Toto jsou největší trhy a automobilky Evropy roku 2017: Deutschland über alles

Při pohledu na výsledky prodejů aut v Evropě za loňský trh by člověk skoro zapomněl, že Evropa není jen Německo. Vládne mezi trhy i výrobci.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Toto jsou největší trhy a automobilky Evropy roku 2017: Deutschland über alles

18.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Toto jsou největší trhy a automobilky Evropy roku 2017: Deutschland über alles

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Při pohledu na výsledky prodejů aut v Evropě za loňský trh by člověk skoro zapomněl, že Evropa není jen Německo. Vládne mezi trhy i výrobci.

Závěr loňského roku v Evropě pro výrobce automobilů nedopadl zrovna nejlépe, když registrace nových aut v prosinci meziročně poklesly o 4,9 procenta. Jednou z příčin je prkotina, počet pracovních dnů byl loni o jeden neboli 3,3 procenta nižší než předloni. Pokles tak postihl většinu trhů, stejně jako většinu automobilek. Celkově bylo prodáno méně než 1,1 milionu aut, což trh vrátilo na úroveň před rokem 2015.

V rámci celého loňského roku je situace o poznání příznivější, prodaných 15 137 732 aut představuje 3,4procentní meziroční růst. Zároveň vůbec poprvé od roku 2007 došlo k překonání patnáctimilionové bariéry. Pozoruhodné přitom je, že druhý největší trh EU - tedy Velká Británie - již definitivně není baštou naprostých jistot. Registrace spadly o 5,7 procenta, což je vůbec první pokles za posledních šest let.

Britský trh je jediným z deseti největších, kde došlo k poklesu (jak se můžete přesvědčit níže). Stojí za tím změna daňového schématu, které je napojeno na emise CO2. Zredukována byla výhoda malých vozů, jež se starají o většinu registrací. Kromě toho se sluší připomenout příchod nové a dražší generace Fordu Fiesta. Jde o britský bestseller a jakýkoliv pokles u tohoto vozu mává i celým trhem. Jinak ovšem mezi trhy jasně vládne Německo, i když nejde o podstatně lidnatější, než jsou Velká Británie, Francie nebo Itálie.

10 největších evropských trhů v roce 2017

(země, počet prodaných aut, meziroční změna)

1. Německo - 3 441 262 vozů (+2,7 %)
2. Velká Británie - 2 540 617 vozů (-5,7 %)
3. Francie - 2 110 748 vozů (4,7 %)
4. Itálie - 1 970 497 vozů (+7,9 %)
5. Španělsko - 1 234 931 vozů (+7,7 %)
6. Belgie - 546 558 vozů (+1,3 %)
7. Polsko - 486 352 vozů (+16,9 %)
8. Nizozemí - 417 075 vozů (+9,2 %)
9. Švédsko - 379 393 vozů (+1,9 %)
10. Rakousko - 353 320 vozů (+7,2 %)

Přesunout se můžeme k jednotlivým výrobcům, kde v prosinci u většiny z nich, jak jsme již naznačili, došlo kvůli menšímu počtu pracovních dní k poklesu. Proti proudu zamířilo jen pár automobilek, jmenovitě pak Seat, Peugeot, Citroën, Dacia, Lada, Jeep, BMW, Mini, Lexus, Hyundai, Kia, Suzuki či Mazda. Procentuálně vyjádřeno si nejlépe vedou Američané se svými SUV, v absolutních číslech nejvíce rostla francouzská značka se lvem ve znaku.

I zde je zajímavý pohled na celoroční bilanci. Z ní nejlépe vychází VW, byť meziročně poklesl o 0,2 %. Celkově se dostal na takřka 1,7 milionu prodaných vozů a podobně jako jeho mateřská země nemá blízkou konkurenci. Nejvíce svůj podíl zvětšila Lada (+29 %), v případě ruského výrobce ale mluvíme o relativně malém množství aut. Jak je ovšem patrné z prosincových výsledků, zájem konstantně roste.

Skokanem roku pak můžeme vyhlásit Toyotu, jejíž 14% růst představuje téměř 79 tisíc vozů prodaných navíc oproti roku 2016. Japonská automobilka se tak v rámci pomyslné top 10 dostala na poslední příčku. Tu předposlední okupuje tuzemská Škoda, jejíž registrace jsou tak vyšší než u Suzuki, Mazdy, Jaguaru a Land Roveru dohromady. Navíc konstantně rostou, zvědavi jsme tak na letošní výsledky.

Zajímavě dopadl i souboj německého prémiového trojlístku, neboť Mercedes nechal Audi i BMW výrazně za sebou. Blíže mu přitom byla značka se čtyřmi kruhy ve znaku, ačkoliv ta se meziročně dočkala slabšího odlivu zákazníků. Z mainstreamu pak do popředí výrazně leze Renault, ačkoliv útok na příčky Volkswagenu Francouzi ještě nějaký ten pátek neuskuteční, náskok Němců je opravdu enormní.

Další výsledky naleznete v přiložených přehledech, s jejichž publikováním nám ohlížení za loňským rokem pomalu končí. Dále přijde již jen řada na pár dílčích výsledků a také na vyhlášení celosvětového krále, byť předběžné výsledky naznačily opětovné vítězství Volkswagenu. Aliance Renault-Nissan se tak nejspíše bude muset spokojit s druhou příčkou (či možná až třetí za Toyotou), a to i přes převzetí Mitsubishi.

10 největších automobilek v EU v roce 2017

(automobilka, počet prodaných aut, meziroční změna)

1. Volkswagen - 1 645 822 vozů (-0,3 %)
2. Renault - 1 132 185 vozů (+4,5 %)
3. Ford - 1 011 722 vozů (-0,2 %)
4. Peugeot - 909 205 vozů (+7,1 %)
5. Mercedes-Benz - 857 131 vozů (+6,2 %)
6. Audi - 797 813 vozů (-0,7 %)
7. BMW - 788 800 vozů (+0,4 %)
8. Fiat - 768 801 vozů (+4,3 %)
9. Škoda - 674 792 vozů (+6,6 %)
10. Toyota - 641 619 vozů (+14 %)

Prodejní výsledky za prosinec 2017


Toto jsou největší trhy a automobilky Evropy roku 2017: Deutschland über alles - 1 - Prodeje EU 12-2017 01Toto jsou největší trhy a automobilky Evropy roku 2017: Deutschland über alles - 2 - Prodeje EU 12-2017 02Toto jsou největší trhy a automobilky Evropy roku 2017: Deutschland über alles - 3 - Prodeje EU 12-2017 03Toto jsou největší trhy a automobilky Evropy roku 2017: Deutschland über alles - 4 - Prodeje EU 12-2017 04Toto jsou největší trhy a automobilky Evropy roku 2017: Deutschland über alles - 5 - Prodeje EU 12-2017 05
Loňské celoevropské registrace poprvé od roku 2007 překonaly hranici 15 milionů vozů...

Toto jsou největší trhy a automobilky Evropy roku 2017: Deutschland über alles - 6 - VW Golf 2017 dalsi 15 TSI Evo 01Toto jsou největší trhy a automobilky Evropy roku 2017: Deutschland über alles - 7 - VW Golf 2017 dalsi 15 TSI Evo 02Toto jsou největší trhy a automobilky Evropy roku 2017: Deutschland über alles - 8 - VW Golf 2017 dalsi 15 TSI Evo 03Toto jsou největší trhy a automobilky Evropy roku 2017: Deutschland über alles - 9 - VW Golf 2017 dalsi 15 TSI Evo 04Toto jsou největší trhy a automobilky Evropy roku 2017: Deutschland über alles - 10 - VW Golf 2017 dalsi 15 TSI Evo 05Toto jsou největší trhy a automobilky Evropy roku 2017: Deutschland über alles - 11 - VW Golf 2017 dalsi 15 TSI Evo 06Toto jsou největší trhy a automobilky Evropy roku 2017: Deutschland über alles - 12 - VW Golf 2017 dalsi 15 TSI Evo 07Toto jsou největší trhy a automobilky Evropy roku 2017: Deutschland über alles - 13 - VW Golf 2017 dalsi 15 TSI Evo 08Toto jsou největší trhy a automobilky Evropy roku 2017: Deutschland über alles - 14 - VW Golf 2017 dalsi 15 TSI Evo 09
Toto jsou největší trhy a automobilky Evropy roku 2017: Deutschland über alles - 15 - VW Golf 2017 dalsi GTI 01Toto jsou největší trhy a automobilky Evropy roku 2017: Deutschland über alles - 16 - VW Golf 2017 dalsi GTI 02Toto jsou největší trhy a automobilky Evropy roku 2017: Deutschland über alles - 17 - VW Golf 2017 dalsi GTI 03Toto jsou největší trhy a automobilky Evropy roku 2017: Deutschland über alles - 18 - VW Golf 2017 dalsi GTI 04Toto jsou největší trhy a automobilky Evropy roku 2017: Deutschland über alles - 19 - VW Golf 2017 dalsi GTI 05Toto jsou největší trhy a automobilky Evropy roku 2017: Deutschland über alles - 20 - VW Golf 2017 dalsi GTI 06Toto jsou největší trhy a automobilky Evropy roku 2017: Deutschland über alles - 21 - VW Golf 2017 dalsi GTI 07Toto jsou největší trhy a automobilky Evropy roku 2017: Deutschland über alles - 22 - VW Golf 2017 dalsi GTI 08Toto jsou největší trhy a automobilky Evropy roku 2017: Deutschland über alles - 23 - VW Golf 2017 dalsi GTI 09Toto jsou největší trhy a automobilky Evropy roku 2017: Deutschland über alles - 24 - VW Golf 2017 dalsi GTI 10Toto jsou největší trhy a automobilky Evropy roku 2017: Deutschland über alles - 25 - VW Golf 2017 dalsi GTI 11Toto jsou největší trhy a automobilky Evropy roku 2017: Deutschland über alles - 26 - VW Golf 2017 dalsi GTI 12
...králem je přitom Volkswagen, a to především díky pokračujícímu úspěchu modelu Golf

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.