Tradiční německé rychlíky střední třídy na letišti vyškolil přivandrovalec z USA

Mají ještě daleko k dokonalosti, v případě akcelerace v přímce už se ale ujaly vlády. Řeč je o elektrických autech, konkrétně Teslách, z nichž sprintům nekraluje jen Model S, ale Model 3.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Tradiční německé rychlíky střední třídy na letišti vyškolil přivandrovalec z USA

27.5.2019 | Mirek Mazal

Tradiční německé rychlíky střední třídy na letišti vyškolil přivandrovalec z USA

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mají ještě daleko k dokonalosti, v případě akcelerace v přímce už se ale ujaly vlády. Řeč je o elektrických autech, konkrétně Teslách, z nichž sprintům nekraluje jen Model S, ale Model 3.

Tesla Model 3 dorazila do Evropy se značným zpožděním, verze Performance dostupná hned od začátku prodejů ale smutek z prodlení umírňuje výtečnou dynamikou i dobrými jízdními vlastnostmi. Prokázala to svým chováním v losím testu a pokusila se i zdolání Nordschleife. Tam úplně nepředvedla to, na co jsme na okruzích zvyklí, přesto naznačila schopnost zrychlovat způsobem, který dovede napodobit jen hrstka aut se spalovacími motory.

Dva motory dávají variantě Performance celkový výkon 336 kW (456 koní) a točivý moment 639 Nm, což vážně nejsou zanedbatelná čísla. Bezprostřední reakce na sešlápnutí plynového pedálu stačí na stovku za 3,4 sekundy, které dopomáhá dosáhnout i pohon všech kol. Následně se americký elektromobil vážící 1 860 kilogramů dokáže rozjet až 261 km/h.

Papírová data si chtěl ověřil kolega Mat Watson z Carwow, kterého zvědavost donutila přivézt ke srovnání dva tradiční rychlíky stejné třídy s konvenčním pohonem. Jako první se vedle Tesly podstavilo Audi RS4 s 2,9litrovým šestiválcem a dvěma turby. Benzínový agregát umí dodat až 331 kW (450 koní) a 600 Nm na všechna kola prostřednictvím osmistupňového automatu. S hmotnost 1 790 kilogramů zrychluje na 100 km/h za 4,1 sekundy, maximálně RS4 uhání 250 nebo 280 km/h podle toho, jaký si koupíte omezovač.

Druhým protivníkem Tesly se stalo BMW M3 (F80) s řadovým šestiválcem a dvěma turbodmychadly. Výkon 317 kW (431 koní) a 550 Nm přechází sedmistupňovým automatem na zadní kola se samosvorným diferenciálem. Nejrychlejší model BMW řady 3 váží 1 635 kilogramů, což je nejméně ze sledované startovní skupinky. Akcelerace na stovku za 4,1 sekundy odpovídá Audi, stejně jako maximální rychlost 250 nebo 280 km/h.

Watson usedl do Audi s touhou a možná i očekáváním, že protne čtvrtmílovou dráhu jako první. Mohl se snažit sebevíc, ale byla to Tesla, která nedala nikomu šanci. Elektromotory s okamžitým výkonem vystřelily vpřed a neztrácely ani později. Model 3 Performance tak minul cíl v čase 11,8 sekundy, Audi se ukázalo až za 0,3 sekundy a BMW s kouřícími pneumatikami dorazilo o 0,9 sekundy později.

Podobně dominoval elektromobil při testu pružného zrychlení z 80 km/h. Mnichovský sedan se statečně držel, naopak kombi značky Audi těžce hledalo odpověď na odpich Tesly. Dvojice konvenčních modelů si spravila chuť při posledním porovnání sil. Tradiční brzdění nejlépe zvládlo nejlehčí BMW, druhé zastavilo Audi a nejtěžší Tesla tentokrát skončila jako třetí. Na přesvědčivou ostrou jízdu v její celistvosti to stačit nebude, v přímce ale ani menší Tesla nemá konkurenci - nic rychlejšího se v této třídě zkrátka nenabízí.


Tradiční německé rychlíky střední třídy na letišti vyškolil přivandrovalec z USA - 1 - Tesla Model 3 Performance proti BMW M3 a Audi RS4 foto 01Tradiční německé rychlíky střední třídy na letišti vyškolil přivandrovalec z USA - 2 - Tesla Model 3 Performance proti BMW M3 a Audi RS4 foto 02Tradiční německé rychlíky střední třídy na letišti vyškolil přivandrovalec z USA - 3 - Tesla Model 3 Performance proti BMW M3 a Audi RS4 foto 03Tradiční německé rychlíky střední třídy na letišti vyškolil přivandrovalec z USA - 4 - Tesla Model 3 Performance proti BMW M3 a Audi RS4 foto 04Tradiční německé rychlíky střední třídy na letišti vyškolil přivandrovalec z USA - 5 - Tesla Model 3 Performance proti BMW M3 a Audi RS4 foto 05Tradiční německé rychlíky střední třídy na letišti vyškolil přivandrovalec z USA - 6 - Tesla Model 3 Performance proti BMW M3 a Audi RS4 foto 06Tradiční německé rychlíky střední třídy na letišti vyškolil přivandrovalec z USA - 7 - Tesla Model 3 Performance proti BMW M3 a Audi RS4 foto 07Tradiční německé rychlíky střední třídy na letišti vyškolil přivandrovalec z USA - 8 - Tesla Model 3 Performance proti BMW M3 a Audi RS4 foto 08Tradiční německé rychlíky střední třídy na letišti vyškolil přivandrovalec z USA - 9 - Tesla Model 3 Performance proti BMW M3 a Audi RS4 foto 09Tradiční německé rychlíky střední třídy na letišti vyškolil přivandrovalec z USA - 10 - Tesla Model 3 Performance proti BMW M3 a Audi RS4 foto 10Tradiční německé rychlíky střední třídy na letišti vyškolil přivandrovalec z USA - 11 - Tesla Model 3 Performance proti BMW M3 a Audi RS4 foto 11Tradiční německé rychlíky střední třídy na letišti vyškolil přivandrovalec z USA - 12 - Tesla Model 3 Performance proti BMW M3 a Audi RS4 foto 12
Tesla Model 3 vyzvala na souboj Audi RS4 a BMW M3 a odnesla si skalpy obou německých rivalů, alespoň v případě akcelerace

Zdroj: carwow@Youtube

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše