Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Reznou i moderní Lady? Podívejte se, co se našlo při zkoumání pěti aut
3.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Za to, že z někdejší záplavy Lad na českých silnicích nezbylo skoro nic, může do značné míry hlavně koroze. Čeká stejný osud o modernější modely?
Lada Niva je jedním z nejdéle vyráběných aut na světě. A je nutné říci, že patří také mezi nejschopnější, tedy alespoň v terénu. Lze ji ovšem považovat i za spolehlivou? Na tuto otázku jednoznačně odpovědět nelze, neboť kupříkladu samotná poněkud obstarožní technika zvládá sibiřské mrazy, stejně jako africká horka. Problémem ovšem je koroze, se kterou můžete počítat pomalu i u čerstvě dodaného, zcela nového vozu. A že na tom její současníci v komunistických dobách nebyli lépe, nemusíme dodávat. Jsou na tom ale obdobně i moderní modely značky?
Po teoretické stránce by tomu tak být nemělo. AvtoVAZ poskytuje u modelů Vesta a X-Ray na prorezavění karoserie šestiletou záruku, což sice není až tak dlouhá doba, zejména ve vztahu k „západním“ značkám, nicméně oproti minulosti se jedná o zásadní vylepšení. Lada navíc panely karoserie opatřila galvanizovanou úpravou, pod povrchem pak použila kataforézní sůl. Teoreticky by tedy oba modely měly být na souboj s vlhkostí konečně dobře připraveny.
Je ovšem taková praxe? Na to nejlépe odpovídá průzkum, který zorganizovalo fórum sdružující majitele Lad. První z nich uvedl, že vůz pořídil před šesti měsíci a po celou dobu jej parkoval v podzemní garáži. Poté, co přistoupil k inspekci, zjistil, že „načnutý“ je výfuk a některé komponenty podvozku. Rez také navštívila motorový prostor, kde se podívala na blok pohonné jednotky. Nejde však o nic tragického, karoserie je navíc bez poskvrnky. „Chycená” místa můžete vidět na následujících snímcích, to není nic hrozného.
Tato Vesta za sebou má půl roku na zimních ruských silnicích. Následky jsou přijatelné
Přesunout se tedy můžeme ke druhému exempláři, který je již rok a půl starý. Jeho majitel jej krátce po převzetí odřel na pravých zadních dveřích, nicméně s ohledem na stříbrnou barvu necítil potřebu opravy. Ani v tomto případě nedošlo na korozi. Netknuté zůstaly i spoje pod kapotou, u bloku motoru se ale již rez místy vyskytuje, tak jako třeba u bubnových brzd. Znovu ale není pomalu o čem mluvit. Na karoserii objevil jediný flíček ve spoji pod maskou chladiče, jak můžete znovu vidět níže.
Rok a půl na silnicích je z hlediska koroze karoserie na této Vestě znát jen na jednom viditelném místě
Majitel třetího vozu pro změnu hovoří o dvou kamíncích, jež v listopadu loňského roku zaúřadovaly na karoserii. Od té doby vůz jezdil v Moskvě, kde se v zimě asi solí šetřit nebude. Vlastník Lady Vesta ale neopomíná ani na myčku, aby se soli zbavil. Výsledkem tak je zcela bezproblémový vůz, u kterého ovšem na druhou stranu nedošlo na tak důkladnou inspekci jako v předchozích dvou případech.
Jsme u čísla čtyři, jehož majitel loni na podzim nemalou měrou poškodil dveřní práh o obrubník. Jelikož jde o tu část vozu, která je v nejčastějším kontaktu se silničními nečistotami a také se sněhem či vodou, máme zde potenciálně velmi ohroženou oblast. Nicméně po zimě nebyly shledány žádné stopy po začínající korozi. K dispozici ale jsou pouze fotografie tohoto místa, u zbylých si musíme vystačit se svědectvím majitele.
Ani poškozený práh nedává v souboji s korozí kůži lacino
Jsme ve finále, kdy si zákoutí modelu Vesta prohlédl expert, dle nějž je antikorozní ochrana Lady Vesta přibližně o 50 procent horší než u Kie Rio. V porovnání s čínskými vozy je ale na lepší úrovni. Problémem je prý hlavně to, že ruský sedan nemá dostatečně chráněné dutiny, do nichž může proniknout bahno či voda a odstartovat tak korozi.
Ve výsledku by si tedy majitelé měli dát pozor na ochranu různých spojů, částí podvozku či výfukového systému. Stejně tak je kvůli oněm zaneseným dutinám třeba častěji ostřikovat vůz zespod. Jinak jsou ale na tom moderní Lady vcelku dobře, což může být pro mnoho lidí překvapivé - minimálně u majitelů zvyklých na relativně rychle reznoucí auta stejné značky to tak je...
Detailní prohlídka zánovního vozu nejlépe ukázala, jak Lada svá auta proti korozi chrání
Zdroj: Lada Online
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Neobyčejně levně je k mání světově unikátní BMW 3 legendární generace E46, ani toho moc nenajelo
24.3.2024 - „Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24.3.2024 - VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24.3.2024 - Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024 - Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva