Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toto je skutečně volič převodovky, v novém GMC. Znovu zkouší vynalézt kolo
11.1.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Klasický volič automatu nikoho neurazí, ale také nikoho nenadchne. Výrobci aut ale nadchnout chtějí, a tak vymýšlejí vymyšlené, ke své vlastní škodě.
Koncern FCA vloni čelil kritice za zbytečně komplikovaný a neintuitivní volič automatu v Jeepu Grand Cherokee a dalších modelech. Nápad, že se bude volič vždycky vracet zpátky do původní polohy, měl i jednu slavnou oběť. Tentokrát to je General Motors, které hledá komplikované řešení neexistujícího problému.
Říká mu „Electronic Precision Shift” a montuje ho do GMC Terrain, luxusnější verze crossoveru Chevrolet Equinox. Je to v podstatě volič automatické převodovky, rozdělený do tří tlačítek a dvou táhel. Nebezpečné jako v případě kritizovaného voliče FCA to asi není, ale nesmyslné a uživatelsky nepřívětivé to je v každém případě.
Jsou značky, u nichž se převodovka ovládá tlačítky, zmiňme zejména Lincoln nebo Aston Martin; tlačítka k ovládání převodovky obecně nejsou novinkou. Jenže tady tlačítky volíte jen P, N a L, tedy Park, Neutral a Low. R a D, Reverse a Drive, jsou táhla, za která musíte potáhnout k sobě, stejně jako když chcete „zatáhnout” elektronickou ruční brzdu. A tlačítko L u sebe navíc má další dvě malá tlačítka se symboly + a -, kterými řadíte kvalty manuálně - skutečně.
To stále není všechno. Tahle tlačítka jsou, jak se můžete přesvědčit na fotografiích níže, umístěna dole u odkládacího prostoru. Ne že by nějak trčela ven, zmáčknout je nechtěně asi nebude na denním pořádku, ale že by byla na očích, se opravdu říct nedá. Navíc, proč jsou tlačítka k manuální volbě rychlostních stupňů takhle malá a takhle špatně přístupná? Pádla pod volanty na fotkách nevidíme.
Pokud vám už teď v hlavě rezonuje jedno velké „Proboha, proč?”, ještě to trochu „vylepšíme”. Zmíněný Chevrolet Equinox, dvojče Terrainu, má na středovém tunelu normální volič automatu, normální páku, kterou přesouváte z jedné pozice do druhé a podle toho se auto chová.
Úzkostlivé držení se mantry „co není rozbité, nespravuj” sice znamená omezení inovací, ale zrovna volič automatu inovovat opravdu nepotřeboval. Místo „Electronic Precision Shift”, nás v tomto případě napadá „Electronic Precision Stupidity”. Nebo možná i „Shift” bez toho „f”...
Electronic Precision Shift je na první pohled hloupost
GMC Terrain 2018 je lepší Chevy Equinox, odlišení zrovna voličem automatu je zvláštní nápad
Equinox má normální volič. Maximálně tu hůř dosáhnete na kelímek s kávou...
Zdroj: Motor1.com, AutoEvolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- BMW unikly ještě lepší záběry jeho nového X, nejlépe ukazují, proč budou mít SUV značky znovu navrch
20.3.2024 - Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024 - Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024 - Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024 - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 21:40 - řidičBOB
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 20:50 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda