Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Turba nevymřou ani s nástupem aut na elektřinu, říká Porsche. Přehání jen trochu
27.12.2018 | Petr Prokopec
Turba se zdají být neodmyslitelně spjata se spalovacími motory, neboť jen díky jejich výfukovým plynům dokáží přidávat motorům výkon. Porsche se jich ale nehodlá vzdát ani u modelů s ryze elektrickým pohonem, alespoň na papíře.
V 80. letech minulého století, kdy se móda točila okolo nadýchaných účesů či džínsů s vysoko posazeným pasem, frčely také neonové nápisy, na které jste mohli narazit prakticky všude. Jedním z nejčastějších slov, která na nich zářila, pak bylo „Turbo“. To se následně dostalo naprosto všude, i na školní tašky či penály. Nebylo potřeba, aby se v nich skrývalo skutečné přeplňování, slovo „Turbo“ se hodilo pro označení čehokoli, co dnes řadíme do škatulky „cool“.
Proč o tom ale hovoříme? Především proto, že stejně jako se vrací do hry některé módní prvky z osmdesátek, vrátí se i ona nesmyslnost užívání slůvka „Turbo“. Porsche aktuálně potvrdilo, že jeho první elektrický model dorazí do prodeje ve třech verzích - základem bude Taycan, nad níž se postaví Taycan 4S. Vrcholem pak bude... ano, hádáte správně, Taycan Turbo.
Tato nomenklatura nikterak nevybočuje ze stávajících zvyků značky, nicméně dosud vše do značné míry odpovídalo tomu, co čekat pod kapotou. 4S vedlo k vyššímu výkonu než u základu, stejně jako pohonu všech kol. Turbo pak bylo odkazem na přeplňování, nicméně význam tohoto slova se v poslední době poněkud změnil, když turba dostala naprostá většina modelů značky krom puristických variant Porsche 718 a 911.
V podstatě každý model je tedy nyní „Turbo“, nicméně toto slovo si Porsche ponechalo jako základ označení vozů, jež disponují objemnější šestiválcovou jednotkou, nikoliv základním třílitrem. A mají adekvátně vyšší výkon. „Turbo“ tak bylo v podstatě poníženo na pouhé obchodní označení lepších variant a v tomto kontextu nepřekvapí, že se objeví také na zádi elektromobilu. Ten pod kapotou nemá spalovací motor a tudíž ani přeplňování. Místo toho se pochlubí dvěma elektrickými agregáty, jež nejspíše nabídnou o poznání vyšší výkon než obě níže posazené varianty.
Lze pak jen dodat, že základní Taycan bude v Americe startovat lehce nad 90 tisíci dolary (cca 2,04 mil. Kč), zatímco Taycan 4S se již přiblíží 100 000 USD (2,27 mil. Kč). Vrcholný Taycan Cool, tedy pardon, Taycan Turbo, pak bude k mání za více než 130 tisíc dolarů (2,95 mil. Kč). Značka přitom již nyní začíná přijímat rezervace spolu se zálohou ve výši 2 500 USD (56 800 Kč).
Novinář Alex Roy potvrdil...
...že označení Turbo dostane i chystaný elektrický Taycan...
...třebaže turbo jako takové pochopitelně v útrobách mít nikdy nebude
Samotný Taycan jsem zatím mohli vidět jen jako koncept Mission E - hotové auto by nemělo vypadat zásadně jinak
Zdroj: Alex Roy@Twitter
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
dnes - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- „Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24.3.2024 - VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24.3.2024 - Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024 - Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024 - Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 19:06 - M.Z.
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 11:21 - Stepan
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova