Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toto je skutečně volič převodovky, v novém GMC. Znovu zkouší vynalézt kolo
11.1.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Klasický volič automatu nikoho neurazí, ale také nikoho nenadchne. Výrobci aut ale nadchnout chtějí, a tak vymýšlejí vymyšlené, ke své vlastní škodě.
Koncern FCA vloni čelil kritice za zbytečně komplikovaný a neintuitivní volič automatu v Jeepu Grand Cherokee a dalších modelech. Nápad, že se bude volič vždycky vracet zpátky do původní polohy, měl i jednu slavnou oběť. Tentokrát to je General Motors, které hledá komplikované řešení neexistujícího problému.
Říká mu „Electronic Precision Shift” a montuje ho do GMC Terrain, luxusnější verze crossoveru Chevrolet Equinox. Je to v podstatě volič automatické převodovky, rozdělený do tří tlačítek a dvou táhel. Nebezpečné jako v případě kritizovaného voliče FCA to asi není, ale nesmyslné a uživatelsky nepřívětivé to je v každém případě.
Jsou značky, u nichž se převodovka ovládá tlačítky, zmiňme zejména Lincoln nebo Aston Martin; tlačítka k ovládání převodovky obecně nejsou novinkou. Jenže tady tlačítky volíte jen P, N a L, tedy Park, Neutral a Low. R a D, Reverse a Drive, jsou táhla, za která musíte potáhnout k sobě, stejně jako když chcete „zatáhnout” elektronickou ruční brzdu. A tlačítko L u sebe navíc má další dvě malá tlačítka se symboly + a -, kterými řadíte kvalty manuálně - skutečně.
To stále není všechno. Tahle tlačítka jsou, jak se můžete přesvědčit na fotografiích níže, umístěna dole u odkládacího prostoru. Ne že by nějak trčela ven, zmáčknout je nechtěně asi nebude na denním pořádku, ale že by byla na očích, se opravdu říct nedá. Navíc, proč jsou tlačítka k manuální volbě rychlostních stupňů takhle malá a takhle špatně přístupná? Pádla pod volanty na fotkách nevidíme.
Pokud vám už teď v hlavě rezonuje jedno velké „Proboha, proč?”, ještě to trochu „vylepšíme”. Zmíněný Chevrolet Equinox, dvojče Terrainu, má na středovém tunelu normální volič automatu, normální páku, kterou přesouváte z jedné pozice do druhé a podle toho se auto chová.
Úzkostlivé držení se mantry „co není rozbité, nespravuj” sice znamená omezení inovací, ale zrovna volič automatu inovovat opravdu nepotřeboval. Místo „Electronic Precision Shift”, nás v tomto případě napadá „Electronic Precision Stupidity”. Nebo možná i „Shift” bez toho „f”...
Electronic Precision Shift je na první pohled hloupost
GMC Terrain 2018 je lepší Chevy Equinox, odlišení zrovna voličem automatu je zvláštní nápad
Equinox má normální volič. Maximálně tu hůř dosáhnete na kelímek s kávou...
Zdroj: Motor1.com, AutoEvolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 3 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před hodinou - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 2 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 3 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 4 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 16:22 - Truck Daškam
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22