Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Reznou i moderní Lady? Podívejte se, co se našlo při zkoumání pěti aut
3.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Za to, že z někdejší záplavy Lad na českých silnicích nezbylo skoro nic, může do značné míry hlavně koroze. Čeká stejný osud o modernější modely?
Lada Niva je jedním z nejdéle vyráběných aut na světě. A je nutné říci, že patří také mezi nejschopnější, tedy alespoň v terénu. Lze ji ovšem považovat i za spolehlivou? Na tuto otázku jednoznačně odpovědět nelze, neboť kupříkladu samotná poněkud obstarožní technika zvládá sibiřské mrazy, stejně jako africká horka. Problémem ovšem je koroze, se kterou můžete počítat pomalu i u čerstvě dodaného, zcela nového vozu. A že na tom její současníci v komunistických dobách nebyli lépe, nemusíme dodávat. Jsou na tom ale obdobně i moderní modely značky?
Po teoretické stránce by tomu tak být nemělo. AvtoVAZ poskytuje u modelů Vesta a X-Ray na prorezavění karoserie šestiletou záruku, což sice není až tak dlouhá doba, zejména ve vztahu k „západním“ značkám, nicméně oproti minulosti se jedná o zásadní vylepšení. Lada navíc panely karoserie opatřila galvanizovanou úpravou, pod povrchem pak použila kataforézní sůl. Teoreticky by tedy oba modely měly být na souboj s vlhkostí konečně dobře připraveny.
Je ovšem taková praxe? Na to nejlépe odpovídá průzkum, který zorganizovalo fórum sdružující majitele Lad. První z nich uvedl, že vůz pořídil před šesti měsíci a po celou dobu jej parkoval v podzemní garáži. Poté, co přistoupil k inspekci, zjistil, že „načnutý“ je výfuk a některé komponenty podvozku. Rez také navštívila motorový prostor, kde se podívala na blok pohonné jednotky. Nejde však o nic tragického, karoserie je navíc bez poskvrnky. „Chycená” místa můžete vidět na následujících snímcích, to není nic hrozného.
Tato Vesta za sebou má půl roku na zimních ruských silnicích. Následky jsou přijatelné
Přesunout se tedy můžeme ke druhému exempláři, který je již rok a půl starý. Jeho majitel jej krátce po převzetí odřel na pravých zadních dveřích, nicméně s ohledem na stříbrnou barvu necítil potřebu opravy. Ani v tomto případě nedošlo na korozi. Netknuté zůstaly i spoje pod kapotou, u bloku motoru se ale již rez místy vyskytuje, tak jako třeba u bubnových brzd. Znovu ale není pomalu o čem mluvit. Na karoserii objevil jediný flíček ve spoji pod maskou chladiče, jak můžete znovu vidět níže.
Rok a půl na silnicích je z hlediska koroze karoserie na této Vestě znát jen na jednom viditelném místě
Majitel třetího vozu pro změnu hovoří o dvou kamíncích, jež v listopadu loňského roku zaúřadovaly na karoserii. Od té doby vůz jezdil v Moskvě, kde se v zimě asi solí šetřit nebude. Vlastník Lady Vesta ale neopomíná ani na myčku, aby se soli zbavil. Výsledkem tak je zcela bezproblémový vůz, u kterého ovšem na druhou stranu nedošlo na tak důkladnou inspekci jako v předchozích dvou případech.
Jsme u čísla čtyři, jehož majitel loni na podzim nemalou měrou poškodil dveřní práh o obrubník. Jelikož jde o tu část vozu, která je v nejčastějším kontaktu se silničními nečistotami a také se sněhem či vodou, máme zde potenciálně velmi ohroženou oblast. Nicméně po zimě nebyly shledány žádné stopy po začínající korozi. K dispozici ale jsou pouze fotografie tohoto místa, u zbylých si musíme vystačit se svědectvím majitele.
Ani poškozený práh nedává v souboji s korozí kůži lacino
Jsme ve finále, kdy si zákoutí modelu Vesta prohlédl expert, dle nějž je antikorozní ochrana Lady Vesta přibližně o 50 procent horší než u Kie Rio. V porovnání s čínskými vozy je ale na lepší úrovni. Problémem je prý hlavně to, že ruský sedan nemá dostatečně chráněné dutiny, do nichž může proniknout bahno či voda a odstartovat tak korozi.
Ve výsledku by si tedy majitelé měli dát pozor na ochranu různých spojů, částí podvozku či výfukového systému. Stejně tak je kvůli oněm zaneseným dutinám třeba častěji ostřikovat vůz zespod. Jinak jsou ale na tom moderní Lady vcelku dobře, což může být pro mnoho lidí překvapivé - minimálně u majitelů zvyklých na relativně rychle reznoucí auta stejné značky to tak je...
Detailní prohlídka zánovního vozu nejlépe ukázala, jak Lada svá auta proti korozi chrání
Zdroj: Lada Online
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 2 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 3 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 5 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.19. 12:35 - pavproch
- BMW Divize 04.19. 12:20 - jerry
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan