Reklama

Toyota je nadále nejcennější značkou aut, celkově je ale až šestá

Japonská značka má aktuálně hodnotu 1,18 bln. Kč. Jako jediná tak překročila biliónovou hranici a pokořila BMW, Mercedes, Hondu či VW.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Toyota je nadále nejcennější značkou aut, celkově je ale až šestá

10.10.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Japonská značka má aktuálně hodnotu 1,18 bln. Kč. Jako jediná tak překročila biliónovou hranici a pokořila BMW, Mercedes, Hondu či VW.

Automobilovým světem v současné době nemalou měrou hýbe aféra Dieselgate, v jejím důsledku akcie Volkswagenu poklesly během dvou týdnů o více než 40 procent. Aktuální hodnota koncernu tedy zdaleka není tam, kde byla ještě před nedávnem, kdy společnost Interbrand dávala dohromady svou výroční zprávu, jež se týká globálních značek a právě jejich hodnoty. I když by ale Volkswagen byl v plné síle, stejně by nezvítězil, a to ani mezi automobilkami.

Do žebříčku ale pochopitelně nespadají pouze automobilky. Na prvních pěti místech tedy najdeme giganty Apple, Google, Coca-Cola, Microsoft a IBM. Poté však již přichází řada na Toyotu, která si vůči žebříčku sestavovanému v květnu letošního roku MillwardBrown neskutečně polepšila. Zatímco podle něj jí celkově náležela až 30. příčka a hodnota 28,9 mld. USD (cca 695,6 mld. Kč), v rámci společnosti Interbrand se vyšplhala na šesté místo s hodnotou 49,04 mld. USD (1,18 bln. Kč).

Ve srovnání s loňským žebříčkem firmy Interbrand si tedy Toyota polepšila o nemalých 16 procent, ještě lépe ale šplhal Nissan. Ten poskočil o 19 procent na 9,08 miliardy dolarů (218,6 mld. Kč), což vylepšilo jeho celkové umístění z 56 na letošní 49. příčku. To jsme se však již v tabulce podívali poněkud níže, proto se vraťme na začátek, kde druhou nejhodnotnější automobilkou je BMW na 11. místě (+9 %, 37,21 mld. USD/895,7 mld. Kč).

Na třetím místě mezi výrobci aut a na dvanácté pozici celkově se umístil Mercedes-Benz s hodnotou 36,71 mld. USD (883,6 mld. Kč), který vůči loňsku rostl sedmiprocentní měrou. Dále si pak můžeme posvítit na celkově devatenáctou Hondu (+6 %, 22,97 mld. USD/552,9 mld. Kč), poté ale již přichází na řadu zmiňovaný Volkswagen. Ten si přitom pohoršil ještě před skandálem, a to o 9 procent na 12,54 miliardy dolarů (301,8 miliardy korun).

Kromě výše zmíněných automobilek se do žebříčku sta nejhodnotnějších značek světa dostaly ještě Ford, Hyundai, Audi, Porsche, Kia, Chevrolet, Land Rover či Mini, které je na 98. pozici naprostým nováčkem. Ve všech případech přitom došlo k růstu, pročež je tedy Volkswagen jediný, u nějž evidujeme pád.

Dodat pak již můžeme pouze tolik, že Interbrand svou rešerši zakládá na třech pilířích. Tím prvním je analýza finančního potenciálu jednotlivých produktů a služeb dané značky, tím druhým pak role, jakou daná společnost hraje v rozhodování zákazníků o nákupu. Do třetice je to pak konkurenceschopnost. Jak moc jdou dohromady tato kritéria s výsledným pořadím, posuďte sami...

Nejhodnotnější automobilové značky dle Interbrandu pro rok 2015

6. Toyota
11. BMW
12. Mercedes-Benz
19. Honda
35. Volkswagen
38. Ford
39. Hyundai
44. Audi
49. Nissan
56. Porsche
74. Kia
85. Chevrolet
87. Land Rover
98. Mini

Nejhodnotnější globální značky dle Interbrandu pro rok 2015

1. Apple
2. Google
3. Coca-Cola
4. Microsoft
5. IBM
6. Toyota
7. Samsung
8. GE
9. McDonald's
10. Amazon

Toyota je nadále nejcennější značkou aut, celkově je ale až šestá - 1 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 01Toyota je nadále nejcennější značkou aut, celkově je ale až šestá - 2 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 02Toyota je nadále nejcennější značkou aut, celkově je ale až šestá - 3 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 03Toyota je nadále nejcennější značkou aut, celkově je ale až šestá - 4 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 04Toyota je nadále nejcennější značkou aut, celkově je ale až šestá - 5 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 05Toyota je nadále nejcennější značkou aut, celkově je ale až šestá - 6 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 06Toyota je nadále nejcennější značkou aut, celkově je ale až šestá - 7 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 07Toyota je nadále nejcennější značkou aut, celkově je ale až šestá - 8 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 08Toyota je nadále nejcennější značkou aut, celkově je ale až šestá - 9 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 09Toyota je nadále nejcennější značkou aut, celkově je ale až šestá - 10 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 10Toyota je nadále nejcennější značkou aut, celkově je ale až šestá - 11 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 11Toyota je nadále nejcennější značkou aut, celkově je ale až šestá - 12 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 12Toyota je nadále nejcennější značkou aut, celkově je ale až šestá - 13 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 13Toyota je nadále nejcennější značkou aut, celkově je ale až šestá - 14 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 14Toyota je nadále nejcennější značkou aut, celkově je ale až šestá - 15 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 15Toyota je nadále nejcennější značkou aut, celkově je ale až šestá - 16 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 16Toyota je nadále nejcennější značkou aut, celkově je ale až šestá - 17 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 17Toyota je nadále nejcennější značkou aut, celkově je ale až šestá - 18 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 18Toyota je nadále nejcennější značkou aut, celkově je ale až šestá - 19 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 19Toyota je nadále nejcennější značkou aut, celkově je ale až šestá - 20 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 20Toyota je nadále nejcennější značkou aut, celkově je ale až šestá - 21 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 21Toyota je nadále nejcennější značkou aut, celkově je ale až šestá - 22 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 22Toyota je nadále nejcennější značkou aut, celkově je ale až šestá - 23 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 23Toyota je nadále nejcennější značkou aut, celkově je ale až šestá - 24 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 24Toyota je nadále nejcennější značkou aut, celkově je ale až šestá - 25 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 25Toyota je nadále nejcennější značkou aut, celkově je ale až šestá - 26 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 26Toyota je nadále nejcennější značkou aut, celkově je ale až šestá - 27 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 27Toyota je nadále nejcennější značkou aut, celkově je ale až šestá - 28 - Toyota Prius 2016 prvni oficialni EU verze 28
Toyota je nejhodnotnější automobilkou na světě a šestou nejhodnotnější firmou vůbec, k čemuž jí napomáhá i její hybridní angažmá

Zdroj: Interbrand Best Brands

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze Přidat příspěvek

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama