Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tuto Škodu 100 objevili po 35 letech ve stodole. Je krásná, je jako stroj času
22.9.2016 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Zveme vás na výlet do roku 1970, kdy světlo světa poprvé uzřela tato stovka. Na silnicích strávila jen 18 tisíc km, dnes je krásným obrazem své doby.
Před pár týdny uběhlo 47 let od chvíle, kdy z továrny tehdejšího AZNP v Mladé Boleslavi začal sjíždět nový (no, spíše polonový) model Škoda 100. Během dalších osmi let se jej vyrobilo něco přes 800 tisíc a spolu se spřízněnými modely 110, 110 R, 120 S a 130 RS jej bylo postaveno do začátku 80tých let 1 079 798 kusů. Úspěšný vůz, dalo by se říci, jakkoli v zemi s centrálně řízenou ekonomikou bylo těžké posoudit, co je vlastně úspěch a co ne.
Kam se většina těchto aut poděla, tušíme všichni. Z posledních statistiky vyplývá, že v České republice zůstává registrováno něco přes 34 tisíc těchto škodovek, což vlastně není až tak málo. Stačí si ale projít jejich bazarové nabídky, abychom viděli, v jakém jsou obvykle stavu a... to je pomalu jediná možnost, jak si je prohlédnout.Na silnicích už tato auta prakticky nejsou vidět a když se někde objeví ve větší koncentraci, jde o sraz naleštěných, pečlivě renovovaných veteránů.
Dnes vám ukážeme něco jiného. Na první pohled se to též může jevit jako naleštěný veterán, osud tohoto auta je ale úplně jiný. Bylo vyrobeno v roce 1970 jako jedna z velmi raných stovek a po dalších 10 let byla starostlivě používána svým prvním a vlastně jediným majitelem. Ten jej následně uložil ve stodole a začal používat jiná auta, své stovky, která mu přirostla k srdci, se ale nikdy nezbavil. Také s ní ale už nikdy nevyjel.
Neudělal to až do chvíle své nedávné smrti a právě z jeho pozůstalosti se vůz dostal do rukou současné majitelky. Ta jej pouze nechala zbavit největších nečistot a ukázala světu. A bože, je to podívaná. Už ta krásná kombinace tmavě zelené barvy a světlého koženkového interiéru působí velmi noblesně. Puristé odpustí prvnímu majiteli pár drobných úprav, které vozu dopřál a budou se soustředit na všechnu tu patinou, kterou auto jen hýří. Právě ta je na něm nejúchvatnější.
Současná majitelka říká, že na autě je originální naprosto vše - že je přesně v tom stavu, v jakém byl před 35 léty uskladněn. Tato stovka není prakticky nová jako ta nalezená loni, je lehce použitá a poté zakonzervovaná. Je to prostě stroj času, auto, které jako by si někdo z běžného používání v roce 1980 po 18 400 km přenesl do roku 2016 - na některých místech tak vidíme mírnou korozi a pár oděrek, ale jinak tu nejsou prakticky žádné škody napáchané sluncem či časem. Je tu veškerá dokumentace, originální výbava, vážně stroj času.
Pod kapotou byste tedy stále mohli najít dost z původních 35,3 kW při 4 750 ot./min a 73,5 Nm při 3 000 ot./min, které generoval motor o objemu jen 988 cm3 (dnes se Škoda vrací k něčemu podobnému...). Auto vážilo jen 775 kg, ale Hurikán mu asi nikdo neříkal - jeho dynamiku jste možná poznali na vlastní kůži a kdyby ne, udávaná maximálka 125 km/h doplní obrázek.
Podívejte se na tohle auto na fotkách níže, stojí to za to. A nebo si ho rovnou kupte. Není levné, cenu 105 tisíc Kč lze ale na dnešní poměry označit za rozumnou. Je prý plně funkční, stačí nasednout a odjet. Jako v roce 1970...
Díky za tip a informace, Moniko!
Tato Škoda 100 není nová a není ani renovovaná. Byla používána po 18 tisíc kilometrů, pak na 35 let uskladněna a dnes je přesně v tom stavu, jako před několika dekádami. Svéráz jejího stavu je zcela jedinečný
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 3 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před hodinou - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 2 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 3 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 4 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva