Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toto je důvod, proč si nezasloužíme skutečně zajímavá auta
9.10.2018 | Petr Prokopec
Mnozí si stěžují, že automobilky dnes přichází se stále tuctovějšími modely a doby skutečně zajímavých aut jsou dávno pryč. Když pak ale onen vytoužený model přijde, stejně ho nekupují.
Od svého příchodu na trh je Kia Stinger chválena odbornou i laickou veřejností. A na českém trhu se neprodává úplně špatně. Od počátku roku bylo prodáno již 40 exemplářů, tedy jen o chlup menší množství než Alfy Romeo Giulia. Italská značka má přitom mnohem lepší zvuk, a tak by se dalo čekat, že si povede mezi dražšími modely střední třídy citelně lépe.
Jenže to je Česká republika, která má na světovém trhu prémiových aut váhu asi jako Monako v případě těžby uhlí. Když se podíváme na celou Evropu, je Stinger mimořádně okrajovou záležitostí - loni oslovil v druhé polovině roku jen 1 143 lidí a letošních 2 742 prodaných exemplářů velkou díru do světa též nepředstavuje. V USA jsou prodejní čísla vyšší, vzhledem k velikosti tohoto trhu a tamnímu významu Kie je ale 11 624 prodaných vozů pořád jen kapkou v moři. Například konkurenčního BMW 3 se jen v Evropě i na sklonku jeho životního cyklu prodává až přes 10 tisíc kusů za měsíc.
Není tedy divu, že Kia v tuto chvíli varuje, že první generace Stingeru může být zároveň tou poslední, o nástupci stále není rozhodnuto. Na autosalonu v Paříži o tom promluvil designér značky Gregory Guilliame: „Je ještě příliš brzy na to, abychom mluvili o příchodu nástupce. Jakkoliv naše společnost chápe, že jde o objekt budující image značky, tento vůz stále musí být ekonomický úspěšný. Prorazit však s takovým autem v Evropě je velmi obtížné. Lidé z marketingu o tom vědí již od počátku, přesto do marketingu pumpují další peníze. Uvidíme tedy časem, zatím je moc brzy, ale Amerika potřebuje objem. Tam musí tohle auto prodávat,“ uvedl Guilliame.
Designér korejské automobilky přitom dodává, že právě ve francouzské metropoli se během jízdy v modelu Stinger dočkal nadmíru pozitivních reakcí hlavně od dětí. To je dle něj hodně důležité, neboť v podstatě jde o potenciální budoucí zákazníky značky, které by ono setkání mohlo při jejich budoucím rozhodování ovlivnit. „Pro Kiu tedy bylo to nejlepší, co mohla udělat, že Stinger pustila do produkce.“
Nicméně ani tyto pozitivní reakce zjevně nestačí a jelikož lidé začínají auta tradičních tříd kupovat stále méně na úkor a SUV a odvozených crossoverů, začíná být pravděpodobné, že Stinger ve druhé generaci již nedorazí. Pokud se tak skutečně stane, bude jasným důkazem, že si zajímavá auta prostě nezasloužíme.
Při příští prezentaci nového modelu té či oné značky s nudným designem, tří- nebo čtyřválcovým motorem a pohonem předních kol budou mnozí žbrblat, že by to měla být atraktivní zadokolka s šestiválcem. Kia takové auto nabízí, 2 742 prodaných aut v letošním roce ale jasně ukazuje, že jej v Evropě skoro nikdo nekupuje. A to jsou v prodejních číslech i skromnější varianty včetně těch dieselových, které by mohly okouzlit i mnohem širší publikum, bohužel...
Kia Stinger se sice v ČR prodává relativně dobře, v rámci celé Evropy je to ale propadák. Není tak divu, že Kia dosud nerozhodla o příchodu nástupce a obáváme se, že kladně v jeho případě ani nerozhodne
Zdroj: Which Car
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024 - Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.24. 20:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis