Toyota si přepočítala prodeje a zjistila, že je stále světovou jedničkou

Japonská automobilka za rok 2014 nakonec eviduje 10,23 milionu registrací, druhý VW Group „jen“ 10,14 mil. Pro letošek se ale má situace změnit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Toyota si přepočítala prodeje a zjistila, že je stále světovou jedničkou

21.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Toyota si přepočítala prodeje a zjistila, že je stále světovou jedničkou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Japonská automobilka za rok 2014 nakonec eviduje 10,23 milionu registrací, druhý VW Group „jen“ 10,14 mil. Pro letošek se ale má situace změnit.

Být světovou automobilkou číslo jedna rozhodně není titul, který by byl k zahození. Právě naopak jde o poctu, kterou může takové marketingové oddělení okořenit každou tiskovou zprávu. Navíc se dá tak trochu čekat, že to do showroomů daného koncernu (o jednu značku již dávno nejde) přivábí více zákazníků, neboť lidé raději nakupují u nejlepšího v oboru než u dvojky nebo trojky.

Po takřka osmdesát let se titulem „No. 1“ mohl chlubit americký General Motors, ten však byl v roce 2008 vůbec poprvé překonán japonskou Toyotou. Ta si korunu udržela po dobu tří let, v roce 2011 se však karta obrátila. O dvanáct měsíců později však byl výrobce ze Země vycházejícího slunce opět při plné síle a vrátil se zpátky na trůn, ze kterého od té doby nechce slézt.

Před pár dny se ovšem zdálo, že svět zná nového lídra, kterým se měl stát německý koncern VW Group. Ten totiž podle předběžných výsledků loni prodal 9,9 milionu aut, zatímco Toyota o sto tisíc kusů méně. Dané oznámení však nebralo v potaz registrace vozů značky Daihatsu a výrobce nákladních vozů Hino, což jsou automobilky, které pod Toyotu rovněž spadají.

Ve výsledku tu tedy máme 10,23 milionu prodaných vozů, což značí nový rekord pro automobilku i celý svět. Volkswagen se tak musí opětovně spokojit s pozicí číslo dva, přestože i v jeho případě došlo k upřesnění výsledků, a to na 10,14 milionu exemplářů. Také v tomto případě jde o rekord, ovšem pouze v mezích německého koncernu.

Dá se ovšem předpokládat, že příští rok touto dobou by již VW Group mohl kýženého vítězství dosáhnout. Toyota totiž předvídá, že letos se jí povede prodat přibližně o jedno procento méně vozů než loni. Očekávat tak máme 10,15 milionu registrací, za což lze vinit hlavně vyšší japonské daně, které tamní prodeje srazí o 7 % na 1,45 milionu aut.

Mimo to můžeme zmínit také rychlejší růst Volkswagenu, který oproti roku 2013 dosáhl loní zlepšení o 4,2 %, zatímco Toyota si polepšila „pouze“ o tři procenta. S tímto vývojem samozřejmě nemůžeme kalkulovat automaticky, Němci by ovšem díky oznámení Toyoty mohli zapracovat na marketingu a „Das Auto“ i ostatní značky prodávat jak na běžícím páse.

Uvidíme tedy za 12 měsíců, jak se celá situace vyvine. Aktuálně přitom již můžeme dodat pouze tolik, že na třetím místě skončil koncern GM, který si oproti roku 2013 polepšil o dvě procenta na 9,98 milionu nových vozů.


Toyota si přepočítala prodeje a zjistila, že je stále světovou jedničkou - 1 - Toyota Corolla 2014 oficialni EU verze lepsi 16Toyota si přepočítala prodeje a zjistila, že je stále světovou jedničkou - 2 - Toyota Corolla 2014 oficialni EU verze lepsi 18Toyota si přepočítala prodeje a zjistila, že je stále světovou jedničkou - 3 - Toyota Corolla 2014 oficialni EU verze lepsi 21Toyota si přepočítala prodeje a zjistila, že je stále světovou jedničkou - 4 - Toyota Corolla 2014 oficialni EU verze lepsi 23Toyota si přepočítala prodeje a zjistila, že je stále světovou jedničkou - 5 - Toyota Corolla 2014 oficialni EU verze lepsi 24Toyota si přepočítala prodeje a zjistila, že je stále světovou jedničkou - 6 - Toyota Corolla 2014 oficialni EU verze lepsi 27
Toyota je nadále světovou jedničkou, za což vděčí zejména modelu Corolla, který je lídrem mezi jednotlivými vozy již nějakou tu dekádu

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.