Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Turba nevymřou ani s nástupem aut na elektřinu, říká Porsche. Přehání jen trochu
27.12.2018 | Petr Prokopec
Turba se zdají být neodmyslitelně spjata se spalovacími motory, neboť jen díky jejich výfukovým plynům dokáží přidávat motorům výkon. Porsche se jich ale nehodlá vzdát ani u modelů s ryze elektrickým pohonem, alespoň na papíře.
V 80. letech minulého století, kdy se móda točila okolo nadýchaných účesů či džínsů s vysoko posazeným pasem, frčely také neonové nápisy, na které jste mohli narazit prakticky všude. Jedním z nejčastějších slov, která na nich zářila, pak bylo „Turbo“. To se následně dostalo naprosto všude, i na školní tašky či penály. Nebylo potřeba, aby se v nich skrývalo skutečné přeplňování, slovo „Turbo“ se hodilo pro označení čehokoli, co dnes řadíme do škatulky „cool“.
Proč o tom ale hovoříme? Především proto, že stejně jako se vrací do hry některé módní prvky z osmdesátek, vrátí se i ona nesmyslnost užívání slůvka „Turbo“. Porsche aktuálně potvrdilo, že jeho první elektrický model dorazí do prodeje ve třech verzích - základem bude Taycan, nad níž se postaví Taycan 4S. Vrcholem pak bude... ano, hádáte správně, Taycan Turbo.
Tato nomenklatura nikterak nevybočuje ze stávajících zvyků značky, nicméně dosud vše do značné míry odpovídalo tomu, co čekat pod kapotou. 4S vedlo k vyššímu výkonu než u základu, stejně jako pohonu všech kol. Turbo pak bylo odkazem na přeplňování, nicméně význam tohoto slova se v poslední době poněkud změnil, když turba dostala naprostá většina modelů značky krom puristických variant Porsche 718 a 911.
V podstatě každý model je tedy nyní „Turbo“, nicméně toto slovo si Porsche ponechalo jako základ označení vozů, jež disponují objemnější šestiválcovou jednotkou, nikoliv základním třílitrem. A mají adekvátně vyšší výkon. „Turbo“ tak bylo v podstatě poníženo na pouhé obchodní označení lepších variant a v tomto kontextu nepřekvapí, že se objeví také na zádi elektromobilu. Ten pod kapotou nemá spalovací motor a tudíž ani přeplňování. Místo toho se pochlubí dvěma elektrickými agregáty, jež nejspíše nabídnou o poznání vyšší výkon než obě níže posazené varianty.
Lze pak jen dodat, že základní Taycan bude v Americe startovat lehce nad 90 tisíci dolary (cca 2,04 mil. Kč), zatímco Taycan 4S se již přiblíží 100 000 USD (2,27 mil. Kč). Vrcholný Taycan Cool, tedy pardon, Taycan Turbo, pak bude k mání za více než 130 tisíc dolarů (2,95 mil. Kč). Značka přitom již nyní začíná přijímat rezervace spolu se zálohou ve výši 2 500 USD (56 800 Kč).
Novinář Alex Roy potvrdil...
...že označení Turbo dostane i chystaný elektrický Taycan...
...třebaže turbo jako takové pochopitelně v útrobách mít nikdy nebude
Samotný Taycan jsem zatím mohli vidět jen jako koncept Mission E - hotové auto by nemělo vypadat zásadně jinak
Zdroj: Alex Roy@Twitter
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 6 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 2 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 4 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 5 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 6 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva