Toto jsou auta, která lidé nejčastěji mění za Teslu Model 3. Některá překvapí

Kalifornská automobilka zveřejnila své ekonomické výsledky za druhý letošní kvartál. Je to pořád stejná mizérie, při té příležitosti ale odhalila i jinou věc - kdo kupuje Model 3.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Toto jsou auta, která lidé nejčastěji mění za Teslu Model 3. Některá překvapí

2.8.2018 | Petr Prokopec

Toto jsou auta, která lidé nejčastěji mění za Teslu Model 3. Některá překvapí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kalifornská automobilka zveřejnila své ekonomické výsledky za druhý letošní kvartál. Je to pořád stejná mizérie, při té příležitosti ale odhalila i jinou věc - kdo kupuje Model 3.

Tesla je daleko od situace, kdy by mohla říci, že je z nejhoršího venku. To nakonec nejlépe doloží výsledky jejího hospodaření za druhý letošní kvartál, ke kterým se za chvíli dostaneme, v určitém ohledu je ale její současná existence pozitivnější. Dokázala překročit práh velmi omezené výroby Modelu 3 a podle zatím neoficiálních informací v červenci vyrobila přes 14 tisíc aut. To už je slušný počet dovolující analyzovat, kdo vlastně tento vůz kupuje a právě o to se automobilka alespoň částečně pokusila.

Při prezentaci kvartálních výsledků firmy totiž odhalila seznam aut, která jejich majitelé nejčastěji mění za Model 3. Jde o BMW řady 3, Hondu Accord, Hondu Civic, Nissan Leaf a Toyotu Prius. To je zčásti očekávaný seznam, zčásti ale nikoli.

Poslední dva zmiňované vozy byste tu tak nějak čekali - Model 3 musí logicky oslovovat méně majetné příznivce elektromobilů a hybridů a Prius s Leafem jsou jejich dokonalými představiteli. BMW řady 3 už takovou logiku nemá, tento vůz byl ale od zmiňován počátku Teslou zmiňován jako přímý konkurent a jedna z nastavených latěk. Jak se nyní ukazuje, za alternativy považují „trojky“ i zákazníci, z čehož asi v Mnichově velkou radost mít nebudou.

Nejzajímavější je ale přítomnost obou Hond. V případě Civicu by to šlo vysvětlit ještě jeho obecnou popularitou, jenže je o dost levnějším vozem. Accord je pak též populární, je ale pro změnu větší a celkově trochu jinak zaměřený. Jednoznačný důvod nám tedy uniká, statistika Tesly ale hovoří takto.

Krom těchto dat se ale firma pochlubila i hospodářskými výsledky za druhé čtvrtletí, které se nesou na vlně další obří ztráty. Začněme ale pozitivněji. Během čtvrtého až šestého měsíce letošního roku vyrobila 53 339 aut (z toho bylo 18 449 kusů Modelu 3). Celkový obrat tak vzrostl z 2,79 miliard dolarů (cca 74,18 mld. Kč) za první kvartál na 4 miliardy dolarů (87,27 miliard korun). Nicméně i tak byla znovu vygenerována jedna z rekordních ztrát ve výši 717,5 milionů dolarů (15,63 mld. Kč), jen nepatrně nižší než v předchozích čtvrtletích. Oproti loňsku je ale takřka dvojnásobná.

Tesla se ale během druhého čtvrtletí nevěnovala pouze utrácení, ale také navyšování výroby. Nejdůležitějším krokem bylo smontování sedmi tisíc aut za jeden týden, v což je započítáno 5 000 kusů Modelu 3 a 2 000 Modelů S a X. Automobilka dle prohlášení této kapacity dosáhla hned několikrát, což je pro její budoucnost stěžejní. Pokud u ní zůstane, prý začne generovat zisk.

„Celková výroba 7 000 aut týdně, neboli 350 000 aut za rok, by měla Tesle umožnit, aby se poprvé ve své historii stala výdělečnou,“ uvedla automobilka v tiskovém prohlášení. A dodala, že očekává, že „naše produkce bude ve třetím čtvrtletí nadále růst“. Cílem je přitom 6 000 kusů Modelu 3 týdně, během celého kvartálu by pak mělo být smontováno zhruba 50 až 55 tisíc aut.

Oné šestitisícové bariéry má být dosaženo ještě do konce srpna, odhady pro celé čtvrtletí přesto zůstávají záměrně střízlivé. Automobilka si nechává prostor pro případné problémy spojené s výrobou. Většina porodních bolístek sice měla být za poslední rok vychytána, nicméně nesmíme zapomínat, že Tesla stále vyrábí část produkce v provizorním stanu.

Regulérní novou montážní linku automobilka odmítá, zejména s ohledem na časovou náročnost její stavby. Je proto otázkou, jakým způsobem chce navýšit produkční kapacitu Modelu 3 na 10 tisíc aut týdně. Tohoto stavu přitom automobilka měla dosáhnout již loni, nakonec to však odložila na letošek. A podle nových plánů by tento cíl měl být realizován v roce příštím.

Elon Musk říká, že navýšení kapacity bude možné díky optimalizaci práce na některých místech v továrně ve Fremontu. Zda a případně kdy se to povede, zatím nevíme, jistotou jsou pro tuto chvíli jen nevalné hospodářské výsledky navzdory stále větším výrobě a odbytu.


Toto jsou auta, která lidé nejčastěji mění za Teslu Model 3. Některá překvapí - 1 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 01Toto jsou auta, která lidé nejčastěji mění za Teslu Model 3. Některá překvapí - 2 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 02Toto jsou auta, která lidé nejčastěji mění za Teslu Model 3. Některá překvapí - 3 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 03Toto jsou auta, která lidé nejčastěji mění za Teslu Model 3. Některá překvapí - 4 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 04Toto jsou auta, která lidé nejčastěji mění za Teslu Model 3. Některá překvapí - 5 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 05Toto jsou auta, která lidé nejčastěji mění za Teslu Model 3. Některá překvapí - 6 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 06Toto jsou auta, která lidé nejčastěji mění za Teslu Model 3. Některá překvapí - 7 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 07Toto jsou auta, která lidé nejčastěji mění za Teslu Model 3. Některá překvapí - 8 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 08Toto jsou auta, která lidé nejčastěji mění za Teslu Model 3. Některá překvapí - 9 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 09Toto jsou auta, která lidé nejčastěji mění za Teslu Model 3. Některá překvapí - 10 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 10Toto jsou auta, která lidé nejčastěji mění za Teslu Model 3. Některá překvapí - 11 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 11Toto jsou auta, která lidé nejčastěji mění za Teslu Model 3. Některá překvapí - 12 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 12Toto jsou auta, která lidé nejčastěji mění za Teslu Model 3. Některá překvapí - 13 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 13Toto jsou auta, která lidé nejčastěji mění za Teslu Model 3. Některá překvapí - 14 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 14Toto jsou auta, která lidé nejčastěji mění za Teslu Model 3. Některá překvapí - 15 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 15Toto jsou auta, která lidé nejčastěji mění za Teslu Model 3. Některá překvapí - 16 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 16Toto jsou auta, která lidé nejčastěji mění za Teslu Model 3. Některá překvapí - 17 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 17Toto jsou auta, která lidé nejčastěji mění za Teslu Model 3. Některá překvapí - 18 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 18Toto jsou auta, která lidé nejčastěji mění za Teslu Model 3. Některá překvapí - 19 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 19Toto jsou auta, která lidé nejčastěji mění za Teslu Model 3. Některá překvapí - 20 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 20Toto jsou auta, která lidé nejčastěji mění za Teslu Model 3. Některá překvapí - 21 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 21Toto jsou auta, která lidé nejčastěji mění za Teslu Model 3. Některá překvapí - 22 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 22Toto jsou auta, která lidé nejčastěji mění za Teslu Model 3. Některá překvapí - 23 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 23Toto jsou auta, která lidé nejčastěji mění za Teslu Model 3. Některá překvapí - 24 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 24Toto jsou auta, která lidé nejčastěji mění za Teslu Model 3. Některá překvapí - 25 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 25Toto jsou auta, která lidé nejčastěji mění za Teslu Model 3. Některá překvapí - 26 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 26Toto jsou auta, která lidé nejčastěji mění za Teslu Model 3. Některá překvapí - 27 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 27Toto jsou auta, která lidé nejčastěji mění za Teslu Model 3. Některá překvapí - 28 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 28Toto jsou auta, která lidé nejčastěji mění za Teslu Model 3. Některá překvapí - 29 - Tesla Model 3 prvni test Motor Trend 29
Tesla chce ještě do konce srpna dosáhnout produkční kapacity 6 000 kusů Modelu 3 týdně. I díky tomu se máme dočkat ve třetím čtvrtletí vůbec poprvé v historii firmy zisku. Zatím to tak nevypadá, ale je jistě v moci automobilky zvládnout jeden kvartál způsobem, který to dovolí

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše