Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toto jsou nejžádanější ojetiny v Evropě. Lákají tu docela jiná auta, než ta nová
27.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejen žádané modely, ale i značky, barvy či průměrné ceny vám můžeme ukázat na základě statistických dat jednoho z největších prodejních webů.
Před několika málo dny jsme se zabývali prodejem ojetin na českém trhu. Mohli jsme tak zjistit, že diesely sice lehce ztratily na oblibě, nicméně stále jde o nejžádanější motory vůbec. Zvláště pak, jde-li o Škodu v bílé barvě. Touží však po tomtéž zbytek Evropy? Na to můžeme díky výročnímu reportu webu AutoScout24, který v různých svých mutacích nabízí ojetiny ve velkém ve většině evropských zemí. Selekci dle paliv sice k dispozici bohužel nemáme, na modely aut a barvy ovšem dojde.
Nejprve se ovšem podíváme, jaké značky mezi ojetinami v Evropě nejvíce „frčí“. Mezi novými vozy jde o VW, Renault a Ford, v čele zájmu mezi ojetinami jsou tři úplně jiné značky - vítězem je v tomto ohledu BMW se 14,2 procenty, za nímž následuje Mercedes (13 %) a Audi (12,8 %), VW je až čtvrtý s 12,5 %. Jedinou neněmeckou automobilkou, která se dokázala dostat do první pětky, je Ford. Modrý ovál však se 4,5 procenty na vedoucí čtyřku výrazně ztrácí.
Zajímavé přitom je, že BMW nevládne ve své domovině. Místo toho se Němci nejvíce zajímají o Mercedes, největší nabídka je pak spojena s logem VW. V tomto ohledu je mnichovská automobilka až na čtvrtém místě v pořadí, v rámci popularity jí pak patří stříbro. Zlato ovšem BMW získalo v Belgii, Rakousku, Španělsku či dokonce ve Francii, jejíž obyvatelstvo domácím značkám zrovna nefandí - Peugeot jako nejlepší z nich skončil pátý.
BMW, Mercedes, Audi a VW v rámci popularity drtivě válcují konkurenci, z níž nejvíce se prosadil Ford
Od značek se můžeme přesunout k jednotlivým modelům, mezi nimiž BMW znovu potvrzuje svoji dominanci. Již desátý rok v řadě je totiž v čele řada 3, o níž mělo zájem 4,9 procenta kupujících. Druhý VW Golf nezůstal s 4,7 procenty příliš vzdálen, na rozdíl od zbývající trojice, z níž ani Audi A4 (2,9 %), ani BMW řady 5 či Mercedes-Benz třídy C (oba 2,8 %) nepřekonaly tříprocentní bariéru.
Znovu se můžeme rozhlédnout po největších evropských trzích, kde největší překvapení je opět spojeno s Francií. Tamní výsledky totiž plně korespondují se zbytkem Starého kontinentu, řada 3 tedy zůstává v rámci popularity na čele a Golf je druhý. Pro VW pak může být druhým domovem Itálie, neboť Golf je zde nejen nejvyhledávanějším, ale také nejvíce nabízeným vozem. Domácí modely se pak mezi nejoblíbenější pětku vůbec nedostaly.
BMW řady 3 a VW Golf jsou ve většině evropských zemí v čele zájmu. První místo přitom již podesáté v řadě uhájil mnichovský model
Zamířit můžeme k cenám, přičemž i tentokráte budeme mluvit především o BMW. AutoScout se totiž podíval na vývoj výše představené nejlepší pětice. Řada 3 se přitom drží na stejných 17 444 Eur (cca 442 800 Kč), jako tomu bylo loni. Jde přitom o průměr napříč celou modelovou řadou, kde na jedné straně máme 1,5litrové tříválce, zatímco na té druhé figuruje model M3 osazený šestiválcovou nebo osmiválcovou jednotkou.
V případě zbývající čtveřice bylo ovšem nutné v loňském roce sáhnout do kapsy hlouběji než v tom předloňském, ceny Audi A4 totiž v průměru stouply o 4 procenta na 20 214 Eur (513 100 Kč), u Volkswagenu Golf o 5 % na 15 662 Eur (397 500 Kč), u Mercedesu třídy C rovněž o 5 % na 23 665 Eur (600 700 Kč) a u BMW řady 5 dokonce o 8 % na 25 708 Eur (652 500 Kč). Bude zajímavé sledovat, kam se vývoj pohne letos.
BMW řady 3 je v rámci ceny držák, na rozdíl od řady 5, za níž lidé v loňském roce platili v průměru o 8 procent více než předloni
Jsme ve finále, a sice u oněch barev. Jak jsme přitom naznačili v úvodu, bílá není v Evropě nejžádanější. A co je možná překvapivé, neskončila ani na druhé příčce. Zlato totiž s 29,1 procenty připadlo černé, stříbro pak s 19,3 procenty brala šedá. Bílá (14,7 %) následuje s poměrně velkým odstupem, zvláště v porovnání s lídrem, na kterého ztrácí takřka polovinu. Nepatrný rozdíl je pak mezi čtvrtou stříbrnou (11,8 %) a pátou modrou (11,6 %).
V jednotlivých státech EU má černá drtivou převahu v Německu či v Itálii, stejně jako v Nizozemí, Španělsku a Rakousku. Druhé příčky pak tento odstín dosáhl v Belgii a Francii. Vítězná je přitom v těchto zemích šedá, což by pro stávající kupce nových bílých vozů měla být důležitá informace. Pokud totiž již nyní plánují přeprodej, budou mít s touto barvou daleko větší problém než s černou či šedou. I proto se možná druhý zmíněný odstín vrací mezi absolutně nejoblíbenější i u nových aut.
Mezi novými auty sice vládne bílá, u ojetin je ale až na třetím místě. Pokud tedy chcete svůj vůz lépe prodat, volte černou či šedou
O BMW řady 3 je momentálně na trhu s ojetinami největší zájem. Ideálně však v bílé či šedé barvě, modrá táhne až jako pátá v pořadí
Zdroj: AutoScout24
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 7 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 17:20 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 16:26 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda