečně zajímavá auta - 5 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 17Toto je důvod, proč si nezasloužíme skutečně zajímavá auta - 6 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 18Toto je důvod, proč si nezasloužíme skutečně zajímavá auta - 7 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 19Toto je důvod, proč si nezasloužíme skutečně zajímavá auta - 8 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 20Toto je důvod, proč si nezasloužíme skutečně zajímavá auta - 9 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 21Toto je důvod, proč si nezasloužíme skutečně zajímavá auta - 10 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 22Toto je důvod, proč si nezasloužíme skutečně zajímavá auta - 11 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 23Toto je důvod, proč si nezasloužíme skutečně zajímavá auta - 12 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 24Toto je důvod, proč si nezasloužíme skutečně zajímavá auta - 13 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 25Toto je důvod, proč si nezasloužíme skutečně zajímavá auta - 14 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 26Toto je důvod, proč si nezasloužíme skutečně zajímavá auta - 15 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 27Toto je důvod, proč si nezasloužíme skutečně zajímavá auta - 16 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi dopl 02Toto je důvod, proč si nezasloužíme skutečně zajímavá auta - 17 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 28Toto je důvod, proč si nezasloužíme skutečně zajímavá auta - 18 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 29Toto je důvod, proč si nezasloužíme skutečně zajímavá auta - 19 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 30Toto je důvod, proč si nezasloužíme skutečně zajímavá auta - 20 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 31Toto je důvod, proč si nezasloužíme skutečně zajímavá auta - 21 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 32Toto je důvod, proč si nezasloužíme skutečně zajímavá auta - 22 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 33Toto je důvod, proč si nezasloužíme skutečně zajímavá auta - 23 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 34Toto je důvod, proč si nezasloužíme skutečně zajímavá auta - 24 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 35Toto je důvod, proč si nezasloužíme skutečně zajímavá auta - 25 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 36Toto je důvod, proč si nezasloužíme skutečně zajímavá auta - 26 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 37Toto je důvod, proč si nezasloužíme skutečně zajímavá auta - 27 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 38Toto je důvod, proč si nezasloužíme skutečně zajímavá auta - 28 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 39Toto je důvod, proč si nezasloužíme skutečně zajímavá auta - 29 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 40Toto je důvod, proč si nezasloužíme skutečně zajímavá auta - 30 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 41Toto je důvod, proč si nezasloužíme skutečně zajímavá auta - 31 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 42Toto je důvod, proč si nezasloužíme skutečně zajímavá auta - 32 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 43Toto je důvod, proč si nezasloužíme skutečně zajímavá auta - 33 - Kia Stinger GT 2017 prvni dalsi 44
Kia Stinger se sice v ČR prodává relativně dobře, v rámci celé Evropy je to ale propadák. Není tak divu, že Kia dosud nerozhodla o příchodu nástupce a obáváme se, že kladně v jeho případě ani nerozhodne

Zdroj: Which Car

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama