Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Levně k mání je jeden z nejvzácnějších Peugeotů vůbec, i když na to ani trochu nevypadá
8.11.2021 | Petr Miler
Při pohledu na toto auto nebudete mít pocit, že se díváte na něco vzácného, je to ale rarita, dokonce rarita mezi raritami. Přitom se nabízí za cenu, ze které se vám neprotočí panenky.
Pokud jste nepřišli na svět teprve před pár léty, musíte si to pamatovat. České a nejen české silnice byly kdysi plné Peugeotů 405. Šlo o Auto roku 1988 a následně i jeden z nejprodávanějších vozů své třídy po řadu dalších let. U nás byl oblíbený zejména jako ojetina dovezená „ze západu”, výrobcem původně avizovanou dlouhověkost ale během pozdějších let příliš neosvědčil. Patří mezi auta, která rychle zmizela ze silnic, v tomto případě skoro bleskově, v provozu jich dnes zbývá pár promile.
Na silnici tak už dnes 405 skoro nepotkáte a nenarazíte na ni ani v bazarech. V celé Evropě je na prodej pár desítek exemplářů, ty byste svého času během chvíle našli u prodejců ojetin v každém větším českém městě. Setkat se tak dnes se zánovním autem je naprosto výjimečné a přesně takové vám dnes ukážeme. Zajímavé je pochopitelně už tím, ale to ještě zdaleka není celý příběh.
Vůz, který můžete vidět níže, byl vyroben v roce 1994, jde tedy o exemplář ze samotného konce výroby. Na tachometru má po 27 letech pouhých 82 tisíc km v rukou prvního a jediného majitele. A i když některé neoriginální detaily nelákají, všechno ostatní odpovídá - vidíme i původní kryty kol, velmi zachovalou karoserii, nevysvícená světla i sotva opotřebovaný interiér.
Je to jedna z nejzachovalejších 405 na prodej v Evropě a svou atraktivitu podporuje i zmíněným faktem, že od začátku do konce patřila jedinému člověku, který ji více garážoval než proháněl po silnici. Proto také mohla přežít jako jedna z pár promile vyrobených 405. A fascinuje i tím, jak je vybavená. Nebo lépe řečeno nevybavená, v tomto autě totiž není vůbec nic.
Normálně najdete u inzerátů ojetin výčet výbavových prvků, tady svítí jediný - elektricky ovládaná okna. Nenajdeme tu jinak skutečně lautr nic, není tu ani otáčkoměr, klimatizace, ABS, airbag... Není tu jediný další výbavový prvek hodný zmínky. A benzinový motor 1,6 o výkonu 90 koní pod kapotou bilanci příliš nenapravuje.
To je ta výjimečnost? Nikoli, to je jeden z jejích následků. Pokud se divíte, jak vůbec mohl Peugeot v roce 1994 vyrábět takové „holátko”, odpověď je prostá. Jde o specialitu pro polský trh vyráběnou v továrně tamního FSO v Lublinu. Nevíme, koho to napadlo, ale neskončilo to úspěchem - mezi léty 1994 a 1995 bylo vyrobeno pouhých 1 023 takových aut a tento vůz je jedním z nich.
To je vzácnost jako TI16 (i té se ovšem vyrobilo víc...), jen s tím rozdílem, že podobné rarity alespoň ve velké míře přežívají dodnes. Polská 405 se v prodeji nevídá a když už, ne ve stavu, který zastiňuje téměř všechny ostatní exempláře prodávané po celé Evropě. Kdybyste o něj měli zájem, k mání je stále v Polsku 10 000 zlotých, v přepočtu asi 55 tisíc Kč. To skutečně není mnoho za tak výjimečné auto. Jestli pro vás ale zrovna jeho přednosti něco znamenají, posuďte sami.
Kdysi tuctové auto je dnes v tomto stavu raritou. Tento exemplář je ale raritou na druhou. Green Light Sp. z o.o., publikováno se souhlasem
Zdroj: Oto Moto
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 2 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 4 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 5 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva