Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toyota končí s diesely, žádný nový model na naftu už v Evropě nečekejme
26.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Druhý muž Toyoty jasně promluvil na téma budoucnosti naftových motorů v autech japonské značky a pro jejich příznivce nemá dobrou zprávu - žádnou nemají.
Toyota je pomalu již synonymem pro hybridní vozy, ostatně první generaci modelu Prius představila již v roce 1997. O dvacet let později měl tento hatchback na kontě již čtyři miliony prodaných exemplářů, přičemž zájem nadále roste. Toyotě se také daří s benzinovými vozy, o poznání více však strádá na poli dieselů - i proto, že je nabízí jen ve velmi omezeném množství. Navíc se dnes ve většině případů jedná o motory BMW, nikoliv o vlastní agregáty.
Ve světle těchto faktů asi nepřekvapí slova Didiera Leroye, výkonného viceprezidenta značky, jenž budoucnost značky v Evropě svazuje již jen s plug-in hybridy, elektromobily a benzinovými vozy. „Můj osobní názor je takový, že již nepředstavíme žádný další dieselový vůz.“ Že ale nejde jen o jeho názor, dokazuje třeba i nedávný facelift Toyoty Yaris, který diesely vynechal. A není to jediný případ.
„Máme sice v nabídce diesely, neboť se po nich ptá firemní klientela, ale ta privátní si je již koupit nemůže. A to zde mluvíme o voze, jenž se na prodejích Toyoty v Evropě podílí z pětadvaceti procent,“ dodává k modernizaci Toyoty Yaris a absenci dieselů pod její kapotou Leroy. Přiznává pak sice, že v budoucnu se může stát cokoli, nicméně z aktuálního úhlu pohledu již dieselové vozy nemají pro automobilku větší smysl.
Leroy, který je považován za druhého nejdůležitějšího muže po šéfovi značky Akio Toyodovi, tento názor prosazuje již od roku 2014. Tedy ještě déle, než je tu s námi kauza Dieselgate, která byla pro mnohé bodem, kdy své smýšlení jako mávnutím kouzelného proutku změnili. Leroy byl však již v té době proti dieselům, proto třeba nový crossover C-HR schválil bez nich, a to navzdory protestům dealerů.
„Již dávno jsme učinili rozhodnutí, že nebudeme prodávat C-HR s dieselovým motorem. V té době byli dealeři proti mému rozhodnutí. Říkali, že kvůli volání trhu diesel potřebují. Ale my jsme museli pokračovat v nastoleném dlouhodobém trendu ekologických vozidel,“ dodává ke svému rozhodnutí Leroy. Dnes se ukazuje, kterak byl jasnozřivý, neboť Evropa se skutečně od dieselů odvrací.
Toyota C-HR je pak pro automobilku obřím úspěchem, neboť jen evropské registrace se pohybují okolo deseti tisíc vozů měsíčně. To je zhruba polovina ve srovnání s Yarisem, společně s hatchbackem a kombíkem Auris tak jen toto trio tvoří více než polovinu všech prodejů Toyoty na Starém kontinentu. Auris je přitom nejméně žádaným, přestože jde o jediného zástupce, který je s dieselem nabízen. Všechna tahle fakta jsou hřebíčkem do rakve dieselů v nabídce japonské automobilky - racionálních důvodů, proč je nabízet pod kapotami dalších nových modelů, má pramálo...
Teprve před čtyřmi léty začala Toyota nabízet diesel pro model Verso, který vzešel ze spolupráce s BMW. Růžová, vlastně prakticky žádná budoucnost ho ale nečeká
Toyotu C-HR s dieselem neseženete už dnes. Za tímto rozhodnutím přitom stojí Didier Leroy, který již v roce 2014 šel proti trhu i dealerům
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před hodinou - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 3 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch