Toto je ideální auto do zimního počasí, má 600 koní a... radlici

Ne, jde o gigantické přední křídlo, ale vážně působí spíše jako radlice na sníh. Auto vypadá jako úsměvný tuzing, po zjištění výkonu jde ale humor stranou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Toto je ideální auto do zimního počasí, má 600 koní a... radlici

6.1.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Toto je ideální auto do zimního počasí, má 600 koní a... radlici

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ne, jde o gigantické přední křídlo, ale vážně působí spíše jako radlice na sníh. Auto vypadá jako úsměvný tuzing, po zjištění výkonu jde ale humor stranou.

Sháníte auto na zimu, které bude rychlé a zároveň ho nezaskočí větší množství sněhu na silnicích, protože jejich údržba ve vašem okolí není zrovna perfektní? Přesně takový máme dnes před sebou. Je z Finska a prodávající o něm píše, že je to auto pro rallycross, ovšem namontoval na příď radlici, takže asi závodění nebude jediným využitím tohoto vozu.

Ne, žertujeme, to na přídi má být křídlo. Podobný gigant nevidíme na autě poprvé, ovšem tohle odhadujeme na domácí výrobu, nikoliv na práci ve větrném tunelu. Podobně působí také zadní křídlo, které je ještě větší. Skutečně fungovat klidně můžou, stejně jako difuzor pod zadním nárazníkem. Zespod auto nevidíme, takže možné je všechno.

Auto na pohled působí spíše jako karikatura, taková finská obdoba ruského „Vlka”, okřídlení tu není samoúčelné. Pod kapotou tohoto upraveného Saabu 9-5 je přeplňovaný čtyřválec 2,3, který hlavné díky turbodmychadlu o tlaku až 1,5 baru dává 600 koní a 760 Nm. A majitel říká, že vyšponovat jej k 800 nebo 900 koním při použití ethanolu nebude problém.

Úpravy motoru jsou extenzivní, stejně jako v případě zbytku auta. Víme o nových pístech značky Wösser, výkonnějších vstřikovačích, vylepšené olejové soustavě - a nejde přehlédnout gigantický mezichladič v místech, kde byl dříve přední nárazník. A na zbytku auta je prý řada nových dílů - nové turbo, nová 18" kola či nové brzdy.

Interiér je téměř kompletně vykuchaný, je tu ochranná klec a jen jedna skořepinová sedačka. Do běžného provozu se tohle auto tedy určitě hodit nebude, ale pokud se chcete pustit do rallycrossu, kterým v zimě pomůžete s odklízením sněhu proč ne. Vůz je na prodej ve Finsku a jeho cena je nemalých 29 tisíc Eur, tedy asi 784 tisíc korun. Majitel říká, že auto je fit, akorát pro něj už z časových důvodů nemá využití...


Toto je ideální auto do zimního počasí, má 600 koní a... radlici - 1 - saab 9-5 rallycross prodej 01Toto je ideální auto do zimního počasí, má 600 koní a... radlici - 2 - saab 9-5 rallycross prodej 02Toto je ideální auto do zimního počasí, má 600 koní a... radlici - 3 - saab 9-5 rallycross prodej 03Toto je ideální auto do zimního počasí, má 600 koní a... radlici - 4 - saab 9-5 rallycross prodej 04Toto je ideální auto do zimního počasí, má 600 koní a... radlici - 5 - saab 9-5 rallycross prodej 05Toto je ideální auto do zimního počasí, má 600 koní a... radlici - 6 - saab 9-5 rallycross prodej 06Toto je ideální auto do zimního počasí, má 600 koní a... radlici - 7 - saab 9-5 rallycross prodej 07Toto je ideální auto do zimního počasí, má 600 koní a... radlici - 8 - saab 9-5 rallycross prodej 08Toto je ideální auto do zimního počasí, má 600 koní a... radlici - 9 - saab 9-5 rallycross prodej 09Toto je ideální auto do zimního počasí, má 600 koní a... radlici - 10 - saab 9-5 rallycross prodej 10Toto je ideální auto do zimního počasí, má 600 koní a... radlici - 11 - saab 9-5 rallycross prodej 11Toto je ideální auto do zimního počasí, má 600 koní a... radlici - 12 - saab 9-5 rallycross prodej 12Toto je ideální auto do zimního počasí, má 600 koní a... radlici - 13 - saab 9-5 rallycross prodej 13
Není to levné a je to ošklivé. Ale 600 koní je 600 koní. A něco jako radlice také přijde vhod

Zdroj: Netti Auto přes Boosted Boris@Facebook

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.